Pendlarfejs...

Pendlarfejs...
Skägg är bra också. Har man inget skägg just nu kan man köpa ett.
Visa bilaga 524995

Det gör inte huden mjukare men kölden kommer inte åt på samma sätt.
Se upp för brevlådor bara, det har inkommit rapporter om att man lätt kan fastna i dessa.
God Hjul!
Just det där skägget kommer göra huden len. Fårull är grymt för att ge lena händer, vid fårhantering åtminstone. Kanske är lanolinet som gör det, men kan inte detaljerna.

Pendlarfejs...
Skägg är bra också. Har man inget skägg just nu kan man köpa ett.
Visa bilaga 524995

Det gör inte huden mjukare men kölden kommer inte åt på samma sätt.
Se upp för brevlådor bara, det har inkommit rapporter om att man lätt kan fastna i dessa.
God Hjul!
Man kanske skulle skaffa sig ett skägg….?

Pendlarfejs...
Man kanske skulle skaffa sig ett skägg….?
Absolut
10928842_775996045813197_1063627914700059689_o.jpg

Pendlarfejs...
Om du rakar bort 15kg skägg kanske?
Ansiktet är dock inte problemet för just mig, jag tänkte på TS nu, däremot får jag ofta störande torra händer samt fötter på vinterhalvåret numera.

Skägg är kanske inte maximalt aero men värmer nog en del. ?

Om just luftfuktare skulle hjälpa vet jag dock inte men vore en avsevärt trevligare lösning jämfört med diverse krämer.

Pendlarfejs...
Alltså, mitt gamla ansikte blir bara mer och mer torrt för varje vinter. Hittar ingen bra smörja. Hur gör ni?

Funkar bra

Pendlarfejs...

Funkar bra

Perfekt att det är beard and face balm, two in one. :cool: Jag är lite splittrad just till skäggoljor dock, den enda doften jag trivs med är Bulldog Original Beard Oil, övriga tester har fått gå till soptunnan.

Pendlarfejs...
För de som dissat Nivea, ber jag att få meddela att på mitt pendlarfejs, har det fungerat alldeles utmärkt denna vinter. ?
När sker påstrykningen? Kvällen före pendling, morgonen innan, eller direkt efter?
En gång fick jag ett professionellt tips om att smörja ansikte och händer med fet salva kvällen innan. Detta för att det skulle hinna tränga in i huden lagom tills skyddet behövdes. Då handlade det om att stå emot köld, men det kanske inte skiljer sig så mycket från vad du vill åstadkomma.

Pendlarfejs...
Jag får så torr hud på näsroten att jag fick typ ett fiskfjäll där, pillade man bort det började de blöda. Tjejen blev nojjig, cancer, så jag började kladda lite. Med skapligt idogt bruk av apotekets smörjor med 5% carbamid i, och även fotkrämen 10 % karbamid, har jag smörjt in ansiktet med. Nu är fjället borta, och det går knapp att se det längre. Jag har en torrfläck på kinden som sakta blir bättre men den är segare.

Provat allt möjligt, försvarets salva, vaselin, nivea, burts bees som inte riktigt hjälpt.
Men, fick en ansiktskräm som är mer snabbtorkande, som faktiskt verkar fungera, därför att den går att använda ganska mycket, jag har den i jackfickan, smörjer in nyllet på jobbet. Nu har jag skägg så det är inte så mycket att smörja in. Men, på natten blir det 5% carbamid.

Jag får rätt torra fötter också, eller snarare, jag måste ta hand om dem en gnutta, fila ibland, smörja in i bland, sånt som tjejer gjort hela livet. ;)

Använder aldrig tvål i ansiktet, men får problem med snorrtorr hud ändå, så att det gör ont och blöder, är det ok att smörja in sig då?

Tillbaka
Topp