[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Något för någon? Trissor och skruvar saknas. Jag vill minnas att den fungerade i övrigt.

Hämtas på Öland, eller I Hammarby Sjöstad efter överenskommelse. Kan även skickas mot fraktkostnad.

Bilagor

• 20220201_150903.jpg
    20220201_150903.jpg
    643.8 KB · Besök: 109
  • 20220201_150912.jpg
    20220201_150912.jpg
    580.5 KB · Besök: 100
Här kommer en långsökt sökning.. vill använda en sadel med ovala rails men mitt sadelstolpshuvud är gjort för runda, någon som sitter på ett för ovala, tror att bla rose (de har fyra veckors lev tid just nu..) kör med dessa och säkerligen andra. Annars blir det till beställa, tipsa även gärna på andra märken med samma lösning om ni känner igen den!
3D1B72FA-D46C-4288-9AD2-86B0793F74DC.jpeg

Jag är på jakt efter en Itera-cykel, eller rättare sagt hjulen som jag önskar använda till ett bygge. Även andra hjul som är annorlunda och i samma prisklass är intressant. Har någon detta till salu?

Jag finns i Stockholm.

Söker indexerade växelspakar 2x7 för rammontering (braze on) kompatibla med Shimano SIS. Har du ett par som ligger och skräpar, hör av dig. :)

Halloj,

Kollar runt lite då jag letar efter två saker till min stålracer-renovering;
- Campagnolo framväxel för lött fäste - har 7 delat bak 2 fram men gissar att 8/9 delat också kan funka
- Brooks cambium sadel i färgen honey / orange

Om någon har något sådant liggandes och vill sälja så hör gärna av er.

Allt gott!

Senast ändrad:
Halloj,

Kollar runt lite då jag letar efter två saker till min stålracer-renovering;
- Campagnolo framväxel för lött fäste - har 7 delat bak 2 fram men gissar att 8/9 delat också kan funka
- Brooks cambium sadel i färgen honey / orange

Om någon har något sådant liggandes och vill sälja så hör gärna av er.

Allt gott!
Du har PM

Hej! Har lite delar som ges bort/bytes.

Sökes: Styrstam 70-80mm -/+7-17d, 31.8.
Nyfiken på en Brooks Cambium sadel eller kanske en Swallow/b15. Plattformspedaler mtb.

Skänkes: Shimano St-5700, svarta hoods. Svart quill styrstam, 25,4mm. Svart styre i stål? Bar ends i alu.

Bytes bort: Velo orange tall stack stem, 31.8 Clamp, ca 7-8 rise, -17d
Styrstam 110-120mm -17d (?)
Shimano bromsreglage, uppdaterar m modell senare i veckan.
Shimano deore lx broms/växelreglage för 7-delat.

Varierande skick. PM för mer info och bilder. : )

Bilagor

• 466A4E21-BAF3-4761-AAF3-B384F5F66E41.jpeg
    466A4E21-BAF3-4761-AAF3-B384F5F66E41.jpeg
    571 KB · Besök: 125
Finnes:
Campagnolo Mirage reglage samt Chrus bakväxel, kompatibla med varandra och passar till 8 delad kassett.

Sökes, något stiligt som kan göra liknande jobb fast shimano.
Inte nödvändigtvis till 8 delat dock, 2x5 är tanken.

Bilagor

• IMG_20220217_144047_1.jpg
    IMG_20220217_144047_1.jpg
    741.9 KB · Besök: 66
Hello!

Jag är ute efter ett par caliper-bromsar samt en 27.2 sadelstolpe.

Skicket är inte så viktigt och om det är lite finare grejer kan jag såklart erbjuda en slant.

Har en hel del i skrotlådan att byta med. Styrstammar, styren, Vevarmar etc etc etc.

Hello!

Skicket är inte så viktigt och om det är lite finare grejer kan jag såklart erbjuda en slant.

Har en hel del i skrotlådan att byta med. Styrstammar, styren, Vevarmar etc etc etc.
Tror jag har sadelstolpe i nån låda någonstans. Är färgen viktig? Var finns du?

Hello!

Tror jag har sadelstolpe i nån låda någonstans. Är färgen viktig? Var finns du?
Dra ett PM till mig annars så kikar jag.

Ska slänga ihop en SS-ratbike med en nittiotals-mtb som bas. Saknar ett vevparti, och tänkte höra vad som finns i gömmorna?

Helst en Shimano HT2-vev, och då för 73mm vevlagerhylsa. Annars kan jag tänka mig något för fyrkantsaxel också, typ en gammal LX-vev eller liknande.

Övriga komponenter kommer att gå i silver, så om veven är samma färg vore det ett plus. Byte eller pengar funkar båda för min del.

Edit: Löst

Senast ändrad:
Hej! Har lite delar som ges bort/bytes.

Sökes: Styrstam 70-80mm -/+7-17d, 31.8.
Nyfiken på en Brooks Cambium sadel eller kanske en Swallow/b15. Plattformspedaler mtb.

Skänkes: Shimano St-5700, svarta hoods. Svart quill styrstam, 25,4mm. Svart styre i stål? Bar ends i alu.

Bytes bort: Velo orange tall stack stem, 31.8 Clamp, ca 7-8 rise, -17d
Styrstam 110-120mm -17d (?)
Shimano bromsreglage, uppdaterar m modell senare i veckan.
Shimano deore lx broms/växelreglage för 7-delat.

Varierande skick. PM för mer info och bilder. : )
st 5700 hoodsen e intressanta vart i landet?

Hej gott folk! Söker ett par enklare 29" boost hjul för pendling till min hardtail om någon har det liggandes. Betalar givetvis, men vill som sagt inte ha något dyra flashiga hjul.

Har även lite i inbyte som en specialized dropper alt 11 delad kasett xo1, ergon grips plus lite annat liggandes i lådan om det kanske finns något ni saknar eller önskar till framtida projekt!=)

Finns själv i Göteborg.

Hej
Någon som har en sadelstolpe 26,8mm som är minst 400mm lång?
Behöver kunna skickas du jag bor i Kolmården utanför Norrköping.
Tack :)

Edit: Det löste sig. Har dock en sån här som ligger oanvänd, om nån vill förbarma sig.
frontrack.png

Senast ändrad:
Ska slänga ihop en SS-ratbike med en nittiotals-mtb som bas. Saknar ett vevparti, och tänkte höra vad som finns i gömmorna?

Helst en Shimano HT2-vev, och då för 73mm vevlagerhylsa. Annars kan jag tänka mig något för fyrkantsaxel också, typ en gammal LX-vev eller liknande.

Övriga komponenter kommer att gå i silver, så om veven är samma färg vore det ett plus. Byte eller pengar funkar båda för min del.

Edit: Löst
?
Byggtråd!

Jag vill/behöver byta ut min Crankbrothers highline 170mm sadelstolpe mot något kortare, någon som har omvänt problem??
30,9mm diameter

Åh, ser man på! Jag har inte vägarna förbi den landsändan direkt (jag finns i Gbg-området), så jag kanske avvaktar närmare lösningar. Men PM kommer.
Jag har nog nåt hjul som uppfyller kravet och som ligger ungefär 484km närmare. Skulle själv behöva ett halvsunkigt 28" fälgbromsat bakhjul för frikrans (och inte kassett).. du råkar inte ha nåt.. annars får vi snacka ihop oss lite.

Jag har nog nåt hjul som uppfyller kravet och som ligger ungefär 484km närmare. Skulle själv behöva ett halvsunkigt 28" fälgbromsat bakhjul för frikrans (och inte kassett).. du råkar inte ha nåt.. annars får vi snacka ihop oss lite.
Det lät som ett bekvämt avstånd. PM kommer!

Kudos till @wukkaN för hans erbjudande, men vi kom fram till att hans fälg var för smal för mina syften.

Jag passar på att göra en efterlysning här också. Jag behöver ett nytt växelöra till min Pitpro XC1. Örat på bilden är sprucket.

Jag tar gärna emot tips om var det skulle gå att köpa. Eller om någon vet om de säljs under ett annat varumärke alternativt ett mer generiskt öra som skulle kunna passa.

Bilagor

• DSC_1935.JPG
    DSC_1935.JPG
    148.9 KB · Besök: 45
  • DSC_1928.JPG
    DSC_1928.JPG
    201.5 KB · Besök: 50
Jag passar på att göra en efterlysning här också. Jag behöver ett nytt växelöra till min Pitpro XC1. Örat på bilden är sprucket.

Jag tar gärna emot tips om var det skulle gå att köpa. Eller om någon vet om de säljs under ett annat varumärke alternativt ett mer generiskt öra som skulle kunna passa.

Tjena!

Det där är ett rätt vanligt öra. De flesta välsorterade cykelbutiker bör ha det på lager.

Mitt skivbromsok har dött saltdöden (plus att någon monterat bakhjulet snett i ramen...).

Är det någon som har en shimanobroms i göteborgsområdet?

Pendlar-MTB och det som sitter idag är sämre än deore..

Tillbaka
Topp