Visa dina laster...

Visa dina laster...
hoardar bara. masonit och toapapper är ju det första som tar slut under apokapsylen.
Nåt konstigt hände ju med dessa också...
94b97a1a-359032_03.jpg

Visa dina laster...
jag är en one trick pony, men här en liten variation:
20220207_153453.jpg

med en bred kärra går det att ta långa saker i kanterna utan att det hindrar svängförmågan så mycket. fördelen jämfört med att köra diagonalen på lillkärran är att det är lättare att veta hur brett ekipaget är.

men hallå, det är för lite laster i tråden! jag trodde vi var överens om att alla laster ska upp här.

Visa dina laster...
Härligt att se att tråden lever vidare med många imponerande transportuppdrag väl utförda!

Och kul att se att fler har upptäckt den lilla Burleykärran. Den är oansenlig, sladdrig och har för kort dragstång, men är förvånansvärt stryktålig!

Det blev inte så många stora transporter för min del under pandemin, men en liten comboorgel (stageversionen av Philips Philicorda) fick följa med hem från den lokala auktionsfirman.
20211002_145029.jpg

Kanske inte mycket att visa upp, men mina transporter börjar ändå höra till dom minsta i tråden...

Snyggt jobbat alla lastcyklister!

Visa dina laster...
Ett litet bidrag till cykelverkstaden blev det trots allt under pandemin. En lådhurts i plåt som förhoppningsvis kan svälja åtminstone en del av skruvförrådet, då den tidigare i tråden hemforslade byrån helt och hållet har tagits över av gängverktygen.

Happyride01.jpg

"Den lokala auktionsfirman" ligger i samma hus som min LBS, Solnas beryktade "Cykel-Expo". Trots det får jag intrycket av att dom flesta kör hem sina auktionsfynd därifrån med bil snarare än med cykel.

Inte ens dom övertygande skyltarna, smakfullt placerade på fasaden, tycks råda bot på det missförhållandet!

Senast ändrad:
Visa dina laster...
Nån idiot (undertecknad) hade beställt 1200mm breda skivor när denne mycket medvetet byggt en vagn som passar 900skivor perfekt.
Nåväl, frun kom på den fina idén att lägga en ihoprullad madrass som distans för att få upp den ovan hjulet.
Fö är tjocka mdfskivor löjligt tunga.

Bilagor

• 20220512_195952.jpg
    20220512_195952.jpg
    1.4 MB · Besök: 176
  • 20220512_195958.jpg
    20220512_195958.jpg
    970 KB · Besök: 177
Visa dina laster...
Nån idiot (undertecknad) hade beställt 1200mm breda skivor när denne mycket medvetet byggt en vagn som passar 900skivor perfekt.
Nåväl, frun kom på den fina idén att lägga en ihoprullad madrass som distans för att få upp den ovan hjulet.
Fö är tjocka mdfskivor löjligt tunga.
2 skivor? Vunnit på lotto? (Vg se skenande priser på byggmaterial) ;)

Visa dina laster...
Ett litet bidrag till cykelverkstaden blev det trots allt under pandemin. En lådhurts i plåt som förhoppningsvis kan svälja åtminstone en del av skruvförrådet, då den tidigare i tråden hemforslade byrån helt och hållet har tagits över av gängverktygen.

Visa bilaga 551183

"Den lokala auktionsfirman" ligger i samma hus som min LBS, Solnas beryktade "Cykel-Expo". Trots det får jag intrycket av att dom flesta kör hem sina auktionsfynd därifrån med bil snarare än med cykel.

Inte ens dom övertygande skyltarna, smakfullt placerade på fasaden, tycks råda bot på det missförhållandet!

Jag bor i närheten och kan intyga att Cykel-Expo är värsta cykelbutiken jag råkade handla (eller ens försöka handla) i.

Visa dina laster...
Visa dina laster...
Tillslut är omniumen ihopskruvad.
I helgen provkörde vi med alla fyra i familjen ombord men det var ingen i närheten som kunde ta kort.
Gick fint att rulla 2 lugna kilometer iaf. Största problemet var att frun inte var helt bekväm med flakåkande.

Bilagor

• 20221110_134906.jpg
    20221110_134906.jpg
    744.4 KB · Besök: 151
Tillbaka
Topp