Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tydligen måste appen ha location permission vara på för att BT ska funka. Good times.Testade just Zwift på nya android plattan. Kickr syns bara på ANT+ och går inte att ansluta som controllable. Kickr funkar inte heller över ANT+ i TR på mobilen så ANT+ är väl stekt i android eller i alla fall Samsung. Synd då att Zwift inte ser BT av någon andledning.
EDIT. I Mobilen/Zwift ser jag BT men inte ANT+ och det funkar. Mobilen/TR ser jag båda men ANT+ funkar inte. Fan vad nice det är med data.
Nej, på android var det permission men apple är väl inte jämförbart. Testa en annan app på mobilen är enklast? För gammal bt fungerar inte men då ska det nog vara några år.Hej!
Ny på Zwift.
Har Elite Direto XR, använder bara apple produkter som dator telefon.
Hittar ingen anslutning via bluetoth, har väckt trainern genom att trampa igång den, men ingenting händer.
Någon som har ett bra tips.
Mäter du effekt på samma sätt? Annars kan ju skillnader där bidra också.Efter att ha ägt en Kickr Core i några veckor har jag märkt att det är löjligt mycket enklare att orka med workouts med ERG aktiverat jämfört med min dum-trainer där jag fick växla för att ändra motstånd inför intervaller.
Misstänker att jag tröttade ut mina ben genom all energi som gick förlorad på att accelerera och hålla effekten. Upplevde att den gamla trainer "läckte" watt trots ett jämt tempo. Helt plötsligt var effekten för låg och en massa kraft behövde läggas på acceleration, ofta för mycket så jag var tvungen att slösa watt på att sakna ner... För visst är det mer krävande att accelerera än att hålla en jämn ansträngning?
Delar ni min upplevelse?
Jag kör laptopen över wifi och anslutna enheter ffa över ant+, så det funkar iallafall hos mig. Tycker ant+ brukar vara stabilare än bt.Körde meetup med flickan igår. Jättesvårt att anpassa farten till varandra och hon klagar på lagg i power (jävla ungar).
Vilken ordningen tar man det i? Wifi, BT/ANT sen datorkraft? Jag har inte trådat i gymet men kan dra en lång sladd till routern temporärt.
Datorkraft borde det inte vara med en fet laptop? Zwift support örlar om SSD och det ligger just nu på mekanisk....
Jag har problem med ant+ så får i så fall nog även ordna en lång kabel.
Jag har även läst att wifi stör ant+
Jag läste att vissa wifi kanaler överlappar/stör BT och/eller ANT+ minns inte vilket - men ant är väl BT.Jag kör laptopen över wifi och anslutna enheter ffa över ant+, så det funkar iallafall hos mig. Tycker ant+ brukar vara stabilare än bt.
Ja, har ANT+-dongeln hängande ner några decimeter från laptopen på arbetsbänken. Kanske därför jag har stabilare uppkoppling med den än med inbyggd BT.Använder du förlängningsladd till ant+?
Håller på nu :). Ska kolla 3s avg. Har stängt av wifi i hela huset så det har inte med det att göra.Du får nog provcykla hennes grejer. Det är ju normalt att det släpar efter lite och om man har zwift inställt på 3s avg så ser det visuellt ännu lite värre ut.
Jag tror senaste calibreringen sparas i trainern. På direktdriven så borde det bara vara temparatur som spelar in?Jag är (fortfarande) lite förvirrad över kalibreringen.
Har en Wahoo Kickr Core.
Räcker det med att kalibrera i Wahoo appen eller är det bra att göra det i Zwift också, borde det inte blir exakt samma sak eller kan det skilja sig åt? Eller tvärtom, att enbart kalibrera i Zwift, det blir samma sak?
Undrar också om man bör kalibrera inför varje gång man kör?
Jag tror senaste calibreringen sparas i trainern. På direktdriven så borde det bara vara temparatur som spelar in?
Kickr och Kickr core V5 kalibrerar automatiskt numera (så länge man frihjular några sekunder då och då), man behöver inte bry sig om det öht. Givet att du uppdaterat mjukvaran i din trainer.Jag är (fortfarande) lite förvirrad över kalibreringen.
Har en Wahoo Kickr Core.
Räcker det med att kalibrera i Wahoo appen eller är det bra att göra det i Zwift också, borde det inte blir exakt samma sak eller kan det skilja sig åt? Eller tvärtom, att enbart kalibrera i Zwift, det blir samma sak?
Kickr och Kickr core V5 kalibrerar automatiskt numera (så länge man frihjular några sekunder då och då), man behöver inte bry sig om det öht.
Ja det stämmer verkar det som. Jag som trodde det var exakt samma mjukvara i Kickr och Kickr coreHmmm, tror väl inte att min Wahoo Kickr Core kalibrerar automatiskt varje fall. Den du syftar på heter Wahoo Kickr V5 tror jag (inte Core i namnet).
Det räcker (rekommenderas) att göra det i Wahoo appen.Jag är (fortfarande) lite förvirrad över kalibreringen.
Har en Wahoo Kickr Core.
50 cm sladd totalt jämfört med ingen sladd tidigare. Jämförde dock inte med/ utan sladd idag. Annan / längre sladd kan vara ide att testa men har inget annat hemma.Lång sladd så att den hamnar 50 cm ifrån trainern eller 50 cm kort sladd?
Om det är lång sladd som ställer till det så pröva med en annan lång sladd.
Det räcker (rekommenderas) att göra det i Wahoo appen.
Wahoo rekommenderar kalibrering varannan vecka enligt Zwift insider
Hmmm, någon “Factory Spindown” har jag dock aldrig försökt mig på att göra ännu, enbart vanliga...
Verkar ju lite "spännande":
"It’s worth noting that some Wahoo documentation has stated that doing factory spindowns often can cause some damage to the internals of your KICKR, so you should only do one if requested by Wahoo support, or if the regular spindown doesn’t resolve your issue."
för everestingÄr det fusk att försöka sig på att köra Alpe under timmen på ett erg pass?
Klarade nästan Alpe under timmen. Inget särskilt kanske för proffs som er, men för en tjock motionär som mig känns det som en bedrift.för everesting
Trainer difficulty needs to be at 100%, direct drive only for the steep hills on Zwift or RGT, no ERG

Bara för att vara tydlig... Jag kan inte cykla alps på en timme eller Everesta...jag bara copy paste på info.Klarade nästan Alpe under timmen. Inget särskilt kanske för proffs som er, men för en tjock motionär som mig känns det som en bedrift.
Jag slutade cykla på sista etappen trots att jag nog skulle ha klarat det... Ville ha kvar sub-60 Alpe som framtida vo2 max mål.
Vad skulle ni göra för erg pass för sub 1h alpe (+ ca 10-12 min uppvärmning till berget).
Jag tänkte under over upplägg. 5 min 2.8-2.9w/kg gult kändes som en vila jämfört med 3 min 3.6w/kg en bit över FTP.
Visa bilaga 524552
Tror man måste göra som du gör. Var använder du som träningsdatabas? Du kan ju tex koppla stages veven mot en garmin-klocka eller motsv. och feeda datan den vägen ist.Tacksam för förslag på hur man smidigt kombinerar Kickr med en annan källa för effektmätning i Zwift.
Jag har under en period kört effektmäning från mitt vevparti (Stages) istället för från min Kickr. Syftet var att se samma effekt inne som ute. Min erfarenhet är tyvärr att det krånglar i form av att jag först måste välja Kickr som "power source", för att sedan välja om till Stages för effektmätning, efter att Zwift kopplat sig mot Kickr'n som "controlable".
Väljer jag först Stages som "power source" dyker inte Kickr'n upp som "controlable".
Hoppar man ur spelet, för att exemplevis byta rutt, upprepas proceduren.
Anledningen till att jag ville byta är att min Kickr Core visar 5-10% högre effekt än Stages och jag vill inte luras att tro att jag har 30w mer att ge på tröskeln än när jag kör ute.
Jag har kalibrerat min Kickr med den dolda "Factory Spindown" som nämnts tidigare, men det åtgärdade inte skillnaden mot stagesvevpartiet.
Tills vidare gillar jag läget och tuffar runt med ~310 i tröskel i källaren och ~280 ute.
SST (Med) 2-3 ggr i veckan kanske?Klarade nästan Alpe under timmen. Inget särskilt kanske för proffs som er, men för en tjock motionär som mig känns det som en bedrift.
Jag slutade cykla på sista etappen trots att jag nog skulle ha klarat det... Ville ha kvar sub-60 Alpe som framtida vo2 max mål.
Vad skulle ni göra för erg pass för sub 1h alpe (+ ca 10-12 min uppvärmning till berget).
Undrar om det inte är en glitch? Jag tycker inte det fungerar helt konsekvent på min.Tacksam för förslag på hur man smidigt kombinerar Kickr med en annan källa för effektmätning i Zwift.
Jag har under en period kört effektmäning från mitt vevparti (Stages) istället för från min Kickr. Syftet var att se samma effekt inne som ute. Min erfarenhet är tyvärr att det krånglar i form av att jag först måste välja Kickr som "power source", för att sedan välja om till Stages för effektmätning, efter att Zwift kopplat sig mot Kickr'n som "controlable".
Väljer jag först Stages som "power source" dyker inte Kickr'n upp som "controlable".
Anledningen till att jag ville byta är att min Kickr Core visar 5-10% högre effekt än Stages och jag vill inte luras att tro att jag har 30w mer att ge på tröskeln än när jag kör ute.
Jag har kalibrerat min Kickr med den dolda "Factory Spindown" som nämnts tidigare, men det åtgärdade inte skillnaden mot stagesvevpartiet.
Tills vidare gillar jag läget och tuffar runt med ~310 i tröskel i källaren och ~280 ute.
Tacksam för förslag på hur man smidigt kombinerar Kickr med en annan källa för effektmätning i Zwift.
Snyggt jobbat! Fokusera på att öka ditt VO2 max. Kör 2-3 intervallpass i veckan à ca 50 minuter under tex 4 veckor, vila ett par dagar och gör sedan ett nytt försök på Alpen - är rätt övertygad att du då kommer slå personligt rekord ganska ordentligt. Sikta på att få 8-9 minuter i pulszon 5 per pass, men inte högre än 95% av din maxpuls ens i sista intervallen. Öka sedan belastningen med 5 watt per vecka. Finns många olika upplägg. Klassiska 4x4 är ett av dem. Zwift har några färdiga pass också, tex under årets Zwift Academy: "Peak VO2 Intervals". Men kör dem inte för hårt, då orkar man inte flera pass i veckan och kroppen blir för sliten. Det ska inte vara en "nära döden känsla" i sista intervallen.SST (Med) 2-3 ggr i veckan kanske?