Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Skruvade av skärmarna från brukshojen igår, märkligt att det inte har börjat regna ännu..
Visa bilaga 545985
Jahapp.
F7F9EC4F-F9AD-458C-BA48-3A0DC9A735E8.jpeg

Hur är föret i GBG?
Var ut en snabbis på lunchen, det är kanonföre nu! Men passa för isfläckar. Jag kom på en stig och rakt ut på en häll, halva hällen var bara is!! Huga. Gick bra för det gick så sakta men hade kunnat gå nästan hur som helst.

images

Hur är föret i GBG?
Sitter o kollar på Bollekollens park på TF. Vet någon

1: När de brukar öppna?
2: Hur ofta liften är igång?
3: Om det är bra?

/Han utan Facebook

Hur är föret i GBG?
Segt, då utesluter det planen att få med familjen. Hade varit skönt att spara en timme och 20 mil gentemot Isaberg om man bara vill lattja lite utför.
Kesberget kanske ligger närmre dig då? Vårgårda. Liten anläggning, ankarlift där med visserligen. Vet inte hur liften står sig mot Bollekollen då jag aldrig varit där, men sett alla åldrar tagit sig upp för den.

Hur är föret i GBG?
Kesberget kanske ligger närmre dig då? Vårgårda. Liten anläggning, ankarlift där med visserligen. Vet inte hur liften står sig mot Bollekollen då jag aldrig varit där, men sett alla åldrar tagit sig upp för den.
Utgår från Gbg så inte helt nästgårds men ser mysigt ut, skall kolla in!

Hur är föret i GBG?
Utgår från Gbg så inte helt nästgårds men ser mysigt ut, skall kolla in!
eller Ale kanske :) (ankarlift där med)

Hur är föret i GBG?
Har varken varit i Bollenkollen, Ale-backen eller Kesberget så jag borde verkligen inte uttala mig men har av andra hört att Bollenkollen har en skitjobbig lift som sagt, Ale-backe mest bara är lite ruffliga endurospår men Kesberget är nice. Ser ut som att de har gjort en hel del fint där i Vårgårda så det står på min bucket-list.

Vallåsen finns det ju annars men det är ju ännu längre bort (?) än Isaberg, ca 2 h.

Hur är föret i GBG?
Har varken varit i Bollenkollen, Ale-backen eller Kesberget så jag borde verkligen inte uttala mig men har av andra hört att Bollenkollen har en skitjobbig lift som sagt, Ale-backe mest bara är lite ruffliga endurospår men Kesberget är nice. Ser ut som att de har gjort en hel del fint där i Vårgårda så det står på min bucket-list.

Vallåsen finns det ju annars men det är ju ännu längre bort (?) än Isaberg, ca 2 h.
Ja men framförallt är ju Isaberg-liften fem gånger snabbare, det blir fler höjdmeter i Isaberg på tre timmar än på en heldag i Vallåsen typ. Sen har förvisso Vallåsen mer variation på sina spår.

Hur är föret i GBG?
På tal om GBG-omnejd, nån som vet status i Ulricehamn i nuläget? Det ser ju ut att ligga lite snö/is/vitgulbrun-massa i pisterna, men det är ju troligtvis konstsnö.. så endurospåren kanske är torra och fina?

Hur är föret i GBG?
Säg gärna till om någon vill ha eller vara resesällskap till Vallåsen eller Isaberg när säsongerna är igång. Jag är sugen på att dra ibland men det känns inte säkert att åka själv utifall att man skulle crasha så man inte kan köra hem säkert själv.

Hur är föret i GBG?
eller Ale kanske :) (ankarlift där med)
Dom har både ankar och knapp på vintern men kör knappen på sommaren till cykel.

Hur är föret i GBG?
Tur att man inte har tagit av stänkskärmar, ego och kompislapparna. ? Det behövs regn, alldeles för torrt. Men inte på det här sättet.

Hur är föret i GBG?
Sitter och kollar på Trailforks, fick syn på en för mig ny stig som kallas ”dirty poggi ” i Hisingsparken/slätta damm som börjar uppe vid naturstig à la view. Någon som kört den? Bilder?

Hur är föret i GBG?
Sitter och kollar på Trailforks, fick syn på en för mig ny stig som kallas ”dirty poggi ” i Hisingsparken/slätta damm som börjar uppe vid naturstig à la view. Någon som kört den? Bilder?

Körde den för några veckor sen. Skulle beskriva stigen som en hiking-stig gjord av folk som skall upp och röka braj med lite utsikt :-). Rakt i falllinjen/snabbaste vägen upp.

Bitvis teknisk med en del branta hällar och småknixiga partier. Lägre snitthastighet än de mesta annat i parken. Värd att testa helt klart, om man vill ha lite variation till blandade små hopp. ;-)

Hur är föret i GBG?
Körde den för några veckor sen. Skulle beskriva stigen som en hiking-stig gjord av folk som skall upp och röka braj med lite utsikt :-). Rakt i falllinjen/snabbaste vägen upp.

Bitvis teknisk med en del branta hällar och småknixiga partier. Lägre snitthastighet än de mesta annat i parken. Värd att testa helt klart, om man vill ha lite variation till blandade små hopp. ;-)
Blev så nyfiken att jag åkte bort och provkörde. Vet inte om jag körde helt rätt men kan inte säga att de va nån 5+ stig direkt.

Hur är föret i GBG?
Blev så nyfiken att jag åkte bort och provkörde. Vet inte om jag körde helt rätt men kan inte säga att de va nån 5+ stig direkt.
Hehe, nä, den är lite annurlunda som sagt. :) När jag kolla TF statellitkarta nu så undrar jag om det kanske också var så att jag körde den lite mer åt höger/öster i bild sista halvan av stigen. Där ser ut att vara mer hällar och lite öppnare/rakt ner. Gissningsvis samma karraktär på hela området dock. Slukar mycket fallhöjd.

Hur är föret i GBG?
IMG_4868.jpeg

Cyklade upp för Slottsbergsslingan Shortcut 4 och kom upp till surhålet utan någon som helst ansträngning. Var tvungen att gå tillbaka och kolla vad som hände. Visade sig att någon har kapat av trädet till höger, så nu kan man bara cykla rakt upp, istället för att tvingas göra ett ryck på stenen. Synd på den enda lilla tekniska utmaningen på den snutten.

Tillbaka
Topp