[OT] Korståg mot felanvänd språklig terminologi

Kanske mer ett översättningsfel, men jag blir så trött på alla som skriver/säger (på Engelska)....and the winner will get a nice price :-/

Jag hade ingen aning om att detta var kännetecknande specifikt för vårdagjämningen. Tack Aftonbladet! ;D
83B3947D-D8C7-40C4-BD4E-F0BE2F42D013.jpeg

Vill man sälja till massorna borde det varit. "DÖDS-Raketen kan störta på dig och din familj." Läs om Kinas hemliga avfolkningsprogram.

Kinas arbete med landets nya rymdstation Tiangong är långt ifrån klart och fler liknande uppskjutningar är att vänta framöver. Det är möjligt att fler raketdelar okontrollerat faller ner över jorden de kommande åren såvida inte kinesiska myndigheter ändrar i sina rutiner, skriver The New York Times.

"Ta dig var du vill på semestern" lyder en rubrik i Icas stammistidning. Visste inte att de var så frigjorda...

Varför envisas en del att kalla "elsparken" för "elsparkcykel"? Eländet drivs ju enbart med motor och har väl därför en större likhet med en moped än en cykel.

Varför envisas en del att kalla "elsparken" för "elsparkcykel"? Eländet drivs ju enbart med motor och har väl därför en större likhet med en moped än en cykel.
Den ser det ut som en sparkcykel och om du inte använder elmotorn och sparkar dig fram (jag antar att det går) så har du väsentligen en (tung) sparkcykel.

Däremot skulle jag aldrig komma mig gör att kalla elfordon där man sitter för elsparkcyklar eller elcykel fördes delen.

Den ser det ut som en sparkcykel och om du inte använder elmotorn och sparkar dig fram (jag antar att det går) så har du väsentligen en (tung) sparkcykel.

Däremot skulle jag aldrig komma mig gör att kalla elfordon där man sitter för elsparkcyklar eller elcykel fördes delen.
Om en elsparkcykel är laglig och man väger en del måste man ibland sparka sig fram uppför.

Om en elsparkcykel är laglig och man väger en del måste man ibland sparka sig fram uppför.
Det jag for efter var om man helt kan koppla ur eldriften och bara använda den som en sparkcykel eller om det mer blir att man kan hjälpa till och sparka men att eldriften ger en del av bidraget (större delen?). Har, som väl framgår, noll koll på hur de är utformade.

Det jag for efter var om man helt kan koppla ur eldriften och bara använda den som en sparkcykel eller om det mer blir att man kan hjälpa till och sparka men att eldriften ger en del av bidraget (större delen?). Har, som väl framgår, noll koll på hur de är utformade.
Den rullar inte lätt utan drift. Men jag har inte provat nån längre sträcka.

Dunkade han verkligen in trepoängare?

”… den tidigare rekordhållaren Ray Allen, som har dunkat in 2 973 trepoängare under sin NBA-karriär.”

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp