Garmin Edge 1040 - nu lanserad! Här är stora tråden om 1040!

Videon säger egentligen inget om 1040 annat än att den har USB-C. Och han svarar inte på frågor om den i kommentarsfältet. Känns lite som att det här klippet är publicerat med Garmins goda minne.

Nu laddar han upp många klipp i sin kanal.

En av mina viktiga punkter, skärmen, ser ut att ha samma upplösning. Den ser inte högupplöst ut i alla fall.

Köp från annan tillverkare som gör med den upplösning du vill ha :)
Jag tror att dom flesta hellre tar längre drifttid på batterier än högre upplösning.

Senast ändrad:
Köp från annan tillverkare som gör med den upplösning du vill ha :)
Jag tror att dom flesta hellre tar längre drifttid på batterier än högre upplösning.
Jag vill fortsätta med Garmin. Upplösningen är inte så viktig att jag är beredd att byta till ett annat märke men kommer det en edge med högre upplösning kommer jag att välja den framför den med sämre.

Men just nu lutar det åt en 1030 plus om de reas ut framöver.

Ni som tittar på filmerna med menysystemet, är det några stora förbättringar? Eller bara förändringar?

Det ser ut som det brukar.

Gissar:
Det är batteritid, USB-C, lite snabbare processor och multiband som är nytt i hårdvara.
I mjukvaran är det Stamina, Training Readiness och något mer från klockorna som släppts nyss, se Fenix 7/Epix/FR955.

Senast ändrad:
Ja det är precis vad jag tror med.
Jag tror att man hade hamnat ganska rätt med 1030 så nu är det nog mest detaljputsning. Storlek, format och grundläggande uppbyggnad av mjukvaran är typ färdig - finns inte så värst mycket att förbättra där. Batteritid, snabbhet är ju områden som det alltid går att vidareutveckla. Vem säger nej till snabbare beräkning eller längre batteritid?

Jag tror att man hade hamnat ganska rätt med 1030 så nu är det nog mest detaljputsning. Storlek, format och grundläggande uppbyggnad av mjukvaran är typ färdig - finns inte så värst mycket att förbättra där. Batteritid, snabbhet är ju områden som det alltid går att vidareutveckla. Vem säger nej till snabbare beräkning eller längre batteritid?
Just batteritiden är något som jag tycker är fullt tillräckligt på 1030 plus, så det känns som en uppgradering som känns onödig för mina behov.

Just batteritiden är något som jag tycker är fullt tillräckligt på 1030 plus, så det känns som en uppgradering som känns onödig för mina behov.
Jag kör med vanliga 1030 och kunde nog tänka mig några timmar till så att man slipper planera för att kunna ladda på längre rundor.

Öhhh får typ 18 timmar aktiv tid med min 1030
hur långa rundor gör du egentligen
Jag vill faktist egentligen (om man får drömma) att gps skall gå drygt ett dygn med navigering, några sensorer, lite skärmlyse (blir mörkt någon del av rundan iaf) och gärna klara det även om det blir lite kyligt.

Min 1030 fixar inte det och laddar inte heller i minusgrader. Kopplar man sladd så går den på powerbank, men laddar inte. I-lands problem? Yepp men fick jag välja så skulle jag gärna se en lösning på det. 1030 är dock väldigt mycket bättre än karoon, den går knappt 20 mil på en laddning (går säkert optimera dock, men den ÄR sämre än 1030 iaf)

Dom skriver att den är lämplig för mustasch-hipsters.
Jag tror den kommer i morgon, eller möjligen senast nästa onsdag.

Några verkar ha lyckats köpa, eller så trollar de bara...

Screenshot_20220608-074510.png

Några verkar ha lyckats köpa, eller så trollar de bara...

Visa bilaga 560040
Känns som att diverse tidningar/webbsidor haft testex ett tag redan. Oklart om det har ngt med bilden att göra iofs.

8K, utan bundle, kommer bli en hård diskussion med mig själv.
Hur snabbt brukar dom krypa neråt i pris?

Undrar hur stor påverkan solpanelen har på batteriet? Här i Sverige är det ju rätt solfattigt emellanåt.

Vad tror expertpanelen, uppdaterar de övriga Edge-familjen snart också?
Hoppas det. Håller ögonen öppna efter min första cykeldator, men den här är för dyr. För mig är det mest navigation i skogen som är viktigt. På den punkten tycker jag dom flesta alternativ verkar sådär ärligt talat. Kanske att multiband-gps är bra och att det letar sig ner till dom billigare kommande modellerna.

Det var ett å ett halvt år mellan 1030 och 530/830, så det kan ju ta ett tag innan 540/840 kommer. Du kan nog hitta en hel del begagnade 530/830 till bra pris när vi får våra 1040.

1030+ för 435 euro f n från R2. Får avvakta DCRs recension. Är mest intresserad av att framtidssäkra HW så mycket som möjligt så är det en signifikant skillnad i processorkraft så kan jag leva med ~2000 kr i skillnad.

Tillbaka
Topp