Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sambal Oelek sa:+1 jag hade med min igår på afterwork. Ingen som brydde sig om det. Då hade jag iofs också låst fast den i en grej så man inte kunde bära iväg den. Efter var det en kock som ut och var väldigt nyfiken och intresserad.
Förra gången in på en pub, ingen som fattade vad det var med fodralet över, en stor väska ?! sedan när jag kom ut och drog av fodralet häpnade folk :)
Förra veckan in på ICA, på bolaget, hos tandläkaren (då med fodral på också).
Så... den har man alltid med sig :)
ceel sa:Cykeln med sig in på ICA? Har vi inte haft den här diskussionen innan? ;-)
Spacekitty sa:ceel sa:Cykeln med sig in på ICA? Har vi inte haft den här diskussionen innan? ;-)
Det går bra. Endast Coop i Lomma skäller på mig när jag rullar in räsern.
Hej!2år gammal tråd men jag tänkte ändå ge lite mer information om någon funderar på att köpa en Kringla.
Utrustad med de absolut billigaste delarna.
Växelreglage Shimano Tourney SL-TX30.
Bakre växel/derailleur Shimano Tourney 6/7 växlar RD-TY300.
V-bromsar Tektro c310.
Bromsreglage Tektro 324 (325?).
Billiga noname däck, fälgar, 52t klinga och kassett 11-28t.
Dålig kvalitet på sadeln.
Aningen för tjockt växelöra.
Dåliga vajerhöljen.
Övriga fel på mitt exemplar: Ett av däcken var deformerat med en bula på. Båda fälgarna behövdes riktas. Vajerhöljet till växlarna är ett 5mm svampigt bromsvajerhölje som egentligen inte duger till bromsvajer heller. Röret i ramen till sadelstolpen är lite snett ca 1°. Sadeln är sned och sadelfästet har djupare skåra på ena sidan. Tourney derailleurn är totalt knas med nitar som är 5mm för långa, pillar jag på den på något vis så måste jag både justera H stoppskruven och vajerspänning. Det är mycket som inte är åtskruvat ordentligt på cykeln, allt från reflexer till vevlager. Plus diverse andra småsaker.
Det stora och kanske det enda pluset är att cykeln inte är lika olidligt ful som många andra hopfällbara minicyklar.
Jag har ersatt många delar och nu fungerar cykeln som en cykel bör göra.
Hur betalade du för den? Kan vara värt att ta via kortutgivare / Klarna texHej!
Jag har tyvärr köpt en Kringlan. Fästet som magneten sitter på är snett (inböjt) och cykelreparatören vågar inte böja rätt det eftersom det då kan gå av. Sadelstången var för vid i diameter, så den går inte att sätta fast på cykeln. Jag har mailat fram och tillbaka till kundtjänst och bett om en adress att skicka tillbaka den till men har inte fått det. Nu har de slutat svara och jag står med en obrukbar cykel för 8000 kr. Vad gör jag? Deras kontor ligger i Vasastan i Stockholm, men det finns inget telefonnummer.
Tacksam för tips.
Christine
Klarna = glorifierat sms-lånHur betalade du för den? Kan vara värt att ta via kortutgivare / Klarna tex
Jaha?Klarna = glorifierat sms-lån
Jaha...så det är bajs, och att det är bäst att undvika bajs kan vi väl vara överens om?
Vad har det med saken att göra?Jaha...så det är bajs, och att det är bäst att undvika bajs kan vi väl vara överens om?
Ja, Klarna har väl nån typ av köparskydd. När det gäller kort är det viktigt att påpeka att det måste vara ett kreditkort (inte betalkort / debitkort) för att kreditköpslagen ska gälla, dvs man kan rikta samma krav mot kreditgivaren som mot köpstället.Hur betalade du för den? Kan vara värt att ta via kortutgivare / Klarna tex
[EDIT ooms var före där medan jag skrev, precis, tack]Klarna = glorifierat sms-lån
Den jag svarade föreslog att ta köpet via Klarna, vad är det som är oklart?Vad har det med saken att göra?
Läs om den du svarade? Ditt svar är sjukt oklart...Den jag svarade föreslog att ta köpet via Klarna, vad är det som är oklart?
Klarna må ha "pivotat" och gör annat nu också. Men de tjänade sina stora pengar och blev stora på affärsidén sms-lån. Om Kringla började göra fungerande cyklar idag, vars affärsidé hittills verkar vara att sälja skit och lura sina kunder, är deras initiala affärsidé direkt förlåten?[EDIT ooms var före där medan jag skrev, precis, tack]
Det jag syftade på och kanske inte var tydlig med var att Klarna, liksom PayPal och många kortutgivare, har olika varianter av ”köparskydd”. Det är för exakt såna här situationer då säljaren inte fullföljer sitt åtagande.
Man kan också ta problemen med ARN men de har ingen egentlig makt, det handlar mer om att företagets renommé blir lidande och Kringla kanske inte hör till dem som bryr sig. ;)
Sen har du förstås fel om Klarna, men det vet du ju själv. Det är en betaltjänst som har en hel del bra funktioner. De tjänar bra på att folk lånar till konsumtion, och om det är det du menar så är det väl mest fel på ”folk” om man skall vara krass…
Skönt! Då hoppas vi du hittar något bättre att cykla runt på snart!Tack för alla tips om Klarna! Jag har nu äntligen fått svar från Kringlan och fått en fraktsedel och instruktioner för att återsända cykeln.
Du har sett ljuset!Tack för uppmuntran och tips! Jag har faktiskt riktat in mig på just en Brompton och har provcyklat flera varianter. Den är helt överlägsen vad gäller konstruktion och möjlighet att fälla ihop den. Den sitter stadigt ihopfälld och går t.o.m. att dra på små hjul som är monterade på pakethållaren. Den blir mycket smidig ihopfälld. Också bra cykling. Den går att köpa i butik och det går att få service.