Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Uppdatering några dagar senare: Fortfarande oplogat. Börjar bli ett spår där det går att cykla iaf. Detta är alltså ett av Göteborgs större cykelstråk för er som inte kan geografin.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Uppdatering några dagar senare: Fortfarande oplogat. Börjar bli ett spår där det går att cykla iaf. Detta är alltså ett av Göteborgs större cykelstråk för er som inte kan geografin.
Tycker cyklingen i Gbg låter toppen! Jag gillar snö!Uppdatering några dagar senare: Fortfarande oplogat. Börjar bli ett spår där det går att cykla iaf. Detta är alltså ett av Göteborgs större cykelstråk för er som inte kan geografin.
Provade det redan förra veckan, fick svar först idag som var lite goddag yxskaft.Lycka till!![]()
Kontakta oss
goteborg.se
Lite lagom snö är bara kul, men 15 cm spårig modd klarar jag inte.Tycker cyklingen i Gbg låter toppen! Jag gillar snö!
Sant! Jag var självisk ock tänkte inte på detta.Lite lagom snö är bara kul, men 15 cm spårig modd klarar jag inte.
Tycker synd om alla med nån form av fysisk funktionsnedsättning som ska försöka ta sig nånstans öht i detta. Gångbanorna är ännu sämre än cykelbanorna.
Jag sladdade till också! Imorgon blir det mer sladdande tjoho ?Jag övade att ligga på sladd i snömodden i morse. Klart roligt!
Nej, nu ska jag ut och öva litet mera.
Säker hemfärd alla!
Tjusig och grafisk fin bild!En lägre växel än vanligt ???Visa bilaga 527831
Jag kallade stockholmsslasket "pepparkaksdeg" när jag bodde där. Färgerna är iaf ganska lika.Klassisk stockholmsvinterpendling med precis varenda ton av brunt och grått representerat. Det tunna slasklagret räckte i alla fall till för att dämpa dubbrasslet...
tycker det är mer som kanlesocker-blandningJag kallade stockholmsslasket "pepparkaksdeg" när jag bodde där. Färgerna är iaf ganska lika.
Passande namn i juletid.
Speedwaybana kändes det som i backen ner från Frösundavik mot Järva krog. En elitentreprenör hade vräkt ut grus/sand på den nu bara asfalten. Ska försöka samla energi och få iväg en felanmälan till Solna och be dem skicka ut sopsaltaren.Kändes som en speedwaybana när jag trampade hem, hade lite tur höll på flyga av i en nedförsbacke satte ner foten i backen och cykeln lyckades jag hålla kvar… så kan det gå ?
Galet! Anmäl! Man får verkligen ha koll på asfalten, när mörkret faller så blir det knepigt.Speedwaybana kändes det som i backen ner från Frösundavik mot Järva krog. En elitentreprenör hade vräkt ut grus/sand på den nu bara asfalten. Ska försöka samla energi och få iväg en felanmälan till Solna och be dem skicka ut sopsaltaren.
Nu fick jag ändan ur och skickade in en (onödigt trevlig) felanmälan. Party-party att få lägga lite kvalitetstid på kommunala webbformulär såhär på fredagkvällen ?Galet! Anmäl! Man får verkligen ha koll på asfalten, när mörkret faller så blir det knepigt.
Sandat? Stenkrossen som sprids gör ingen nytta för cyklister.En varning till alla er som ska pendla till jobbet i morgon måndag.
Det är fruktansvärt halt i Stockholm just nu!
Fukten har med fallande temperatur frusit, så det är som en ishinna överallt.
Detta gör att det är förrädiskt halt, även där det är sandat.
Cykla försiktigt och var rädda om er!!
Den gjorde inte mycket nytta för oss som var ute till fots idag heller.Sandat? Stenkrossen som sprids gör ingen nytta för cyklister.
Jag satt just och skulle skriva ett nästan identiskt inlägg. Inklusive de pigga benen ?Tack för varningen Mediokern, men det var faktisk helt lungt. Sopsaltat i förorten och plusgrader inne i stan. Pigga ben och svag medvind gjorde att det kändes lätt idag trots dubben.
Nope, jag kommer norrifrån.Great minds och allt det där. Det kanske till och med var du som körde om mig på Götgatan. Röd jacka och gravel med röd styrlind?![]()
Ja du kan nog bli både det ena och det andra som man bör byta ut. Fegade och tog bilen imorse.Det var lugnt för mig också med halkan i Stockholm men det här beror nog lite på när man kommer iväg och om man kör fulldubbat, Happyride hardcore style (enbart framhjul) eller odubbat. För de som cyklar i ottan bör det varit halvlynnigt om man inte har superdubbdäck. När jag gick ut till bilen svintidigt för att åka på besiktning höll jag på att drutta på näsan. När jag senare pendlade/cyklade till jobbet tror jag det var bra/bättre och klockade in på någon sorts snittid för mig. Samtidigt är det så som en del skriver att vissa vägar är enormt saltade, de verkar sköta om vissa cykelbanor klart bättre än de stora vägarna. Bra för säkerheten men sedan återstår det att se hur många komponenter man tvingas byta ut på cykeln efter vintern. ?
Det är jättejättemånga som inte hänger på happy som tycker det är bra ser jag i sociala medierDet är saltlake. Till fromma för alla cykelhandlare och verkstäder, framför allt.
Ska man vara ärlig så minskas både belastning på akuten och antalet sjukdagar, till fromma för alla skattebetalare då. Det finns undersökningar som visar på en minskning av olyckorna med uppemot 40-50% jämfört med konventionell snöröjning. Det kan jag tycka ligger på sopsaltningens pluskonto. Sen är det ju trist med slitaget.Det är saltlake. Till fromma för alla cykelhandlare och verkstäder, framför allt.
Inkluderas antalet timmar hos psykologen pga att min nya kasett sönderrostat av saltet i dendär statistiken?!Ska man vara ärlig så minskas både belastning på akuten och antalet sjukdagar, till fromma för alla skattebetalare då. Det finns undersökningar som visar på en minskning av olyckorna med uppemot 40-50% jämfört med konventionell snöröjning. Det kan jag tycka ligger på sopsaltningens pluskonto. Sen är det ju trist med slitaget.