Blockettråden 2

Blockettråden 2
Ja men säg det då. Hjulen är värd kanske 8000kr och sedan får man inte med originalhjulen heller antar jag.
Då har cykeln alltså ändå inte tappat en krona i värde på ett år? Den där har försökts säljas på facebook tidigare och det var flera synpunkter i stil med min.

Tycker DU den är värd 40 000kr?
Jag har nog aldrig sett en begagnad cykel prissatt över nypris, oavsett hur uppgraderad den är.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
En som säljer ett 36kr kinastyre för 450kr? Tror jag har redan postat den här i tråden. Om nån verkligen vill ha en sån, så kan jag göra av mig med en av mina utan kostnad.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Fick fatt i en Pike select -20 för 2200:- i förrgår. bra pris?
Superpris.
Är den äkta?
Skickade och frågade om serie nummer på den ända vettigt prissatta jag sätt på marknaden här..
Det serie numret fanns inte enligt rs.

Normalisera bättre begagnade priset på happy iaf tack..
Helt sjukt när folk försöker kränga använda grejer dyrare än nypris hos tyskarna.
Detta gäller främst gafflar.

Blockettråden 2
Det är nog inte alla OEM serie# som finns på RS hemsida? Min dämpare finns inte tex. Gafflar har jag iofs lyckats hitta även om det inte alltid funnits så mycket vettig info

Blockettråden 2
Superpris.
Är den äkta?
Skickade och frågade om serie nummer på den ända vettigt prissatta jag sätt på marknaden här..
Det serie numret fanns inte enligt rs.

Normalisera bättre begagnade priset på happy iaf tack..
Helt sjukt när folk försöker kränga använda grejer dyrare än nypris hos tyskarna.
Detta gäller främst gafflar.
Jodå jag dubbelkollade serienr och det stämde. Känns helt klar äkta när jag ser den med. Had enligt tidigare ägare använt ca 30 mil.

Blockettråden 2
Gillar ni skitnödiga annonser och människor som begär sinnessjuka fantasipriser för begagnade cyklar så kan jag varmt rekommendera att gå med i en facebookgrupp som heter "köp och sälj cyklar både racer Mtb och cykeldelar"

Där kommer ni att få se priser som får blocket att blekna!

Blockettråden 2
Gillar ni skitnödiga annonser och människor som begär sinnessjuka fantasipriser för begagnade cyklar så kan jag varmt rekommendera att gå med i en facebookgrupp som heter "köp och sälj cyklar både racer Mtb och cykeldelar"

Där kommer ni att få se priser som får blocket att blekna!
Bjud på lite printscreens för oss som inte har fb?

Blockettråden 2
Finns inte i lager så därför kan man begära nypris?
Screenshot_2022-03-05-17-48-42-966_com.facebook.katana.jpg

Blockettråden 2
Någon som saknar en Kona Manomano?
Misstankar och fördomar säger att denna är stulen. Säljaren säljer även klockor, silver och elektronik.
Säljes för 9000:-, 4500:- eller 2700:-
CD93AD84-1E6B-4ADE-8884-9990A73A7CCB.jpeg56C51E03-D975-42DF-9A74-49C8E992CDC8.png6BBA8D13-B880-4186-A2B3-D64CF4B7C40A.png

Bilagor

• CE0B2063-B42A-4FC4-ACAC-2ED65F1838E7.jpeg
    CE0B2063-B42A-4FC4-ACAC-2ED65F1838E7.jpeg
    296 KB · Besök: 135
Blockettråden 2

bikerssweden.jpg

Ja då får man verkligen säga att denna 2016 verkligen motsvarar 2022s årsmodell, jag menar vikten är ju nästan samma!

Det är också ett fint bidrag till den evigt återkommande nyskicksdebatten med formuleringen "Jag vill säga att cykeln är använd men är så nära nyskick en begagnad cykel kan vara."

Blockettråden 2
Misstankar och fördomar säger att denna är stulen. Säljaren säljer även klockor, silver och elektronik.

Visa bilaga 543521Visa bilaga 543518Visa bilaga 543519
Med svetslagad baktriangel...?

Blockettråden 2
Oavsett vill du köpa den eller ? Eller vad är frågan, letar du fel på alla happyride annonser
Tycker du inte själv det är ganska bra om annonstexten är korrekt?

Rudy är en helt annan gaffel, avsedd för gravel, i en helt annan prisklass.

Edit: Du har antagligen en Judy Silver TK om det är TurnKey-dämpare. Judy SL finns inte, annat än som påhittad låtsasmodell av Trek. Tack.

Senast redigerad av en moderator:
Blockettråden 2

Visa bilaga 543552

Ja då får man verkligen säga att denna 2016 verkligen motsvarar 2022s årsmodell, jag menar vikten är ju nästan samma!

Det är också ett fint bidrag till den evigt återkommande nyskicksdebatten med formuleringen "Jag vill säga att cykeln är använd men är så nära nyskick en begagnad cykel kan vara."
Nominerar denna till årets annons. Jag antar att man inte kan köpa 2022s årsmodell med fälgbromsar heller, så cyklarna har olika bromstyper, mekaniska jämfört med elväxlar, och helt olika nivå på hjul... men det är ungefär samma hur som helst, är väl inte så noga!

Blockettråden 2
Nominerar denna till årets annons. Jag antar att man inte kan köpa 2022s årsmodell med fälgbromsar heller, så cyklarna har olika bromstyper, mekaniska jämfört med elväxlar, och helt olika nivå på hjul... men det är ungefär samma hur som helst, är väl inte så noga!
Det är ju ännu en cykel som annonseras av nilselid som verkar ha blivit en ”bessik” fast för cykelskojeri. Anmäl annonsen.

Bikers sweden ab, bra coverup för att luras på cyklar.

Blockettråden 2

Dessutom billigare ram (SL istället för SLX) och gamla generationens Ultegra. Tror nypriset för denna låg runt 25k. Så i princip samma som säljaren begär. Oseriöst är väl bara förnamnet.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Dessutom billigare ram (SL istället för SLX) och gamla generationens Ultegra. Tror nypriset för denna låg runt 25k. Så i princip samma som säljaren begär. Oseriöst är väl bara förnamnet.
Har för mig att den låg på ännu mindre än det faktiskt. Kanske 22-23k, men det är konstigt att SL 9 var bara utrustad med Ultegra. Kanske har de ändrat det. SL8 med fälgbroms och Ultegra finns ju fortfarande och kostar 25k just nu.

F2292F8F-D5D7-4AFE-83A3-24A23C057E1D.png

Blockettråden 2
Det är ju ännu en cykel som annonseras av nilselid som verkar ha blivit en ”bessik” fast för cykelskojeri. Anmäl annonsen.

Bikers sweden ab, bra coverup för att luras på cyklar.
Tveksamt företag det där men tror inte det är stöldgods. Affärsidén verkar vara att dammsuga blocket på bra privatannonser och sälja till typ 50% merpris. Riktigt fult tycker jag och tyvärr lurar dom väl några som inte är så pålästa, dock inte olagligt ?

Tillbaka
Topp