Tips på hel dämpad MTB
Tja!
Övertygad om att det finns mycket kunnigt folk här.
När Gustav Wasa gick i kortbyxor arbetade jag på Sportson - hade en del fina MTB på den tiden - Scott, Raleigh, Rocky Mountain, Crescent alla med full XT eller XTR med dämpare fram.
Sedan kom annat arbete & andra intressen.
För ngr år sedan införskaffades en vanlig MTB för ”billig” peng.
Nu har dotter hittat intresset i att cykla & hon har börjat cykla i klubb, där jag som förälder cyklar med.
För typ en månad sedan köpte jag en ny (läs beg.) till henne då den andra var för liten.
Men pga. alla år borta från cykel världen köpte jag ”fel” gick på gamla meriter och letade efter så många vxl som möjligt ?
?
Idag införskaffades en ny (läs beg.) till henne med ”rätt” grejer, XT, Kolfiber etc.
Nu kommer ju då suget att även pappa vill ha ngt bättre än std. cykeln.
Men jag känner mig som en blind höna …
Vad f-n skall man ha?
Alu, Kolfiber ?
?
Önskar tips vad jag ”borde” titta på - helst från butik ?
•Hel dämpat
•29”
• M/L
Budget 20-30’ kanske
Men samtidigt kan jag lägga lite till om det ”rätt” cykel, typ: du får så mycket bättre cykel om du lägger ngr tusen lappar extra. ””du är dum om du inte köper denna”
Begagnad / Demo är inget problem.
Tackar på förhand
Övertygad om att det finns mycket kunnigt folk här.
När Gustav Wasa gick i kortbyxor arbetade jag på Sportson - hade en del fina MTB på den tiden - Scott, Raleigh, Rocky Mountain, Crescent alla med full XT eller XTR med dämpare fram.
Sedan kom annat arbete & andra intressen.
För ngr år sedan införskaffades en vanlig MTB för ”billig” peng.
Nu har dotter hittat intresset i att cykla & hon har börjat cykla i klubb, där jag som förälder cyklar med.
För typ en månad sedan köpte jag en ny (läs beg.) till henne då den andra var för liten.
Men pga. alla år borta från cykel världen köpte jag ”fel” gick på gamla meriter och letade efter så många vxl som möjligt ?
Idag införskaffades en ny (läs beg.) till henne med ”rätt” grejer, XT, Kolfiber etc.
Nu kommer ju då suget att även pappa vill ha ngt bättre än std. cykeln.
Men jag känner mig som en blind höna …
Vad f-n skall man ha?
Alu, Kolfiber ?
Önskar tips vad jag ”borde” titta på - helst från butik ?
•Hel dämpat
•29”
• M/L
Budget 20-30’ kanske
Men samtidigt kan jag lägga lite till om det ”rätt” cykel, typ: du får så mycket bättre cykel om du lägger ngr tusen lappar extra. ””du är dum om du inte köper denna”
Begagnad / Demo är inget problem.
Tackar på förhand