Jag får så torr hud på näsroten att jag fick typ ett fiskfjäll där, pillade man bort det började de blöda. Tjejen blev nojjig, cancer, så jag började kladda lite. Med skapligt idogt bruk av apotekets smörjor med 5% carbamid i, och även fotkrämen 10 % karbamid, har jag smörjt in ansiktet med. Nu är fjället borta, och det går knapp att se det längre. Jag har en torrfläck på kinden som sakta blir bättre men den är segare.
Provat allt möjligt, försvarets salva, vaselin, nivea, burts bees som inte riktigt hjälpt.
Men, fick en ansiktskräm som är mer snabbtorkande, som faktiskt verkar fungera, därför att den går att använda ganska mycket, jag har den i jackfickan, smörjer in nyllet på jobbet. Nu har jag skägg så det är inte så mycket att smörja in. Men, på natten blir det 5% carbamid.
Jag får rätt torra fötter också, eller snarare, jag måste ta hand om dem en gnutta, fila ibland, smörja in i bland, sånt som tjejer gjort hela livet. ;)
Använder aldrig tvål i ansiktet, men får problem med snorrtorr hud ändå, så att det gör ont och blöder, är det ok att smörja in sig då?