Berk
Aktiv medlem
Sssm 2022?
Mitt gamla isis-lager har börjat glappa. 12 år i drift är för dåligt, jag vet, SKF är skit. Går det att hitta ett nytt?
Lager är för fegisar!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mitt gamla isis-lager har börjat glappa. 12 år i drift är för dåligt, jag vet, SKF är skit. Går det att hitta ett nytt?
Sorry, slant där?Jag är ganska säker på att det är ett bxc 600, med röd hylsa, den är 113 eller 118, så nästan garanterat INTE 108, vad jag förstår fanns INGET skf isis i 108 mm så jag hänger inte med.
Lillebrorsan som heter bxc300 är väl bara 118?
Skrev du fel, 118 istället för 108?
Få hjälp med= dricka upp mina??Komsi komsi, så ska farbror få hjälp med att hinka bärs ?
Nej nej.Få hjälp med= dricka upp mina??
Fattar, hjälp med att dricka bärs så jag törs ramla nerför väggen??Nej nej.
Få hjälp med = sällskap ?
Jag mäter och plåtar imorgon kväll? Inte hemma ikväll.Sorry, slant där?
Vet nog inte riktigt vad som sitter i. Har inte bytt på ett tag. Vet att jag beställde det kortare, fick det längre, fick det kortare som sprack, bytte till det längre, som sitter i än.
Single Speed Svenskt Mästerskap och visst kan cykla på vad som helst men tävlingarna brukar oftast gå i skogen, gärna på rätt stökiga stigar så en mtb liknande skapelse är att föredra. Det var visserligen en äldre herre med i Karlstad 2009 på en kärringsnurra och körde riktigt fort tills ramen gick av...För den obildade, vad är sssm? Singlespeed har jag förstått, och det är ju inte en alleycat så därav måste det väl vara skog. Folk snackar om att köra på cross och gravel, så inte jättetekniskt heller? Äre mot cyclocross-hållet eller?
Gött, nu släppte oron.Single Speed Svenskt Mästerskap och visst kan cykla på vad som helst men tävlingarna brukar oftast gå i skogen, gärna på rätt stökiga stigar så en mtb liknande skapelse är att föredra. Det var visserligen en äldre herre med i Karlstad 2009 på en kärringsnurra och körde riktigt fort tills ramen gick av...
Går Gravel/CX att likställa som SS? :) Har tyvärr sålt min SS till en bättre behövande.Jag tror att tanken från tävlingsledningen är att den som tar sin cyclocross till tävlingen ska få jobba lite?
Ja, med tejpade reglage och en enda vald växel. Föreslår 53-11 om du vill ha chans på DFL.Går Gravel/CX att likställa som SS? :) Har tyvärr sålt min SS till en bättre behövande.
Tänkte bara ta bort batterierna, tur för mig?Tejpade reglage åker väl utom tävlan?
Tejpade reglage åker väl utom tävlan?
Du har ju flera månader på dig att köpa/bygga/låna en SS ?Går Gravel/CX att likställa som SS? :) Har tyvärr sålt min SS till en bättre behövande.
Du har ju flera månader på dig att köpa/bygga/låna en SS ?
Tänkte att det kanske kan vara roligare med nåt annat än en grusräser/CX på ett SSSM….Man behöver inte en ny cykel (även om n+1 alltid gäller). Sån här räcker, 25 euro, eller mindre om du var har min andra som jag inte behöver:
Visa bilaga 559201
Kanske behövs dock en lite lättare utväxling till SSSM.
Tänkte att det kanske kan vara roligare med nåt annat än en grusräser/CX på ett SSSM….
Eller EVSM (=En-växel-SM)?Snälla, ändra rubtik till SSSM (inte Sssm) =)
Jag hade hellre sett den i mitt garage?Jag skulle gärna ser din grön/gula monstret! (men verkar inte vara SS längre)
Eller EVSM (=En-växel-SM)?
Eller SSSC (=Single Speed Swedish Championships)?
Kom vi inte fram till att du är för lång för den??Jag hade hellre sett den i mitt garage?
Tejpade reglage åker väl utom tävlan?
Det blir nog att plocka upp en klunker på blocket :)Du har ju flera månader på dig att köpa/bygga/låna en SS ?
Nja, du bestämmde det åt mig?Kom vi inte fram till att du är för lång för den??
Du får köpa kortare knän helt enkelt ?Nja, du bestämmde det åt mig?
Kollade ebay efter 1 i herrstorlek, noll träff![]()
Du får köpa kortare knän helt enkelt ?
Jo, det var bara att få lite handpåläggning.Man kan korta ben. Fanns det nyligen inte en tråd på ämnet på happy?
Enligt svenska skrivregler, åtminstone för 30 år sedan så kan förkortningar av höst tre bokstäver skrivas med versaler. Annars en versal och resten gemener.Snälla, ändra rubtik till SSSM (inte Sssm) =)
USCh!Enligt svenska skrivregler, åtminstone för 30 år sedan så kan förkortningar av höst tre bokstäver skrivas med versaler. Annars en versal och resten gemener.
Enligt annan tråd här (orkar inte leta på den) fattade jag regeln som handlandes om man uttalade det som ord (inledande versal och sen gemener) eller bokstaverar (bara versaler). Så Ikea men SSAB.Enligt svenska skrivregler, åtminstone för 30 år sedan så kan förkortningar av höst tre bokstäver skrivas med versaler. Annars en versal och resten gemener.
Enligt annan tråd här (orkar inte leta på den) fattade jag regeln som handlandes om man uttalade det som ord (inledande versal och sen gemener) eller bokstaverar (bara versaler). Så Ikea men SSAB.
Hahaha, eller...?För folk utanför Stockholm ligger Ursvik i Stockholm. Precis som Uppsala eller Nyköping eller så. ?
Tror pasta är förlegat. Pannkakssmet med bakpulver i är bästa uppladdningen. Följ något amerikanskt recept. Bakpulvret gör att du får ut minst en procent extra.Visa bilaga 559353
Tävlingspremiär med SS igår, gav mersmak. Bara 4 månader kvar, hur laddar man bäst? Kan man börja pastaladda redan nu?
Har för mig det var freddag som hade utläggningen. Verkar dock inte finnas citeringsbar längre så personen kanske har lämnat forumet.Tänkte bråka emot och säga att SAAB i såna fall skulle skrivas som Saab, men ja... Det gör det ju. Så den regeln verkar hålla, men även regeln om uttalet i det här fallet.
Dock har ju både Ikea och Saab valt att stylera sina varumärken i versaler - IKEA och SAAB står på varenda skylt. Så även om man skulle säga Sssm (ett ormljud) så borde det kanske ändå skrivas SSSM om det här är en officiell tråd och arrangören vill ha versaler i "varumärket"? Tror vi behöver ringa Svenska språkrådet.
På vissa myndigheter så skrivs allt med vikt med VERSALER.Enligt svenska skrivregler, åtminstone för 30 år sedan så kan förkortningar av höst tre bokstäver skrivas med versaler. Annars en versal och resten gemener.
Dålig upphandling som gett myndigheten tangentbord utan stift-tangent och med låst CAPS LOCK?På vissa myndigheter så skrivs allt med vikt med VERSALER.
Nja, kravställningen var att IT-miljön inte skulle acceptera gemener. Alla vet ju att FI försöker beblanda sig i gemener för att undvika upptäckT.Dålig upphandling som gett myndigheten tangentbord utan stift-tangent och med låst CAPS LOCK?
Härligt att det gav mersmak!Visa bilaga 559353
Tävlingspremiär med SS igår, gav mersmak. Bara 4 månader kvar, hur laddar man bäst? Kan man börja pastaladda redan nu?
Språkrådet har lämnat Happy!Tänkte bråka emot och säga att SAAB i såna fall skulle skrivas som Saab, men ja... Det gör det ju. Så den regeln verkar hålla, men även regeln om uttalet i det här fallet.
Dock har ju både Ikea och Saab valt att stylera sina varumärken i versaler - IKEA och SAAB står på varenda skylt. Så även om man skulle säga Sssm (ett ormljud) så borde det kanske ändå skrivas SSSM om det här är en officiell tråd och arrangören vill ha versaler i "varumärket"? Tror vi behöver ringa Svenska språkrådet.
Jag och en polare lyckades lura en tjej att den enda anledningen till att han var längre än mig var just för att han hade längre knän än mig ?Man kan korta ben. Fanns det nyligen inte en tråd på ämnet på happy?