Scott Scale 30 carbon

Scott Scale 30 carbon
Hej,
Funderar på att köpa en Scott Scale 30 med kolfiberram.
Shimanos Xt-växlar.
Vevparti bytt för ca 2-3år sedan.
Kedja och kasett bytt i våras.
Är en 26” med en ramstorlek L.
Vad kan denna cykel jämföras med om man tittar på nyare cyklar? Denna är ca 10 år gammal enligt säljaren.

Vad är ett rimligt pris?
Vänliga hälsningar
Mattias

Scott Scale 30 carbon
Den blev värderad till 7000 SEK för 6 år sedan.
Kanske 2000 SEK nu om den är i fint skick.

Scott Scale 30 carbon
Jag sålde en liknande MTB, men Canyon, alu ram och 12 år gammal för 6000 i våras (utan pedaler, kunde ha fått 6500 med). Den var dock i jättebra skick utan en enda repa och med alla slitdelar med lite slitage. Köparen försökte sälja den senare för 12000, som gick inte och då 9000. Vet inte hur mycket han fick.

Scott Scale 30 carbon
Jag sålde en liknande MTB, men Canyon, alu ram och 12 år gammal för 6000 i våras (utan pedaler, kunde ha fått 6500 med). Den var dock i jättebra skick utan en enda repa och med alla slitdelar med lite slitage. Köparen försökte sälja den senare för 12000, som gick inte och då 9000. Vet inte hur mycket han fick.
Ok, då är det väl kanske inte helt orimligt iofs. Tänker dock att värdet kanske borde ha sjunkit lite mer än 1500:- sedan 2015. Fast samtidigt så är de väl värda det som köparna är villiga att betala.

Scott Scale 30 carbon
2500-4000 beroende på skick, gaffel och betalningsvilja skulle jag säga.

2000 känns väl lågt, det pyntade jag för en ännu äldre och extremt välanvänd alu med saltflagnad färg härom året och var nöjd. Också XT, men ffa hyfsat ny och fräsch dämpare.
5500 är hur som helst alldeles för mycket!

Tillbaka
Topp