Enduro med Öhlinare

Enduro med Öhlinare
Köpa cykel baserat på att den måste ha en specfik dämpare är lite knasigt, i alla fall när du väljer en av de mindre leverantörerna. Köp lös ram istället så går väl nästan alla ramar att få med öhlinare.

Enduro med Öhlinare

Enduro med Öhlinare

Enduro med Öhlinare
(Nu finns dem flesta tillverkarna att få med det)

Que? Skulle säga att många märken inte har en modell med Öhlins. Trek, Scott, Transition, Yeti, Ibis, Santa Cruz, Propain, Nukeproof, Orbea, Merida, Cannondale, Rocky Mountain, Norco etc etc. Men jag kanske har missat något?

Enduro med Öhlinare
Det handlar väl inte bara om märke. oavsett om det är Öhlins, Fox Eller Rocks så kan alla göra gaffeln exakt som de vill.
Problemet är att de vill att gafflarna ska passa för alla.
Alltså att de är gjorda för att fungera för folk som väger 60-110kr.
Och geometri och gaffel ska vara trampiga och ändå fungera downhill.
Testa istället lägga lite pengar på att göra gaffeln så att den passar dig, och jobba med inställningarna.

Senast ändrad:
Enduro med Öhlinare
Det handlar inte om märke. oavsett om det är Öhlins, Fox Eller Rocks så kan alla göra gaffeln exakt som de vill.
Problemet är att de vill att gafflarna ska passa för alla.
Alltså att de är gjorda för att fungera för folk som väger 60-110kr.
Och geometri och gaffel ska vara trampiga och ändå fungera downhill.

Det blir mittimellangaffel oavsett vilken märke du köper. Låter som du har råd. Så mitt tips är att köpa en custom gaffel så att den passar exakt dig.
Om snubben vill ha öhlins så varför inte?

Enduro med Öhlinare
Capra uncaged lär väl vara svår att slå?
Och svår att få... Finns inte att beställa sen den släpptes... Precis som föregångaren Capra Shred, (som också var för bra för sitt pris), som YT hypade, men som typ aldrig gick att få tag på... Man kan misstänka pr-kupp för att sälja de andra, dyrare, modellerna av Capra... Tyvärr... För jag hade mer än gärna lagt vantarna på en Uncaged!!

Enduro med Öhlinare
Och svår att få... Finns inte att beställa sen den släpptes... Precis som föregångaren Capra Shred, (som också var för bra för sitt pris), som YT hypade, men som typ aldrig gick att få tag på... Man kan misstänka pr-kupp för att sälja de andra, dyrare, modellerna av Capra... Tyvärr... För jag hade mer än gärna lagt vantarna på en Uncaged!!
Jaså finns det fortfarande inget datum när den går att köpa? Är det inte så att man prioriterar andra marknader än Sverige då?

Enduro med Öhlinare

Den stora finns väl inte men denna ser tjusig ut

Enduro med Öhlinare
Köpa cykel baserat på att den måste ha en specfik dämpare är lite knasigt, i alla fall när du väljer en av de mindre leverantörerna. Köp lös ram istället så går väl nästan alla ramar att få med öhlinare.
Varför skulle inte dämpare vara ett kriterier för val de är ju viktiga för cykeln. Sen är det inte ett absolut krav men ett plus.

Enduro med Öhlinare
"Currently not availabel" i alla storlekar sen dag ett..... Möjligt de prioriterar andra marknader, men inte den amerikanska, tyska eller brittiska marknaden iaf ?‍♀️...
Jag var snabb på knappen (dag 1) så jag ska få en, hoppas jag. Ordern är i alla fall satt som completed nu. Väntar bara på trackingnummer då...:sleep:

Enduro med Öhlinare
Hade ju någon svag förhoppning om att YT:s release idag kl 16 skulle vara fler Capra uncaged i lager men så var det ju inte utan en Jeffsy uncaged som inte finns i lager istället............

Nu har sidan kraschat så ett visst intresse har dom ju skapat

Enduro med Öhlinare

Bilagor

• 20220405_104139.jpg
    20220405_104139.jpg
    446.2 KB · Besök: 158
  • 20220407_184001.jpg
    20220407_184001.jpg
    1.3 MB · Besök: 169
Enduro med Öhlinare
Jag måste säga att kombinationen Swedish Gold och lila metallic är riktigt bra. Svårt att se på bilden men den skimrar fint!

Bilagor

• 20220410_181822.jpg
    20220410_181822.jpg
    479 KB · Besök: 90
Tillbaka
Topp