Sssm 2022?

Sssm 2022?
Jag är ganska säker på att det är ett bxc 600, med röd hylsa, den är 113 eller 118, så nästan garanterat INTE 108, vad jag förstår fanns INGET skf isis i 108 mm så jag hänger inte med.
Lillebrorsan som heter bxc300 är väl bara 118?
Skrev du fel, 118 istället för 108?

Sssm 2022?
Jag är ganska säker på att det är ett bxc 600, med röd hylsa, den är 113 eller 118, så nästan garanterat INTE 108, vad jag förstår fanns INGET skf isis i 108 mm så jag hänger inte med.
Lillebrorsan som heter bxc300 är väl bara 118?
Skrev du fel, 118 istället för 108?
Sorry, slant där?
Vet nog inte riktigt vad som sitter i. Har inte bytt på ett tag. Vet att jag beställde det kortare, fick det längre, fick det kortare som sprack, bytte till det längre, som sitter i än.

Sssm 2022?
För den obildade, vad är sssm? Singlespeed har jag förstått, och det är ju inte en alleycat så därav måste det väl vara skog. Folk snackar om att köra på cross och gravel, så inte jättetekniskt heller? Äre mot cyclocross-hållet eller?
Single Speed Svenskt Mästerskap och visst kan cykla på vad som helst men tävlingarna brukar oftast gå i skogen, gärna på rätt stökiga stigar så en mtb liknande skapelse är att föredra. Det var visserligen en äldre herre med i Karlstad 2009 på en kärringsnurra och körde riktigt fort tills ramen gick av...

Sssm 2022?
Single Speed Svenskt Mästerskap och visst kan cykla på vad som helst men tävlingarna brukar oftast gå i skogen, gärna på rätt stökiga stigar så en mtb liknande skapelse är att föredra. Det var visserligen en äldre herre med i Karlstad 2009 på en kärringsnurra och körde riktigt fort tills ramen gick av...
Gött, nu släppte oron.
Jag kör ju Canyon, vad kan gå fel? ?

Sssm 2022?
Du har ju flera månader på dig att köpa/bygga/låna en SS ?

Man behöver inte en ny cykel (även om n+1 alltid gäller). Sån här räcker, 25 euro, eller mindre om du var har min andra som jag inte behöver:

231320-00-d-446065.jpg

Kanske behövs dock en lite lättare utväxling till SSSM.

Sssm 2022?
Enligt svenska skrivregler, åtminstone för 30 år sedan så kan förkortningar av höst tre bokstäver skrivas med versaler. Annars en versal och resten gemener.
Enligt annan tråd här (orkar inte leta på den) fattade jag regeln som handlandes om man uttalade det som ord (inledande versal och sen gemener) eller bokstaverar (bara versaler). Så Ikea men SSAB.

Sssm 2022?
Enligt annan tråd här (orkar inte leta på den) fattade jag regeln som handlandes om man uttalade det som ord (inledande versal och sen gemener) eller bokstaverar (bara versaler). Så Ikea men SSAB.

Tänkte bråka emot och säga att SAAB i såna fall skulle skrivas som Saab, men ja... Det gör det ju. Så den regeln verkar hålla, men även regeln om uttalet i det här fallet.

Dock har ju både Ikea och Saab valt att stylera sina varumärken i versaler - IKEA och SAAB står på varenda skylt. Så även om man skulle säga Sssm (ett ormljud) så borde det kanske ändå skrivas SSSM om det här är en officiell tråd och arrangören vill ha versaler i "varumärket"? Tror vi behöver ringa Svenska språkrådet.

Senast ändrad:
Sssm 2022?
Tänkte bråka emot och säga att SAAB i såna fall skulle skrivas som Saab, men ja... Det gör det ju. Så den regeln verkar hålla, men även regeln om uttalet i det här fallet.

Dock har ju både Ikea och Saab valt att stylera sina varumärken i versaler - IKEA och SAAB står på varenda skylt. Så även om man skulle säga Sssm (ett ormljud) så borde det kanske ändå skrivas SSSM om det här är en officiell tråd och arrangören vill ha versaler i "varumärket"? Tror vi behöver ringa Svenska språkrådet.
Har för mig det var freddag som hade utläggningen. Verkar dock inte finnas citeringsbar längre så personen kanske har lämnat forumet.

Sssm 2022?

Språkrådet har lämnat Happy!

Tillbaka
Topp