säfsen eller isaberg

Frontv

Medlem
säfsen eller isaberg
Funderar på dessa två ställen för lite enklare o längre stig/gruscykling med frugan i 2 dagar ..
Vad tror ni eller finns det något bättre förslag :) helst inte mer än ca 3 timmar från norrköping.
Gärna med camping/ställplats

mvh
Anders

säfsen eller isaberg
Hjulsjö har bra (relativt enkel) flowig stigcykling på oftast torra stigar samt ställplats med tillgång till dusch. Kan med fördel kombineras med Säfsen, då det geografiska avståndet inte är så långt emellan.

säfsen eller isaberg
Både Isaberg och Säfsen skulle fungera. Isaberg lite rotigare och mer tekniskt och kortare, Säfsen längre och lättare, mer grus. (Grovt generaliserat). Isaberg har nerförscykling och roligare grejer runt om.

Men förslagen ovan tycker jag vinner. Hjulsjö (Pershyttan och Ånneboda om tid finnes), kombinerat med Säfsen. Klockrent för enkel men trevlig cykling.

Om du kör riktigt snabbt hinner du nästan till Rörbäcksnäs iofs, det vore ett annat alternativ.

säfsen eller isaberg
Om man ska planera en en helg i vår som ska göra både mig och sonen nöjda, jag gillar flow och sonen fart, teknik och han värdera cyklingen i antal sekunder i luften. Vad är bästa tipset om man vill försöka få in Hjulsjö i programmet?

säfsen eller isaberg
Om man ska planera en en helg i vår som ska göra både mig och sonen nöjda, jag gillar flow och sonen fart, teknik och han värdera cyklingen i antal sekunder i luften. Vad är bästa tipset om man vill försöka få in Hjulsjö i programmet?
I Hjulsjö får sonen stora problem om han vill ha hjulen iluften. Ganska tråkiga stigar jmfrt med Rörbäcksnäs.

säfsen eller isaberg
Bra att veta! Här finns uppenbart en intressekonflikt ?. Får försöka hitta nåt mer ungdomligt mellan Stockholm/Uppsala och Hjulsjö.

Om du åker till ånnaboda så finns det massvis med bra stigcykling samt 3 handgrävda nedfarter och en pumptrack, ni har även nära till kvarntorp där det finns mera nerförscykling.

boende kan ni bo på ånnaboda camp där ni kan hyra aningen bara ett rum eller liten stuga, dom har även bra mat i resturangen och cafe.

säfsen eller isaberg
Om du åker till ånnaboda så finns det massvis med bra stigcykling samt 3 handgrävda nedfarter och en pumptrack, ni har även nära till kvarntorp där det finns mera nerförscykling.

boende kan ni bo på ånnaboda camp där ni kan hyra aningen bara ett rum eller liten stuga, dom har även bra mat i resturangen och cafe.
Aha, underbart! Listan med intressanta alternativ växer. Tack!

Tillbaka
Topp