Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Bilagor

• 145136476-origpic-0b3103.jpg
    145136476-origpic-0b3103.jpg
    199.3 KB · Besök: 108
Grått, fuktigt och mellankallt. Grusig omväg för att slippa trafik till Alvik. Kö. Många omkörningar över Tranebergsbron. Nästan först över krönet men omkörd av elis precis på krönet. Först irritation med förväntad förestående återomkörning men den visade sig vara trimmad och drog ifrån mig på nervägen trots mitt trampande.

Lite nöjd med att jag lyckades ta rygg på en urstark elitpendlare en bra bit med min dubbutrustade cykel men på Tranebergsbron fick jag lite mentala problem och släppte honom. :sneaky:
Undrar om inte jag tog rygg på dig/er uppför bron och sedan helt osympatiskt körde om dig strax innan krönet efter att du släppte? Så du vet så kränkte jag elitpendlaren uppför det lilla krönet vid Thorildsplan från oss båda :)

Jag tänkte faktiskt att det var starkt av dig att haka på trots fulldubbat.

Tyckte det var rätt skönt ute idag (Farsta Strand - Skanstull), men kom inte iväg förrän ~8.15 (inte för jag brukar komma iväg mycket tidigare). Inga dubb här än.

Paustid idag. 4.12, på en sträcka på 10.6 km

Undrar om inte jag tog rygg på dig/er uppför bron och sedan helt osympatiskt körde om dig strax innan krönet efter att du släppte? Så du vet så kränkte jag elitpendlaren uppför det lilla krönet vid Thorildsplan från oss båda :)

Ah, jag tror jag såg dig i så fall, kul. :cool: Härligt att du tog honom ?, tror jag tog rygg redan runt Islandstorget/Ängbyplan. Jag försökte köra fatt dig nerför bron efter att du blåst om mig och det gick väl "nästan", skyller på trafiken. ? Vi kommer säkert tampas igen, försöker (oftast) trycka på lite mer måndagar, onsdagar och fredagar när det inte stör övrig träning. Mina sprillans "Continental Contact Spike 120" (32or) dubb är helt ok men min aluminium Trek väger en del. Kan ju roa mig med att ta min snabbracer lite oftare under sommarhalvåret, väger väl 2-3 kg mindre, då jäklar. :cool: Sedan om den här andra killen går på sparlåga, det kan ju vara så... kanske är soft söndagscykling för honom.

Senast ändrad:
Ah, jag tror jag såg dig i så fall, kul. :cool: Härligt att du tog honom ?, tror jag tog rygg redan runt Islandstroget/Ängbyplan. Jag försökte köra fatt dig nerför bron efter att du blåst om mig och det gick väl "nästan", skyller på trafiken. ? Vi kommer säkert tampas igen, försöker (oftast) trycka på lite mer måndagar, onsdagar och fredagar när det inte stör övrig träning. Mina sprillans "Continental Contact Spike 120" (32or) dubb är helt ok men min aluminium Trek väger en del. Kan ju roa mig med att ta min snabbracer lite oftare under sommarhalvåret, väger väl 2-3 kg mindre, då jäklar. :cool:
Kul att det var du, och starkt kört som sagt! Jag såg er redan vid Åkeshov fast från andra sidan av Bergslagsvägen, hade precis lämnat sonen på Nya Elementar. Tänkte direkt att det såg att att gå snabbt, där hänger jag på! Men det dröjde till Stora Mossen innan jag kom ikapp.

Jag håller utkik efter dig på onsdagar i fortsättningen, cyklar på en grå Holdsworth alt en svart Domane när det är finväder :) Kör hårt så ses vi!

Kul att det var du, och starkt kört som sagt! Jag såg er redan vid Åkeshov fast från andra sidan av Bergslagsvägen, hade precis lämnat sonen på Nya Elementar. Tänkte direkt att det såg att att gå snabbt, där hänger jag på! Men det dröjde till Stora Mossen innan jag kom ikapp.

Jag håller utkik efter dig på onsdagar i fortsättningen, cyklar på en grå Holdsworth alt en svart Domane när det är finväder :) Kör hårt så ses vi!

Hårt men klokt så att inte folk här i tråden blir upprörda över hur omogna vi är. ?

Orange vindjacka och jeans ?

Småregnigt grisväder i Cph.
Dåligt med ombyte gör pendlandet till en utmaning!
Kan rapportera att danskarna gått all in i bländande blinkmonglo-mode, tyvärr.
Ingen ide att försöka säga åt någon enstaka, den stora massan fattar ju tydligen inte ändå :/

Småregnigt grisväder i Cph.
Dåligt med ombyte gör pendlandet till en utmaning!
Kan rapportera att danskarna gått all in i bländande blinkmonglo-mode, tyvärr.
Ingen ide att försöka säga åt någon enstaka, den stora massan fattar ju tydligen inte ändå :/
Jag försökt säga till en mötande att strobben är fan sjukt jobbig mot övriga i trafiken, men fick tyvärr ingen vettig respons.
5uj4h0.jpg

Jag tyckte det var ovanligt många nedsläckta mottrafikanter på cykelbanorna ikväll. Hade
stealth-cyklisterna årsmöte kanske?
Verkar vara relaterat till vilken tid man cyklar , imorse kanske 05.45 var det kanske en av fem som saknade lyse men vid 18.30 på hemvägen genom stan skulle jag att procenten hade gått ner betydligt kanske 6/10 hade fungerande belysning, många har , men batterierna har råkat ta slut precis till hempendlingen ?…
Tung resa hem motvind och ometablering efter lunch så jag fick en längre pendling från för mig vita fläcken på kartan mall of scandinavia, nåja vinglade mig bort till Frösunda därifrån hittar jag iallafall hem…
Mange

Jag försökt säga till en mötande att strobben är fan sjukt jobbig mot övriga i trafiken, men fick tyvärr ingen vettig respons.Visa bilaga 524153
Ah fyfan hamnade bakom en me stroblampor precis vid västerbroplan härom kvällen. Han tyckte inte att 3 lampor bak räckte tydligen. Hade handvärmare på styret också, såna där man stoppar in händerna i.

På vägen hem idag var det en pendlare som for i hög hastighet ner för Tranebergsbron med en foodorapåse släpandes från ett snöre från bakhjulet. Är det någon som vet vad detta symboliserar?
Första ja tänkte på

Bilagor

• A3076AB7-1A21-4886-A6CD-F244B5F6F71D.jpeg
    A3076AB7-1A21-4886-A6CD-F244B5F6F71D.jpeg
    29.4 KB · Besök: 70
Jag tyckte det var ovanligt många nedsläckta mottrafikanter på cykelbanorna ikväll. Hade
stealth-cyklisterna årsmöte kanske?
Jag tänkte samma sak, kom fram till att de var ninjor så jag vågade nite säga något.
Gråtrist onsdagspendling, milen skall in. (ändå skönare än att åka kollektivt, framförallt hem där inget verkar synka någonsin)

Jag tänkte samma sak, kom fram till att de var ninjor så jag vågade nite säga något.
Gråtrist onsdagspendling, milen skall in. (ändå skönare än att åka kollektivt, framförallt hem där inget verkar synka någonsin)

Kollektivt går väl an ibland när man kan sitta och halvsova eller surfa men bil i Stockholm kan vara tortyr på högre nivå, fy sjutton att sitta i bilköer, jag utsätter mig inte för det frivilligt.

Kollektivt går väl an ibland när man kan sitta och halvsova eller surfa men bil i Stockholm kan vara tortyr på högre nivå, fy sjutton att sitta i bilköer, jag utsätter mig inte för det frivilligt.
Det ger oxå en varm känsla inombords när man rullar förbi köerna på typ
torsgatan /Vasagatan, Götgatan , Sveavägen med flera?

Jag kör det faktiskt på landsväg om nätterna. Annars syns man inte.
Jo då. Med en bra fastskenslampa syns man bra även på en mörk landsväg. Enda tillfället jag kan tycka blink är OK, är en långsam blink under dagtid. Stroboskop är alltid skit. Svår att avståndsbedöma och irriterande för bakomvarande.

Jo då. Med en bra fastskenslampa syns man bra även på en mörk landsväg. Enda tillfället jag kan tycka blink är OK, är en långsam blink under dagtid. Stroboskop är alltid skit. Svår att avståndsbedöma och irriterande för bakomvarande.
Min uppfattning, baserat både på egna erfarenheter och på internet, är att blinkande sken är lättare att upptäcka medan fast sken är lättare att följa, avståndsbedömma och avgöra färdriktningen för. Om kontrasten är stor, som i mörker, är fast sken också mindre störande.

I dagsljus eller halvljust är alltså blinkande ljus bra för att bli sedd. I mörker är det fast som gäller.

Vanlig smågrå och lite kylig novemberpendling.
Inget utöver det vanliga.
Det som lyfte en annars ordinär pendling var några farthöjande "element" som antingen behövde kränkas eller i alla fall hakas på.
Tack för skjutsen!

Växlarna har börjat hoppa efter eget tycke och smak. I för sig gick det ändå bra p.g.a att jag hela tiden fick perfekt utväxling beroende på tryck.

I övrigt fortfarande lite ont i halsen

Jäkla massa inlägg om blinkande lampor och sånt. Vad hände med den fina gamla dynamon? Den har jag på min pendlarcykel. Ju högre fart, ju starkare lyse..

Hahaha. Tvärtom. Tänkte på "elitpendlaren".

Kanske är du som är elitpendlaren? :sneaky: Han var väl utrustad i mörkare tighta kläder vad jag minns och klart mera smärt/smalare än mig, sannolikt en cyklist som är snabb uppför.

Finns några seriöst snabba/starka, den saken är klar. I synnerhet när vissa exemplar ställer sig upp, stockarna till ben skymmer sikten, laddar 100%, snittar ca >40-45 km/h uppför och bara kränker hela jäkla Tranebergsbron inklusive alla fordon med start från målarbutiken Alvik ungefär, då känner jag mig liten, ungefär som när jag blir kränkt i Zwift. En vacker dag med snabbracern efter en stor Gunde Svan frukost när skägget växt sig längre kanske man kan bjuda upp till kamp. *LoL*

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp