Blockettråden 2

Blockettråden 2

Är det här en rimlig prissättning, tycker ni? Jag har ingen aning - det är en uppriktig och genuin undran. (Om det är det, är det kanske värt att damma av mina egna och förflytta dom från bra-att-ha-lådan till k&s.)

Det verkar vara nypriset på tysken, om man skulle kunna köpa dom. Om folk letar efter den skulle man kanske betala nypriset för lätt begagnad. Men jag har ingen aning om folk letar efter dom. Nya Avid BB7 har samma pris, inklusive skivorna.

Blockettråden 2
Det verkar vara nypriset på tysken, om man skulle kunna köpa dom. Om folk letar efter den skulle man kanske betala nypriset för lätt begagnad. Men jag har ingen aning om folk letar efter dom. Nya Avid BB7 har samma pris, inklusive skivorna.
Kanske för slänga ut mina till ett mer humant begagnatpris i så fall. Det börjar bli tröttsamt med all girighet... ?

Blockettråden 2
1C1C0FDA-65B6-423C-8A31-BCF0B8F01FC8.png

Blockettråden 2
Är det här en rimlig prissättning, tycker ni? Jag har ingen aning - det är en uppriktig och genuin undran. (Om det är det, är det kanske värt att damma av mina egna och förflytta dom från bra-att-ha-lådan till k&s.)
Jag köpte nya för 700/paret för några år sen, kan i o f sig ha varit felaktigt prissatt och för billigt.

Blockettråden 2
Gillar du att åka fort utför?
Nej nån DH är det inte men påminner mycket om klassiska Hanebrink vilket är kul. Och då vill jag ha ?
Men ni kids verkar inte läst gamla Funsport och Svenska mtb och bmx magasinet?
Hanebrink är kult!!
Funkar säkert fint på Sudersand en varm sommarkväll ... vill ha !
Sen skiter jag i alla tycker ?
Men 11...nääää..

Blockettråden 2
Verkar finnas en korrelation mellan många adjektiv och subjektiva begrepp (snabb/lätt/exotisk/fynd etc.) i beskrivningen och fantasifull prislapp. Förutom Scotten ovan är Factorcykeln med Zipp som varit återkommande i denna tråd ett bra exempel.

Blockettråden 2

Skillnad på affektionsvärde och marknadsvärde..
Sommaren 2017 köpte jag en likadan fast en 2010:a för 9000kr. Utan pedaler, men med extra vevparti i kolfiber. Dessutom på samma ort som jag bor. Det tycker jag å andra sidan var ett riktigt fynd.

Blockettråden 2
Det här är samma 36kr styre som nån länkade till från Amazon, kanske 1-2 månader sedan, i skänkes tråden har jag för mig. Styret kostade alltså 36kr st?.

Jag vet eftersom jag själv slog till och köpte båda som var kvar, för 136kr har jag för mig inkl frakt. Vet inte riktigt varför jag gjorde det, var bara nyfiken. Kommer nog ge bort dem.

Idag ser jag exakt samma styre till salu för 450kr + frakt.? Han kanske pröjsade mycket mer, vad vet jag, men tveksamt.

De två sista bilderna är på en av mina exemplar.

B936286F-56E4-44E5-87E2-96FDCF3F8B82.png47958514-306F-4EB8-B1C9-0C167376ACA9.png
image.jpg
image.jpg

Blockettråden 2
Hemskaste drivlinan jag sett på mycket länge, och i den prisklassen. Jaja, det är en fri marknad. ?

Visa bilaga 537774
Jag bjuder en begagnad prilla för den ...
Använd endast 1 timma. Luktar lite illa men i stort sett som nyskick....

Blockettråden 2
Någon som känner att dom vill bli tredje ägaren till en fyra år gammal ram?

En ny kostar 800kr mer än det här exemplaret, men då får du också med den tillhörande framgaffeln när du köper från en butik :)

Skärmavbild 2022-02-09 kl. 20.45.06.png

Blockettråden 2
Någon som känner att dom vill bli tredje ägaren till en fyra år gammal ram?

En ny kostar 800kr mer än det här exemplaret, men då får du också med den tillhörande framgaffeln när du köper från en butik :)

Visa bilaga 538489
Priset sänkt till 3500 kr nu, och gaffeln syns på bild nr 4.

Edit: Nu ser det ut som den är såld, jolov. :-)

Senast redigerad av en moderator:
Blockettråden 2

Matte var aldrig min starka sida, men...

Bilagor

• Screenshot_20220212-110426_Firefox.jpg
    Screenshot_20220212-110426_Firefox.jpg
    225.9 KB · Besök: 113
Tillbaka
Topp