Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Jag är ute efter en remdriven cykel, hybrid. Någon som äger och vilka har ni?
Någon ni någon att rekommendera? Vill helst köpa en ny i affär men i nödfall kan beg funka.
Nishiki PRO blt verkar fin men verkar slut överallt.
Okej, vad är det du saknar med en Remdriven på längre turer?
Förr kanske, men nu lämnar jag inte hunden utanför affären längre..
-Remdrift känns ungefär lika tryggt.Visa bilaga 554252
Jätteovanligt är det väl inte att ha ett multiverktyg med brytare och en snabblänk med sig?Om jag förstår dig rätt har du alltid en reservkedja och lämpliga verktyg med dig?
Jätteovanligt är det väl inte att ha ett multiverktyg med brytare och en snabblänk med sig?
Kedja och icke-navväxel (icke alfine i alla fall). Har inte cyklat längre än 14 mil i sträck på min men längre än 6-7 är inte roligt. Tänker sälja den men får inte häcken-ur...Okej, vad är det du saknar med en Remdriven på längre turer?
Har kört mycket Alfine 11 och det funkade ok sånär som ett steg i mitten av rangen vilket var lite kinkigt. Höll inte när barnen lånade cykeln, och det var ett litet helsike om man behövde ta av bakhjulet för att byta däck. Märkbart segare än vanliga utanpåliggande växlar dock.Kedja och icke-navväxel (icke alfine i alla fall). Har inte cyklat längre än 14 mil i sträck på min men längre än 6-7 är inte roligt. Tänker sälja den men får inte häcken-ur...
Bump. Även jag är numera inne på att köpa en Cube Travel EXC eller en Cube Hyde Race + stänkskärmar. Känns som ett bra val för pendling året om. CDX har fått riktigt bra betyg, samtidigt som CDN fått väldigt blandad respons.
Vad säger ni?
Göteborg. Blött(?).
Så, om jag förstår dig rätt är CDN lika bra för vanlig pendling. Den finns nämligen en enklare modell på Travel som heter Pro som då också skulle funka.Ja det finns ju en tråd om det :-)
Jag har en Scott med rem, gissar det är CDN (Blir vilse i pannkakan bland Gates modeller men eftersom det är en Scott som vägar bly är det nog ingen felgissning) Kört i Malmö, där det också är blött, sedan många år och garanterat över 20000 km med samma rem och drev. Pendlade i många år 30 km om dagen året runt och även i snö. Vid de sällsynta tillfällen sånt ramlade ner. Nu är cykeln liksom jag själv degraderad till pensionär och går stort sett bara till kyrkan varannan söndag. Typ. Men fortfarande utan protester.
Så, om jag förstår dig rätt är CDN lika bra för vanlig pendling. Den finns nämligen en enklare modell på Travel som heter Pro som då också skulle funka.