Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, kikar också på en XC-däckkombo, tänker mig nån kombo av Forekaster/Wolfpack Trail/Bontrager XR3 .. men har inte tänkt/valt klart än. :-)Jag kör Forekaster på min HT och det känns ju som grovmönstrade XC-däck. Ganska roliga och snabbrullade, men inte så mycket grepp.
Men det låter ju bra om Rekon är greppigare än Forekaster.
Forekaster (edit: det är nog ännu klenare iofs?)? Bontrager XR4?
Tänker mig också Dissector som ett vettigt året runt-däck fö. (Har fö kört Aggressor över vintern på ena hojen och det är ju kul så länge man gillar att sladda iofs. :-)
Är Forekaster greppigare än Rekon?
Forekaster brukar väl jämföras med NN. Jag har tidigare kört mycket med Forekaster. Men tycker det är ett ganska dåligt däck, och betydligt sämre än rekon. Rekon finns ju för övrigt också i "race"-version med ännu tätare och mindre mönster. Jag skulle dock aldrig köra varken rekon eller forekaster om det var utförsåkning som var i fokus.Jag har inte testat Forekaster men trodde det motsvarade NN ungefär. Rekon ser inte lika greppigt ut men det kanske är fel.
Nej men för nivån under säger du rekon? Får kolla närmare på det. Känns bara lite glest med dhrII - dissector - recon men det är kanske greppigare än jag tror.Forekaster brukar väl jämföras med NN. Jag har tidigare kört mycket med Forekaster. Men tycker det är ett ganska dåligt däck, och betydligt sämre än rekon. Rekon finns ju för övrigt också i "race"-version med ännu tätare och mindre mönster. Jag skulle dock aldrig köra varken rekon eller forekaster om det var utförsåkning som var i fokus.
Har köpt en ny cykel där jag har Forekaster fram och ett Ardent Race bak. Märker att vid lite lera och blött så slirar bakdäcket och har funderat på ett Aggressor eller Dissector.
Och det funkar endå rätt skapligt i lera medSlänger in en kurvboll, Minion SS bak? Lättrullat som få men ända fint kantgrepp...
Särskilt lättrullat tycker jag inte att det är, men det är ett funkis bakdäck. En hake är att det blir väldigt fyrkantigt redan på fälg med ~30 mm innerbredd. Verkar gjort för smalare fälgar.Slänger in en kurvboll, Minion SS bak? Lättrullat som få men ända fint kantgrepp...
Hade DHRII på förra hojen och rensning av lera är ju klart sämre på Agressor. Sen är det svårt att jämföra rull då hojarna var helt olika, typ.Har aldrig kört Aggressor men har Dissector 2,4 så ska bli kul att höra vad du tycker.