Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om det är en racer är det jättetungt.Har nu mer exakta mått ? haha åh den väger 9.8kg men det kändes lättare inte för att 10 är mycket. Men men
6 440 kg är ännu tyngreOm det är en racer är det jättetungt.
Sant, till och med som en marathonlåda, och så mycket mer prylar på en cykel!8kg
12kg
Känns som att bra cyklar väger ungefär lika mycket som en bra slätvattenskanot nu för tiden. Jag kan verkligen inte klaga.
?6 440 kg är ännu tyngre
Nämen du ser min hemliga cykel kusin kanske ?Som en Cyclepro Octagon från -98 alltså ?
Visa bilaga 522651
För mig funkar det perfekt då jag är lite större byggd eller hur man ska säga det. Så 5-9 kg same shit ?Om det är en racer är det jättetungt.
cykelvikten gör nästan ingen skillnad på hur fort man cyklar. aerodynamik, däckens rullmotstånd och drivlinans effektivitet är viktigare. låg vikt på en cykel är mest en estetisk egenskap, fåfänga.För mig funkar det perfekt då jag är lite större byggd eller hur man ska säga det. Så 5-9 kg same shit ?
Den lättaste cykel jag lyft vägde precis under 5 kg kontrollvägd (tror det var 4,96 kg) och den kändes verkligen larvigt lätt.Har nu mer exakta mått ? haha åh den väger 9.8kg men det kändes lättare inte för att 10 är mycket. Men men
Om man cyklar uppför då?cykelvikten gör nästan ingen skillnad på hur fort man cyklar. aerodynamik, däckens rullmotstånd och drivlinans effektivitet är viktigare. låg vikt på en cykel är mest en estetisk egenskap, fåfänga.
man gör generellt inte det i den utsträckningen.Om man cyklar uppför då?
Okej. Det skall jag tänka på när jag cyklar upp för Puig Major eller Sa Calobra nästa gång. Tack för tipset!man gör generellt inte det i den utsträckningen.
Jo ja kände på en hoj på Cykloteket en gång i tiden låg någon stans på 100k pris klassen den var också ruggigt lätt. Den ja har nu är perfekt sätts mot axeln springa uppför trappor med.Den lättaste cykel jag lyft vägde precis under 5 kg kontrollvägd (tror det var 4,96 kg) och den kändes verkligen larvigt lätt.
Vilken växel kör du i uppför? Bara av ren nyfikenhetOm man cyklar uppför då?
puig major verkar vara 14 km och luta 6%. enligt bikecalculator tar det 95 minuter med 9 kg cykel och 92 minuter med 6 kg cykel.Okej. Det skall jag tänka på när jag cyklar upp för Puig Major eller Sa Calobra nästa gång. Tack för tipset!
Sen har det ju från person till person att göra kört både tunga och lätta i mina dar. Finns för och nackdelar för båda ?Jag tror någon försöker rättfärdiga att den har en tung cykel.
Det ÄR roligare att cykla på en lätt cykel. Hyrde en tung hoj (BMC ALR nånting) på Kanarieöarna för några veckor sedan. Den kändes fruktansvärd.
Jag tror någon försöker rättfärdiga att den har en tung cykel.
Det ÄR roligare att cykla på en lätt cykel. Hyrde en tung hoj (BMC ALR nånting) på Kanarieöarna för några veckor sedan. Den kändes fruktansvärd.
Hellre 5 tunga cyklar än en svinlätt. Viktminskning är ett av de absolut sämsta sätten att bli snabbare på. Men om ens hobby är att bygga cyklar är det en engagerande lek, förvänta er bara inte att alla bryr sig.Jag tror någon försöker rättfärdiga att den har en tung cykel.
Har du ens testcyklat på en lättare cykel?puig major verkar vara 14 km och luta 6%. enligt bikecalculator tar det 95 minuter med 9 kg cykel och 92 minuter med 6 kg cykel.
om man inte tävlar är det ingenting. det går dessutom 12 sekunder långsammare nedför puig major med 6-kilocykeln.
Nu var det ju inte ett argument om "rolighet"Har du ens testcyklat på en lättare cykel?
Det är så mycket roligare kan jag säga. Men du resonerar som min kusin kanske? Att det är bättre träning med en tung cykel. Det är som att säg att man får njuta mer av bilsemestern i Europa om man kör EPA-traktor.
Nä precis. Det skall vara tråkigt att cykla.Nu var det ju inte ett argument om "rolighet"
Varför är du så bitter? Var lite realist istället och sluta dumma dig. Teknologin är alltid ett "problem". Om man vill.om inte teknologin var problemet, skulle en cykel som vägde 2 kg vara "mycket roligare" än en som vägde 6 kilo?
Den som är mest lämpad för ändamålet just i en, för stunden, given situation. Är det rätt svar? ?Vilken växel kör du i uppför? Bara av ren nyfikenhet![]()
Nej, tyngst växel vinner!Den som är mest lämpad för ändamålet just i en, för stunden, given situation. Är det rätt svar? ?
Nej det gäller bara på slätten. Uppför är det lättaste som vinner!Nej, tyngst växel vinner!
Vill inte alla träna träning deluxe? ?Hur gemene cyklist oavsett sin egna förhållning till motionsformen cykling värderat i prestanda, funktion och vikt i kontrast till kostnaden är upp till var och en, vad är ens rätt eller fel? men att bedöma andras värdering i frågan kan bara göras om jag själv har cyklat på både tung och lätt cykel med bra eller dålig prestanda, och t.o.m med fjolårets geo :-) För att få en dialog med sund jämförelse bör det delas in i flera kategorier... typ
- Cyklar jag platt och uppför
- Är det utförscykling som gäller
- Tävlar jag på en hög nivå
- Är jag en motionär som cyklar för nöjets skull eller är det träning de lux som gäller
- mm mm ni fattar.
Tror knappast vi har nästa TdF-segrare här:Nej det gäller bara på slätten. Uppför är det lättaste som vinner!
Haha nej.Tror knappast vi har nästa TdF-segrare här: