Bromsar till pendlare: Shimano MT400 vs SRAM Level
Har försökt att hitta någon lämplig tråd att fortsätta på men startar en egen istället.
Funderar på att byta till hydrauliska bromsar på min pendel-cykel. Ska användas till pendling året om så hållbarhet/driftsäkerhet/servicebarhet är viktigt.
Shimano MT400 och SRAM Level går att få tag på för ungefär samma pengar där jag tänkte göra en beställning på några andra grejer:
www.bike-discount.de
www.bike-discount.de
Jag har SRAM-bromsar på min mtb vilket talar för SRAM för att slippa dubbla luftningskit (åtminstone tills vidare). Någon anledning att inte välja SRAM-bromsarna? Eller missar jag något annat prisvärt för ungefär samma eller mindre pengar?
Funderar på att byta till hydrauliska bromsar på min pendel-cykel. Ska användas till pendling året om så hållbarhet/driftsäkerhet/servicebarhet är viktigt.
Shimano MT400 och SRAM Level går att få tag på för ungefär samma pengar där jag tänkte göra en beställning på några andra grejer:
BL-MT401/BR-MT410 Disc Brake Set
Robust 2-piston disc brake: BL-MT401 / BR-MT410 from Shimano Hydraulic disc brake with a high, precisely metered braking force in the powerful design. Opposing pistons prevent vibrations. Natural mineral oil as hydraulic fluid,...
www.bike-discount.de
Level Disc Brake Set
New Rules: the Sram Level This is no-nonsense performer, but don’t let its understated disposition fool you — Level gives you the art of braking in minimalist form. Product features Use: MTB Model: Level...
www.bike-discount.de
Jag har SRAM-bromsar på min mtb vilket talar för SRAM för att slippa dubbla luftningskit (åtminstone tills vidare). Någon anledning att inte välja SRAM-bromsarna? Eller missar jag något annat prisvärt för ungefär samma eller mindre pengar?