Podcasts / poddar om cykel

sub_sonic

Aktiv medlem
Söker tips på bra cykelpoddar, gärna på svenska. Om det finns...!? Letat lite som hastigast, men kanske är kass på att söka?

Mountainbike STHLM gjorde några poddar för något år sen. Något utdaterade topics i dagsläget men har för mig de var rätt underhållande.

Najs, tackar!
MTB STHLM verkar inte gjort något sedan 2018, men det finns iaf 25 avsnitt att lyssna på. Får testa. Cykelwebbenpodden verkar ju väldigt seriös. Va gött ;)

Lyfter detta. Jag är helt ointresserad av "träning" och tävling, det är cykling och cyklar som är intressant. Har redan lyssnat på alla avsnitt av Shut up and build bikes.

Lyfter detta. Jag är helt ointresserad av "träning" och tävling, det är cykling och cyklar som är intressant. Har redan lyssnat på alla avsnitt av Shut up and build bikes.
Vitalmtb Inside Line brukar vara bra.

Downtime. Allt ifrån tävlingssammandrag till intervjuer med ingenjörer från dom största märkena.

Bump!

Vilken podcast (troligen på engelska) är konditionsträningens motsvarighet till https://www.strongerbyscience.com/ ? Dvs grundliga och kritiska genomgångar av studier men med fokus på uthållighet snarare än styrka.
Hittade du några? Jag lyssnar sporadiskt på Trainerroad & evoq bikes poddar. Tycker det är kul då de ofta har väldigt olika synsätt på saker och ting.

Om man vill lyssna på två australiensiska semiproffesionella landsvägscyklister som killgissar lite gemytligt kan man lyssna på the nero show.

Downtime. Allt ifrån tävlingssammandrag till intervjuer med ingenjörer från dom största märkena.
Tycker downtime ofta lyckas få väldigt intressanta personer men tycker han som driver podden är riktigt riktigt torr. Lyssnar ofta ändå för att få höra gästernas tankar, efter att man hoppat de första 3 minutrarna av reklam...

Escape collective?

Jag lyssnar mest på geek warning.
Finns massa gamla avsnitt "nerd alert" också från då dom låg under cyclingtips

Hittade du några? Jag lyssnar sporadiskt på Trainerroad & evoq bikes poddar. Tycker det är kul då de ofta har väldigt olika synsätt på saker och ting.
Nä, har inte hittat något men också slutat leta. TR podden var bättre förr och de andra poddarna jag följer (Escape Collective, Cykelwebbenradiopodden, The Cycling Podcast) är mer åt det aktuella/nyhetshållet än träningsfokus. Även SbS har tappat jämfört med när det var Eric och Greg.

Tillbaka
Topp