[OT] Skidskyttetråden

[OT] Skidskyttetråden
Lyckas svenskorna upprepa andraplatsen från förra stafetten med ett lag som i alla fall på pappret är ännu svagare än då så krävs nog fantastiskt skytte, överprestationer i skidåkningen samt att en del konkurrenter floppar.

[OT] Skidskyttetråden
Inget att klaga på vad gäller Skottheims skytte. Dock såg hon småkrokig ut efter skyttet. Risk att det rinner iväg en del tid på sista varvet.

[OT] Skidskyttetråden
I väntan på OS bjuds denna vecka på EM i tyska Arber. Tävlingarna börjar på onsdag och den svenska truppen är:

Johanna Skottheim
Ingela Andersson
Elisabeth Högberg
Annie Lindh
Nicolina Lindqvist
Felicia Lindqvist

Oskar Brandt
Gabriel Stegmayr
Viktor Brandt
Emil Nykvist
Simon Hallström

26 januari
10:15 distans 20 km Herrar
14:00 distans 15 km Damer

28 januari
10:30 Sprint 10 km Herrar
14:00 Sprint 7,5 km Damer

29 januari
10:30 Jaktstart 12,5 km Herrar
13:30 Jaktstart 10 km Damer

30 januari
10:30 Mixstafett
13:30 Singel Mixstafett

[OT] Skidskyttetråden
Tveksamt om ens Stina kommer få åka något på OS känns som Mona och Linn går före på sprinten och gör dom inte helt bort sig känns som dom tar stafetten med tillsammans med systrarna Öberg som är givna såklart.

Kom på att det är ett distanslopp med kanske hon får chansen endå.

[OT] Skidskyttetråden
Enligt wikipedia ser programmet ut enligt nedan.
1643099162094.png

Jag gissar att öbergskorna kommer att få åka mixstafetten med Samuelsson och Ponsiluoma.

I distansloppet tror jag öbergskorna och Persson är givna om inget speciellt inträffar. Och det faktum att Brorsson var på pallen i Antholtz i just distans gör att jag har svårt att se dem ställa över henne. Att Nilsson eller Magnusson då ska komma in och få köra sprinten tror jag hänger på att någon av de fyra gör ett sämre resultat i distansen/sjuk/skadad. I öbergskornas fall krävs nog ett riktigt dåligt resultat. Och kommer Nilsson/Magnusson inte in i sprinten får de inte köra jaktstarten och kan därmed inte heller kvalificera sig till masstarten. Återstår då stafetten och där krävs då att de ska slå ut någon av de fyra sannolika vilket ju är svårt om de presterar skapligt och Nilsson/Magnusson inte får åka något för att visa var de står.

Så jag håller med om att det inte är osannolikt att Nilsson/Magnusson får vara bänknötare. Å andra sidan får de andra i så fall köra fem eller sex lopp var. Ibland har ju åkare haft svårt att riktigt hålla över ett helt mästerskap. Sen går väl OS över lite längre tid än ett VM så det kanske är ett mindre problem.

Senast ändrad:
[OT] Skidskyttetråden
Jajjemen eftersom dom börjar med distansloppet och vad Brorsson leverera senast så tror jag med på den startuppställningen och vid bra resultat så blir det även sprint för Brorsson/Persson men svajar dom betänkligt tror jag absolut Stina får chansen.

[OT] Skidskyttetråden
Fyra resp. fem bom på Högberg resp. I. Andersson efter tre skjutningar i damloppet. Lindqvist har en bom, men har bara skjutit en gång.

Tillbaka
Topp