Vad skall man köpa för LGV hoj

Efter 18 månader utan ”racer” har suget återkommit.
Har kört en del MTB och Zwift på sambons Trek ? alldeles för liten men ändå .
Vad skall man köpa för ny lgv hoj.
Cyklar runt i sydvästra Skåne så mest platt och småkuperat.
Budget 40-50 tusen.
Om. Körde tidigare på en 2009 Pinnarello FP4 med Ultegra så gärna inte ”sämre” än det.

Trevlig helg !!

Jag tycker ju Factor Ostro är gruvligt fin, men undrar om inte den ligger högre i pris.
Gillar även nya Propel Adnaced, vattendelare men bra hoj, 52 lax.

Cube har väldigt prisvärda och snygga hojar
Ultegra Di2

Lite över budget men fullmatad med RED AXS till prislapp som ingen annan stor tillverkare erbjuder

Force AXS

Fet hoj, ultegra, som är bättre än din ultegra om den var från 2009. https://www.bunnyhop.de/Fahrraeder/...a-2021.htm?a=article&ProdNr=CER-641070320&p=8
Också fin, även om det står Rapha på den. Också ultegra och finaste himod-ramen.

Personligen gillar jag Orbea och tycker dom e prisvärda.

Finns utan Di för en tia mindre.

Nya Giant Propel såg ut att vara bra pris/komponenter och hyfsat inom budget. Hittade dock ingen vettig återförsäljare i Sverige med okej hemsida.
Bor i Skåne så får kanske kolla vad som finns runt Köpenhamn.

Nya Giant Propel såg ut att vara bra pris/komponenter och hyfsat inom budget. Hittade dock ingen vettig återförsäljare i Sverige med okej hemsida.
Kolla in jbCykelsport.se dom e återförsäljare av Cinelli, Wilier och Giant i sthlm. Nu hade dom ingen Propel på hemsidan men jag var inne i butik för en tid sen och dom har inte allt på hemsidan. Ring och kolla. Annars har dom en hel del bra utrustade hojar inom budget.

E31EB11C-3AA0-4AB2-9885-64598BE4F36B.jpeg

LGV? Large Goods Vehicle... ?

Senast ändrad:
Nya Giant Propel såg ut att vara bra pris/komponenter och hyfsat inom budget.
Tidningen Tour testade i nr 5-21 både Giant Propel Advanced 1 Disc och den ovan länkade Cube Litening C:68X, båda med Ultegra Di2 och skivbroms
Det var fler cyklar i testet, 10 totalt, här finns hela testet
10 Aero-Rennräder im Test
Jag vet inte vilken av dem som passar dig bäst, eller som du tycker är snyggast. Jag har heller ingen egen erfarenhet av ngn av dem, men baserat på testet rekommenderar jag utan att tveka Cube Litening C:68X före Giant Propel.
Men det är du som skall bli nöjd med det du köper.

Jag beställde min Giant via LBS. Kontakta närmaste butik och de kan kolla om det finns några på väg eller i EU de kan ta hem.

Cuben kostar väl rätt mycket mer än 4k € som de anger?

Tour anger 4049 Euro.
OK
Då förstås även jag var 4k € kommer ifrån
Även om det är med 19 % MwSt så verkar priset ha stigit en hel del sedan i våras, tyvärr

Redigerat
Skillnaden är större än bara prishöjningar
Den Cube tidningen Tour testade hade Ultegra Di2 2x11 och andra hjul med lägre fälgar

Cube Litening C:68X med Ultegra Di2 2x11 verkar inte finnas kvar, och med nya Ultegra Di2 2x12 och 50mm höga kolfiberhjul kostar den 4.799 € även det inkl svensk moms.

Senast ändrad:
Ja jag menade Tours prisangivelse - och Cuben har aldrig kostat så lite. Jag hade span på den när den lanserades och den har alltid kostat som nu.

Vilka fler roliga cyklar finns i prisspannet? Look var ett oväntat första förslag då det inte är ett märke som syns jättemycket.

(Försöker fly det tv-sända kändiskonventet...)

Verfügbar ab 08.02.2022 i storlek 54

Verfügbar ab 08.02.2022 i storlek 54
En sån får det nog faktiskt bli,

Cuben skulle släppts idag, men blev ändrad till 1/3, märkligt att man inte ens kan beställa en cykel.
En bil kan man åtminstone i regel beställa så man vet man får tag i även om man kan få vänta några månader.
Vad är problemet för cykelfabrikanterna? Samma för canyon, går ju inte beställa flera av modellerna.

Större vinst på bilen? Hårdare konkurrens bland biltillverkare, som sagt, cykeltillverkare har kunnat dubbla priserna utan att konkurrenter tar marknadsandelar.

Det är gott om bilmodeller där inte tillverkaren kan säga något alls om leveranstiden. Elbilar och elektrifierat prioriteras, resten kommer när det kommer.

Tillbaka
Topp