Barncykel Geo osv för 150cm
Jag är inte expert på cyklar, men har ganska bra insyn i andra liknande branscher. Du kan alltså mycket väl ha rätt i dessa fall. Men att generellt hävda att saker är lika för att de ser lika ut och tom tillverkas i samma fabrik är fel. Det finns mängder av olika typer av kvalitetsskillnader som inte märks så enkelt. Som exempel kan man tänka sig att Scotts och Biltemas ramar är identiska - men att den ena har snävare toleranser, vilket innebär att den andra kan köpa de ramar som inte dög till ett helt annat pris.
Så, pedalerna du så bestämt hävdar är lika, har du plockat isär båda? Vägt dem? Mätt flatheten? Materialkvalitet, tjocklek på ytbehandling?
Med det sagt, jag vet mycket väl att det ofta kan vara identiska saker till väldigt olika pris. Jag försöker bara förklara att världen inte alltid är så enkel som den kan verka. Och anledningen till att jag i Scott/Biltema-exemplet ovan inte tar för givet att Scott skulle ha tuffare krav är att jag sett exempel på motsatsen - lågkostnadsmärket har haft högre krav!
Ja, jag har varit i kontakt med vevparti-fabriken.