Jag är ju lite sinnesförvirrad kring denna hojs exakta användningsområde, således är jag inte helt på det klara hur rimligt det är med remote lockout. På Twostroken jag hade förut tyckte jag det var nice att kunna låsa-öppna för att spurta uppför korta branta grusvägsbackar så att man inte tappade fart. På min Occam låser jag nere på dämparna när jag cyklar längre transportsträckor, tycker skillnaden i trampeffektivitet blir rätt stor, remote hade dock varit överflödigt på den hojen så klart.
Ser att även alu Sparken med en snällare prislapp finns i lager på Cykloteket. Misstänker även att vädret gör att alla hojar snart är borta. Kan bli en alu Spark som jag i framtiden köper lättare hjul till. Anledningen till att jag vill uppgradera är som sagt att Occamen känns för stor (speciellt för lång), för tung, och för mycket slaglängd. Spark 970 ska väga precis under 15 kg, vilket förvisso inte heller är så lätt. Jag ska väga min Occam i helgen, tror den väger ytterligare några kilo över det.