Paris-Roubaix 2021

Paris-Roubaix 2021
De är i grisiga förhållanden nära 45 minuter före förutspådd målgång (visserligen i medvind) men de kan nog få köra längre nästa år. Kanske Arenberg? :-)

Paris-Roubaix 2021
Jag skulle kunna googla men hur långt är damernas PR?
Screenshot_20211002-163621.png

Paris-Roubaix 2021
Jag fattar inte hur de kan köra på pavén när det är blött.
Verkligen inte... När jag körde var det ju snustorrt och jag höll på att avlida. Jag stannade till och med efter 16 mil, tog upp två Treo (som jag av oklar anledning hade med mig) och la i vattenflaskan för jag hade sån sjuk pannknack pga allt skakande.. Efter en pizza och två Hoegaarden var jag ännu mer förstörd...

Paris-Roubaix 2021
Verkligen inte... När jag körde var det ju snustorrt och jag höll på att avlida. Jag stannade till och med efter 16 mil, tog upp två Treo (som jag av oklar anledning hade med mig) och la i vattenflaskan för jag hade sån sjuk pannknack pga allt skakande.. Efter en pizza och två Hoegaarden var jag ännu mer förstörd...
Är det dags igen? ?

Paris-Roubaix 2021
Ha ha ha! Såg du inte när Lizzie stannade och drack sina Treo? :D

Paris-Roubaix 2021
Kul att soloåkningen höll. Välförtjänt seger.
Fortsätter lyssna på Bäckstedt utan reklam.
Blir nog åka och vurpa av imorgon. Det ska regna ordentligt...

Paris-Roubaix 2021
Ha! Det är det värsta jag gjort. Trodde fingrarna skulle lossna från händerna. Jag fattar inte hur de kan köra på pavén när det är blött.
Ja, jag kan inte påstå att jag är speciellt sugen på att testa loppet i torrt väder. I blött väder skulle jag tusan mig ta med en ryggsäck med vandringskängor och byta till dem och gå pavésektorerna.

Paris-Roubaix 2021
Så, nu har jag kollat ikapp. Fan vilken körning av Deignan! Hatten av! ?

Medhåll på att ASO borde sänt hela loppet.

Vem vinner herrarnas imorgon då? Mina pengar är på någon CX-nisse. Stybar kanske?

Paris-Roubaix 2021
Tänk att man redan lägger årets P-R till topp fem genom tiderna o då har inte ens herrarna kört!
Lizzie var verkligen klassen bättre på de grisiga sektorerna.

Paris-Roubaix 2021
Vilket jävla antiklimax när de satt i GCN-soffan och snackade upp hur historiskt det hela var och sen när sändningen äntligen går igång så har den avgörande utbrytningen redan gått och tittarna har missat allt och dessutom så är där inga kommentatorer. ?‍♀️
Takeaways: GCN-appen är sjukt dålig. De måste göra loppet längre för att det ska bli ett monument (nej UCI och ASO, tjejer trillar inte i bitar av att cykla längre än 12 mil), det blir lite töntigt när någon går iväg solo på första sektorn och håller in i mål.. Varför i helvete började inte sändningen tidigare!? Sjukt starkt kört av Deignan! Och även om det inte var meningen så var det taktiskt smart att köra solo, hon slapp dras med i skiten av alla som vurpade. Jag har riktigt svårt för att lyssna på killen som kommenterar damcyklingen (Marty McCrossan?), när han föreställer rösten som han gör hela tiden så kryper det i hela kroppen. Det är också lite jobbigt att lyssna på Dani Rowe, vet inte vad hon gör för att salivera så mycket men man hör nästan hur det rinner ur munnen på henne och hon måste typ suga upp det och svälja emellanåt. :S Bäckstedt är grym!

Paris-Roubaix 2021
Såg bara på extended highlights från damernas, men jösses vilket lopp.
Det är nog fler än en som har huvudvärk idag. Ofta när det är stora krascher tycker jag cyklisterna reser sig anmärkningsvärt fort och det hela ser inte så farligt ut (från tv soffan) men när damerna gick i backen på kullerstenarna skjöt det typ smärtimpulser genom hela kroppen på mig. Efter en sån här uppvisning kan ju ingen avfärda damcykling längre, herregud vad de krigade.

Tillbaka
Topp