Dags att erkänna blandarhaveriet!

Swoop

Aktiv medlem
Erkänn nu!
262572580-10225422332161752-6890883677122668434-n.jpg

Ser nu att jag var 2a på bollen (för mycket på jobbet för att hinna med Happy just nu, måste planera bättre).

Jag är den enda i min familj som inte är röris och ändå var det jag som fixade blandaren på landet när den gick sönder...

51740849680_83bf70e951_k.jpg

Men så är jag ju arkitekt - så där ser man vad en högskoleutbildning ger..!

Det här är sant och verklighet. När jag hade möjlighet bytte jag till en ny blandare men min gamla mor kunde fortsätta använda badrummet så länge.

Jag är den enda i min familj som inte är röris och ändå var det jag som fixade blandaren på landet när den gick sönder...

Det här är sant och verklighet. När jag hade möjlighet bytte jag till en ny blandare men min gamla mor kunde fortsätta använda badrummet så länge.
Gå raka vägen till fulmekstråden utan att passera gå!

Det är för att resten av familjen vill sälja in en ny blandare som de har en bra procent på , det är så vi hantverkare gör för att tjäna så mycket som möjligt speciellt på sin egen familj?
(Obs ironi)
Mange

Finns en enkel lösning.

BYGG HÅLLBARARE GREJJER så vi cyklister kan använda saker på korrekt sett som på bilden för det är inte cyklisten fel utan tillverkare och montörer as fel att vi inte kan hänga upp cyklar i allting vi vill?

i datasvängen är det svårare att komma undan med att kunden får skylla sig själv. "jo det funkar faktiskt om du bara laddar upp bilder på högkant och sen inte scrollar för fort. och lägg inte in några rtl-tecken för då går allt sönder!".

(det var därför jag slutade/fick sluta med data)

i datasvängen är det svårare att komma undan med att kunden får skylla sig själv. "jo det funkar faktiskt om du bara laddar upp bilder på högkant och sen inte scrollar för fort. och lägg inte in några rtl-tecken för då går allt sönder!".

(det var därför jag slutade/fick sluta med data)
"Om du provar att klicka ok och avbryt samtidigt. Jodå, det skall gå."

"Tim Hultquist bytte ut pluggarna och drog i längre skruvar innan han drog vidare till nästa jobb."

Får hoppas han såg till att det blev tätt där han drog i skruvarna också.

Sen måste jag tyvärr säga att det knappast ngn garanti mot klantighet att det är yrkesmänniskor i farten. På jobbet har jag noterat minst fyra mer eller mindre allvarliga fel på vs-jobb sedan det senaste renoverings- och ombyggnadsprojektet slutbesiktigades.

"Tim Hultquist bytte ut pluggarna och drog i längre skruvar innan han drog vidare till nästa jobb."

Får hoppas han såg till att det blev tätt där han drog i skruvarna också.

Sen måste jag tyvärr säga att det knappast ngn garanti mot klantighet att det är yrkesmänniskor i farten. På jobbet har jag noterat minst fyra mer eller mindre allvarliga fel på vs-jobb sedan det senaste renoverings- och ombyggnadsprojektet slutbesiktigades.
Det är standard att de slarvar och/eller klantar sig. Yrkesstolthet och att se en heder i att göra ett bra jobb existerar inte i hantverkarbranschen längre.

Kan ju tycka att en OK monterad blandare ska hålla för det där. Man kottlar väl bakom och då håller det för nästan vad som helst. Den måste ju hålla för att man stödjer sig i den mer eller mindre tungt i händelse av obalans, typ.

Kan ju tycka att en OK monterad blandare ska hålla för det där. Man kottlar väl bakom och då håller det för nästan vad som helst. Den måste ju hålla för att man stödjer sig i den mer eller mindre tungt i händelse av obalans, typ.
Nuförtiden sätter man oftast plyfa och sedan våtrumsskiva så att man kan skruva upp grejer obehindrat i efterhand. Kortlingar använder jag iofs ibland eftersom det är oerhört mycket billigare för kunden.

Ja, blandaren ska hålla för ett visst tryck och inte helt lossna från väggen om man tar tag i den vid exempelvis ett fall. Då får man nog räkna med att den kan släppa lite, dock. Den är inte uppskruvad för att användas som cykelställ under en längre tid. Att hänga upp en hoj i en badrumsblandare är bara dumt.

Tycker jag alltså.

Det här är ren spekulation, men min känsla är att det handlar om en hyresrätt och att killen inte skulle förfarit på samma sätt om det var en bostadsrättslägenhet.

Det underbara i sammanhanget är egentligen inte att han hängde hojen i blandaren, utan att han kunde med att felanmäla.

Det underbara i sammanhanget är egentligen inte att han hängde hojen i blandaren, utan att han kunde med att felanmäla.
Felanmäla kan jag nog tycka är fullt rimligt om det är en person som så att säga inte skäms så ofta som han borde, men att ha cykeln kvar när hjälpen anländer är magiskt!

Bra sätt att spara på värmekostnaderna! Eller de kanske inte var på det klara med kalvens tillväxtpotential, och till sist inte kunde mota ut Bosse?
På tal om det, off topic, hade spartanerna i Grekland 500-400 f Kr en bra träningsmetod för sina barn och soldatelever: Fr o m att de fyllt 8 år fick barnen varje dag lyfta en och samma kalv. Kalven växte med tiden, liksom barnens styrka.

Tillbaka
Topp