Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja letade egentligen en annan, men när den skulle levereras maj nästa år så hade jag turen att få möjlighet att köpa denna. Och tror det var tur ?Med en dylik hoj så... ?
Provade på en del av rutten idag, fram till Kärsödraget. Med start/mål i Beckomberga, Bromma blev det ändå 72 km totalt.Finns många varianter på rundor jag kört däromkring, men sträckan ingår i den här som är publik: https://happyride.se/turtips/1232/
Göra rutter av gamla Stravasegmen är väl lika possessivt rimligt som Jonas Gardells skämt. Eller den där prästens ”roliga” bilder.
Om du kör en kort asfaltssträckning efter det kommer du till en riktigt fin grusväg på dryga milen raka spåret ända till Laxsjön på norra Munsö. Se dock till att ha lyktor på för folk kör i allmänhet som dårar där ute.Provade på en del av rutten idag, fram till Kärsödraget. Med start/mål i Beckomberga, Bromma blev det ändå 72 km totalt.
Kul runda, riktigt bra grusväg och lagom trixiga skogsstigar på sina håll.
Fast det är ju deras event som nämndes, inte att dom äger rutten.Göra rutter av gamla Stravasegmen är väl lika possessivt rimligt som Jonas Gardells skämt. Eller den där prästens ”roliga” bilder.
Mellan Viggan och Rydboholm? Var med om något liknande där förra våren.Visa bilaga 551678
Först två km ålning medelst hasning genom vindfälle.
Visa bilaga 551679
Sen hittade jag den nybyggda skogsvägen som gick runt naturreservatet som min gamla stig gick genom.
Spännande! Kan du precisera närmare?Nej, detta är långt upp i Roslagen.
Absolut!Spännande! Kan du precisera närmare?
Jag har reglagen aningen vinklade på xplr styret och är bekväm med det. Inte i närheten av the radavist stilen man ofta ser i samband med gruscykling.Monterar ny stam och styre och funderar vad som är korrekt för gravel att montera reglagen. Ska dom vara i vinkel med flare på styret? Zipp xplr
Om cykeln är till dig så skulle jag bara provcykla innan jag drar på styrlinda. Handlederna ska falla naturligt.Monterar ny stam och styre och funderar vad som är korrekt för gravel att montera reglagen. Ska dom vara i vinkel med flare på styret? Zipp xplr
Den är till mig, bra tips! så enkelt och bra ju :DOm cykeln är till dig så skulle jag bara provcykla innan jag drar på styrlinda. Handlederna ska falla naturligt.
Fin! Vad är det för ram?Går sakta framåt med nya graveln. Fick bli ärvda GRX reglage istället Visa bilaga 552186
Nu ska vi bara se om jag kan kapa styrrör utan att behöva dra om alla kablar ?
Tackar. En Waltly ti, "custom geo" men ganska mycket kopia på en Secan :)Fin! Vad är det för ram?
+1Om cykeln är till dig så skulle jag bara provcykla innan jag drar på styrlinda. Handlederna ska falla naturligt.
Billigast möjliga (utan att vara HELT värdelösa) tubeless ready-däck till min gravel? ;P 650x47c. Kör just nu WTB byway bak och WTB Sendero fram och gillar det, men vill se om det finns något billigare alternativ. :P
Fin cykel! Köpte en likadan förra veckan :-)
Intressant! Vågar man be om en ruttkarta, kanske tom. med utpekande av avsnitten som var "för dåliga"?Körde Sthlm-Eskilstuna på mestadels grus i helgen med en kompis. Första delen av planerad rutt Sthlm-Karlstad som ska testas i sommar. Ett jäkla slit, men trevligt var det och många fina vägar avverkades. Hemresa till stor del på asfalt vilket gjorde gott och kapade 2 mil. Nästa kör jag 700c och blandar upp med mer landsväg och mindre stenkross för att hålla hela repan.Visa bilaga 553195Visa bilaga 553192Visa bilaga 553193Visa bilaga 553194
Behöver rita om den lite först, men kan posta den här sen.Intressant! Vågar man be om en ruttkarta, kanske tom. med utpekande av avsnitten som var "för dåliga"?
Denna körde jag..minns att det var fint mest hela vägen! https://strava.app.link/b0gosnwkJpbIntressant! Vågar man be om en ruttkarta, kanske tom. med utpekande av avsnitten som var "för dåliga"?
Är du nöjd över att du valde de trotts att de är dubbelt så dyra som razor? Jag velar själv mellan dem.New bromsskiva day. Bäddat in dem nu, och de har faktiskt något som påminner om bromsverkan. Hursomhelst, färgen är det viktiga.
Visa bilaga 545721
Intressant. Vi körde liknande till Södertälje. Sen Nykvarn och Åkers Styckebruk. Kom till E-tuna lite söderifrån.Denna körde jag..minns att det var fint mest hela vägen! https://strava.app.link/b0gosnwkJpbVisa bilaga 553243
Ah ok, jag ville följa vattenlinjen lite :) Tror jag tog det mesta av rutten från Mälaren runt på grus, som finns på TUGs sida.Intressant. Vi körde liknande till Södertälje. Sen Nykvarn och Åkers Styckebruk. Kom till E-tuna lite söderifrån.
Cool! Mälaren runt på grus ska jag definitivt kolla upp!Ah ok, jag ville följa vattenlinjen lite :) Tror jag tog det mesta av rutten från Mälaren runt på grus, som finns på TUGs sida.
Fortsatte sen andra dagen till Örebro, sen runt Hjälmaren och tillbaka till Eskilstuna typ.
Kolla härMälaren runt på grus ska jag definitivt kolla upp!
teamutangranser.se
Cyklade ni då gamla banvallen från Åkers Styckebruk över Byringe, Ärla till E-tuna?Sen Nykvarn och Åkers Styckebruk. Kom till E-tuna lite söderifrån.
Om det är den sträckning jag tror det är så var vi på den inledningsvis, men vek av pga osäkerhet kring navigationen/rutten. Var cyklingsbar vill jag minnas men inte direkt grusväg. Iaf inte inledningsvis. Däremot hittade vi en magiskt bra sträcka från ”Emma Grön” nästan hela vägen till Eskilstuna. Till allra största del riktigt fina grusvägar.Cyklade ni då gamla banvallen från Åkers Styckebruk över Byringe, Ärla till E-tuna?
Hur är den nuförtiden? Bra grus eller? Det finns en gammal tråd om den här, men det är flera år sedan det skrevs i den.
Banvallen mellan Åkers Styckebruk och Eskilstuna
Vad jag förstår är rälsen riven. Har sett artiklar om att den skall bli cykelled. Men hur ser den ut idag, är den farbar eller igenväxt?happyride.se
OK, tack för svarOm det är den sträckning jag tror det är så var vi på den inledningsvis, men vek av pga osäkerhet kring navigationen/rutten. Var cyklingsbar vill jag minnas men inte direkt grusväg. Iaf inte inledningsvis. Däremot hittade vi en magiskt bra sträcka från ”Emma Grön” nästan hela vägen till Eskilstuna. Till allra största del riktigt fina grusvägar.
Cyklade samma sträcka för någon dag sedan och den här gången blev jag i uppförsbacke och motvind omkörd av en gammal tant! Inte så bra för självförtroendet, visserligen körde hon en elcykel men ändå ... :)Blev omkörd på dagens runda, en bit var slät väg men lite medvind och jag körde ganska fort, nära 40 km/h när jag blev omkörd av en liten knatte på mountainbike! Alltså jag skulle kunnat öka ännu mer men då hade jag fått ta i och han såg ut att bara vara 11-12 eller nåt, visserligen var det en kort bit innan han vek av men ändå ...