Nya pedaler som inte gängar??

jooks

Aktiv medlem
Köpte ett par nya look keo blade carbon pedaler för att slippa byta över mina favero assiomas mellan cyklarna hela tiden.

Lyckas dock inte skruva på pedalerna på någon av mina cyklar! Kan för mitt liv inte räkna ut vad som är fel??
Har väldigt god vana att byta pedaler:)
Har sram red vevparti som jag kört både Favero och Shimano Ultegra pedaler på tidigare.
Kollade även att de inte var gängade åt fel håll (läste en urgammal tråd nånstans att det hänt med look någongång).
Någon som vet vad det kan vara?
Inte kan det finnas pedaler med annan standard på gäng?

Pedaler görs i två gäng standard 1/2 den gamla och nyare 9/16 även kallad (MTB)typ men är mer typ vevarmar pedaler och höger och vänster gängat kann ju vara tolerans fel gänga diameter grövre än standard har stött på gängsnitt Kina med grövre resultat blir gäng tar dåligt här om tapp bult blivit grövre går det inte i gängan alls.

Senast ändrad:
Pedaler görs i två gäng standard 1/2 den gamla och nyare 9/16 även kallad (MTB)typ men är mer typ vevarmar pedaler och höger och vänster gängat kann ju vara tolerans fel gänga diameter grövre än standard har stött på gängsnitt Kina med grövre resultat blir gäng tar dåligt här om tapp bult blivit grövre går det inte i gängan alls.
Titta om gäng stigning och mät diameter gamla och nya om nya är grövre.

Tack för svaren! Jag har jämfört med mina andra pedaler och de ser lika ut. Har inget bra skjutmått att mäta mer exakt men med ögonmått syns ingen skillnad.
Det jag tycker är konstigt är att det är nya standard landsvägspedaler av känt märke som ska på ett standard vevparti från känt märke. Ska ju inte vara nåt problem och vad jag vet finns bara en standard för det!?

Tack för svaren! Jag har jämfört med mina andra pedaler och de ser lika ut. Har inget bra skjutmått att mäta mer exakt men med ögonmått syns ingen skillnad.
Det jag tycker är konstigt är att det är nya standard landsvägspedaler av känt märke som ska på ett standard vevparti från känt märke. Ska ju inte vara nåt problem och vad jag vet finns bara en standard för det!?
Det kan ju också vara tillverkningsfel. Sånt har ju hänt förr.

Tillbaka
Topp