Verktyg/reservdelar/bra att ha låda (att ta med och ha hemma)

Sluggo112

Aktiv medlem
Tjaba!

Nu har jag klurat, funderat och letat ett tag utan att varken hitta eller komma på någon vettig lösning till en cykel låda

Jag vill ha en låda av något slag med alla verktyg/reservdelar och andra bra att ha saker i som man kan ta med sig (i bilen) när man ska iväg och cykla, vare sig det är Stig eller bikepark man ska iväg till

I dagsläget har jag en blå Ikea kasse med kartonger, påsar och lösa saker i vilket känns så jäkla rackigt, så jag skulle behöva något bättre!

Vad har ni för lådor eller andra bra lösningar? ?

Mvh Jimmy

När jag var iväg innan Corona så packa jag ner allt i en låda som var kanske 30x20x20 (Plast).
Man behöver ju inte så mycket verktyg för att ta isär hela hojen, och jag hade med extra bakväxel och reservhjul (Ej i lådan).

Går nåt mer sönder så ger jag upp och rullar hem istället ;)

Min har jag förvisso som vallalåda till längdskidor, men har en som typ denna. Småfack där uppe och utrymme för större där nere. Är ju ganska stor men det beror ju på hur mycket du vill kunna meka.

Jag har Clas Ohlsons verktygssats för cykel, perfekt att slänga i bagaget tillsammans med en pump och ett par trasor.

Min har jag förvisso som vallalåda till längdskidor, men har en som typ denna. Småfack där uppe och utrymme för större där nere. Är ju ganska stor men det beror ju på hur mycket du vill kunna meka.

Den där såg ju rätt vettig ut kontra pris, hur känns kvalitén på den över lag?

Jag är lite så att jag hellre har med mig för mycket än för lite, när jag åker till tex järvsö då har jag med mig det mesta som kan tänkas behövas i verktygsväg samt allt från bromsvätska till tvättmedel och all annan tänkbar kem, sen i dom fallen när man åker till bikepark så räcker det ju förvisso inte med verktygslåda heller för då har jag i princip en hel cykel i lösa delar med också, better safe than sorry lixom ?

Så ett byggbart system är kanske den vettigaste lösningen över lag

Jag kör en sån här o en plastlådda
CF472280-220D-4B04-BAB3-031A622A697D.jpeg

När jag var iväg innan Corona så packa jag ner allt i en låda som var kanske 30x20x20 (Plast).
Man behöver ju inte så mycket verktyg för att ta isär hela hojen, och jag hade med extra bakväxel och reservhjul (Ej i lådan).

Går nåt mer sönder så ger jag upp och rullar hem istället ;)
Jag har en typ proppfull av Ikeas stora plast "påsar" med saker och sen brukar det även åka med lite lösa grejer utöver det (påsen är på 71l?) så behöver något större och en Plastback blir lite samma sak ?

Den mjuka väskan ovanför ser trevlig ut.

Jag har en sån här från Jula

Den mjuka väskan ovanför ser trevlig ut.

Jag har en sån här från Jula
Jag gillar absolut den modellen men skulle behöva några väskor då ?

Jag kollade lite på den här men jag tycker den känns lite dyr, men det kanske är värt det samtidigt, det där är dock grunden sen vill jag ha 2 lådor till som man ser bland exemplarbilderna, då tror jag platsen skulle vara okej ?

Tyvärr aldeldes för lite plats ?

Hur mycket grejer har du med dig när du far och cyklar?

Jag får plats med allt som behövs för att bygga en cykel från grunden. Bortsett från att serva dämpare och lufta bromsar, men bromsgrejerna har jag gärna i en separat låda då dom kan bli lite kladdiga :)

Hur mycket grejer har du med dig när du far och cyklar?

Jag får plats med allt som behövs för att bygga en cykel från grunden. Bortsett från att serva dämpare och lufta bromsar, men bromsgrejerna har jag gärna i en separat låda då dom kan bli lite kladdiga :)
Aldeldes för mycket, en "cykelverktygslåda", en spärrakaftssats, en sats fasta nycklar, momentnyckel, diverse specialvertyg, luftningskitt, dämparpump, bromsvätska, tublessvätska, och en hel del andra kem saker, alla tvättsaker, reservdelar (skönt om allt utom stora saker får plats i lådan) sen även annat som tillkommer typ olika glas till glasögon olika handlar mm (det var det jag kom på lite fort)

Ska väl tillägga att ibland när man åker iväg (Järvsö eller Åre tex) så här jag med mig 3 cyklar så det blir verktyg och reservdelar till alla 3 ??

Och här är jag som specade en bmx så att jag bara skulle behöva en 6mm insexa för att bygga ihop den när jag reste :)

Och här är jag som specade en bmx så att jag bara skulle behöva en 6mm insexa för att bygga ihop den när jag reste :)
Praktiskt ? sen vet jag att jag alltid har med mer än jag någonsin kommer besu men jag har hellre det än står utan något, behöver jag säga att till min dh hoj har jag med en hel ram och 2 kompletta hjul och delar så jag nästan kan plocka ihop 2 cyklar om det skulle behövas ?

Den där såg ju rätt vettig ut kontra pris, hur känns kvalitén på den över lag?

Jag är lite så att jag hellre har med mig för mycket än för lite, när jag åker till tex järvsö då har jag med mig det mesta som kan tänkas behövas i verktygsväg samt allt från bromsvätska till tvättmedel och all annan tänkbar kem, sen i dom fallen när man åker till bikepark så räcker det ju förvisso inte med verktygslåda heller för då har jag i princip en hel cykel i lösa delar med också, better safe than sorry lixom ?

Så ett byggbart system är kanske den vettigaste lösningen över lag
Den funkar fint. Nu ska jag upprepa att det inte är exakt den utan en sådan modell. Min är nog 10 år gammal och jag minns inte var jag köpte den. ?

Finns det en bra momentnyckel under 300kr? Fått höra från flera att biltemas billiga är skräp.

Finns det en bra momentnyckel under 300kr? Fått höra från flera att biltemas billiga är skräp.
Man brukar få lite vad man betalar för tyvärr, jag har den här, kanske lite överkurs dock men ändå ??

Nu är detta till min motorenduro men det är rätt smidigt med en fannypack men kan ta med sig.
Får även plats med en vattenflaska om man har långt till depån.
Tror detta är en midjeväska från Fox!

Bilagor

• IMG_0034.jpeg
    IMG_0034.jpeg
    598.7 KB · Besök: 49
Det beror på, dels vilket moment du är ute efter och dels var du bor/vilken butik du handlar i.
Men klarar du dig med 0-12 Nm och handlar i "rätt" butik rear ClasOhlsson en bra, välfungerande och fantastiskt prisvärd momentnyckel med bits för endast 70 SEK, den såldes tidigare för 180 SEK och var även då ett fynd.
9674510794782.jpg

Momentnyckelsats för cykel Asaklitt
Men den säljs ut och finns inte kvar i alla butiker.

Det beror på, dels vilket moment du är ute efter och dels var du bor/vilken butik du handlar i.
Men klarar du dig med 0-12 Nm och handlar i "rätt" butik rear ClasOhlsson en bra, välfungerande och fantastiskt prisvärd momentnyckel med bits för endast 70 SEK, den såldes tidigare för 180 SEK och var även då ett fynd.
9674510794782.jpg

Momentnyckelsats för cykel Asaklitt
Men den säljs ut och finns inte kvar i alla butiker.
Behöver nog upp till 14 iaf. Får nog investera. Kanske värt att kolla beggat? Är det hållbarheten eller kvaliteten som diffar mest med pris?

Tillbaka
Topp