Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

det är i tokholm förbannat halt enstaka ställen där eftermiddagssolen inte kommit åt att smälta det glasartade knagglet. och på andra ställen rinner det ut smältvatten från snövallarna som fryser till på natten. riktigt tokhalt även där.

så faktiskt denna vinter kört på dubbdäck sammanlagt säkert bortåt 20 dagar. knappt inträffat senaste typ fem vintrarna.

ett par dagar till räknar jag med dubbdäck, sedan lär det gå bra utan. v10 brukar markera avslutet på detta tröga lidande.

Den här veckan har jag iallafall sett solen (nästan) på morgonen, rödrosa fin himmel!
jagade ihålig vit plastboll i söndags och fick nån liten bristning i baksida lår så jag sänkte sadeln lite och har tagit det medvetet lugnt efter det , ganska trevligt men det blir inte mycket till träning, nåja kändes bättre idag så höjde sadeln igen och ökade farten lite . ?
Mange

Elitpendlare - ni är iakttagna!

E50CBB0F-414E-41B6-BF90-75039D8E4220.jpeg

Vilka hjul kör ni?

Behöver nya till sommarpendlarn (fälgbroms) som inte kostar mer än 4k/paret.
Om lvg gillar jag mina Zonda skarpt. Nuvarande par har rullat 2200 mil och enda gången jag behövt justera ekrar var när en blind gubbjävel körde på mig. Lätta, snygga och går _kanske_ in i prisbegränsningen mha vaselin och skohorn:

Rödljus är bara en rekommendation för cyklister. Det vet ju alla!
Ibland går jag mot rött baserat på att jag har jobbat tio år på järnvägen och inte vill vänta 5-10 minuter på en växling. Så får man såklart inte göra och jag kanske inte ens gör det på riktigt om någon frågar. Det är på ett industriområde för övrigt.

Finn ett fel (ok, lite elak nu, alla är vi pendlare)

Notis: Imponerande rygga för en av pendlarna, hur mycket har folk med sig egentligen? ? 20 kg extravikt ger iofs bara en bättre träningseffekt, det är ok.
Brukar pendla med en 40l rygga i regel.
Perfekt att lite gymkläder/skor samt lite utrymme om man ska handla sen,

En 25L tycker jag i regel känns för liten för mina ändamål iaf :cool:

Fin pendlingsväder i morse. Både medvind, solsken och mestadels fint väglag. Fortfarande en del isfläckar så dubbdäcken får sitta kvar ett tag till. En enhandsvinglande elsparkcyklist förvånade mig med att inte ha en mobil i handen när jag passerade. Istället var det en tändare och cigg som tog hans fokus ?

Fin pendlingsväder i morse. Både medvind, solsken och mestadels fint väglag. Fortfarande en del isfläckar så dubbdäcken får sitta kvar ett tag till.
Fin pendlingsväder i morse. Både motvind, solsken och mestadels fint väglag. Fortfarande en del isfläckar så dubbfria vinterdäcken får sitta kvar ett tag till.

Till och med jag har tagit av mina dubbdäck, kommer vintern tillbaka får det bli hybriden, min nödbackup. Lite halvjobbigt att behöva kolla väderleksrapporten varje jäkla dag men får väl göra det ett tag. Slår vädret om under en och samma dag får det bli t-bana helt enkelt, gud förbjude. ?

Fick ett par hjulsugare idag också, som vederbörligen ställdes av.

Inte jag den här gången, laddar inför ett Zwiftrace ikväll. ? Gjorde dock ont i cykelsjälen att inte ens försöka hänga på elitpendlarna, nöjde mig med att snitta ca 25 km/h, 14 i relative effort enligt Strava på 16,6 km.

Tillbaka
Topp