Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
RockyM sa:Var väl lite elakt ironisk (Fĺåt)
Har väl inte varit någon utveckling på svingen sen sent 1900-tal? Så den kräver säkert sitt däcktryck när man bombar fram! Att de flesta andra föredrar hjulen på marken 2020 spelar säkert ingen roll om man kör på fel sida o mäter i tum.
Men kul att folk gillar retro (GMBN har en retro-vecka nu!)
Flaskhållare är ju lite av ett tecken på att den som designat ramen gett upp. Gäller så klart inte just orange men fan vad många cyklar som hade kunnat vara snygga på riktigt utan den där enorma luckan för nappflaska i ramen.Raggamuffin sa:Lila Mavicfälgar hade fulländat den där.
Tråkigt att de inte har flaskhållare.
+1000Rattnalle sa:Flaskhållare är ju lite av ett tecken på att den som designat ramen gett upp. Gäller så klart inte just orange men fan vad många cyklar som hade kunnat vara snygga på riktigt utan den där enorma luckan för nappflaska i ramen.Raggamuffin sa:Lila Mavicfälgar hade fulländat den där.
Tråkigt att de inte har flaskhållare.
Jag har iofs större förståelse för att man inte blir kär i sin nya brandgula kinesiska katalogram än att häckla orange. Jag skulle själv aldrig köpa en men kan ändå fatta grejen lite.RockyM sa:Personligen skulle jag välja Commencal om det är alu som gäller.
Orange bakfjädring kräver väl högt däcktryck!?
Ska man köpa cykel efter underhåll köper man en helstel crescent ;)
Men det är absolut inte fel att gilla orange det jag tänker på är han med den helstela crescenten som tycker att hans gamla helstelacykel var bättre än hans nya brandgula 29 FS. (annan tråd)
ps. jorden är inte platt, längre. ds.
jofahjalm sa:Jag hade iofs inte bangat en flaskhållare, men då får man ingen enkelpivot som funkar.
RockyM sa:Jofa: Bra svar!
Men många andra tror att O är det bästa som finns eftersom den är byggd i england osv. Blir nästan lite södermalm över det hela.
Angående GT så tänkte jag på deras "Mullet" är väl inte så många som klagat på den, förutom konkurrenterna såklart.
Angående S-WORKS Enduro så tänkte jag på den "nya" cammo-målade som sågs i Järvsö (bilden plockades bort) BB satt sjukt långt bak =)
jofahjalm sa:Dom jag cyklar med som ska skruva isär hela cykeln på stigen och i bike parken har självklart Öhlins TTX med coil på sina. Sedan kan jag tycka att det inte är speciellt smidigt att behöva tömma dämparen på luft och pumpa upp den. Det både tar tid, är jobbigt och så behöver man ha dämparpump med sig (och en böjd insexa vilket inte finns på ett vanligt multitool).
I princip alla andra tillverkare har lyckats med en lösning där man bara skruvar på grejerna med en rak insexa från en multiverktyg. Men det var väl inte komplex och hitech nog för Medelklassalized?
Sedan är Orange riktigt dyra. Jag skulle inte heller köpa en toppmodell över disk till fullpris, det är helt enkelt för dyrt. Jag har däremot hitta fantastiska deals kring mina.
VKruger sa:Är det Stage4 som ersatt Segment?
Det finns nog köpare på den om du skickar den vidare. P7:an var ju väldigt spänstig och trevlig.Visa bilaga 443406
Jag köpte en P7 ny för många år sen. Tyvärr gjorde jag en tabbe och köpte en för liten så den har inte gått många meter. Den är i väldigt fint skick då den alltid stått inomhus. Tror ni jag kan göra något kul med den, och kompensera för storleken, eller är det bara att skicka den vidare till kortare, bättre behövande?
Jag vet inte men lite test här verkar säga att frakt av cykel kostar 60 pund och att det går att välja Sweden. Oklart om det blir tull också...Var handlar man en Orange på ett vettigt sätt idag?
Var handlar man en Orange på ett vettigt sätt idag?
Vet inte om Markus Holm fortfarande är ÅF för Orange eller inte.
Kolla med honom så får du svar.
Väntar på svar :)
Jag har varvat rätt mycket mellan coil och luft. Aldrig bestämt mig för vad som är bäst eller sämst. Det fungerar riktigt bra med både och helt enkelt.Har just köpt en begagnad Stage 5 2019. Fruktansvärt rolig cykel, precis vad jag hade hoppats på.
Jag är lite sugen på en dämparuppgradering, skulle nog kunna göra den ännu roligare än vad den är med befintlig Monarch RT3. Har väl egentligen mer eller mindre ställt in mig på en Cane Creek DBair IL men är samtidigt lite sugen på att pröva coil.
Det verkar finnas rätt olika åsikter i frågan. Den gängse åsikten verkar vara att en cykel med linjärt länkage funkar kass med coil medan andra verkar tycka att det är en kanonlösning så länge man hanterar bottningar med en vettig dämpare eller med en rejäl gummibumper i slutet av slaget.
@marr, hur tycker du att det funkar med coil på din Stage 5?
Andras åsikter om dämparval mottages så klart också tacksamt.
Visa bilaga 526417
En Orange i vackert orange just efter hemkomst. Har sen bilden togs fått andra hjul, bromsar, drivlina, stam och styre, och en ful mudhugger.
Du får väl testa min Ö vid tillfälle annars :pLåter bra. Lutar nog åt Cane Creek luftdämpare för min del ändå, mest för att slippa omaket med fjäderbytande och dylikt och för att det verkar finnas till vettigt pris i rätt storlek. Coil får väl prövas den dagen någon intressant begagnad dämpare dyker upp.
Bättre o hojta till, bor rätt nära vallåsen.. :pMan får nog bara en mass dyra idéer om man provar Öhlins har jag en känsla av. :) Men skulle jag spotta Örangen i Vallåsen nån gång kommer jag nog fram och ber att få provgunga lite.