Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Passar ?Hej
Har en ganska sliten Sram eagle GX kedja som bör bytas ut snarast.
Min fråga är om en XX1 eagle kedja skulle passa? Allt på cykeln är Sram GX dvs Derailleur,Kasett samt vev.
Tanken är att en XX1 kedja verkar hålla längre!?
Tack för snabbt svar!Passar ?
Precis! Vid >0,5% förlängd kedja finns risk att även kassetten behöver bytas, men <0,75% kan funka med lite tur.Det passar fint. Nämnvärt är att kedjan och kassetten ofta slitit in sig tillsammans, så är kedjan sliten så bör man kolla om det också är dags att byta kassetten.
Den passar men varför skulle xx1 hålla längre? Den är lite lättare men i övrigt?..
Fy fasen det måste ha gjort ont! ?En gång sket jag ut en xx1-kassett innan tillhörande kedja visade mätbart slitage. 200 mil ungefär
Är ju iofs rätt rimligt att dom är starkare, ska hålla sig ifrån forum på midsommarnatten ?![]()
Finding the best bicycle chain: What over 3,000 hours of testing revealed - CyclingTips
Want to know which 11- and 12-speed chains offer the best durability and performance? With exclusive test data from Zero Friction Cycling and CeramicSpeed, we dive deep to find out.cyclingtips.com
Xx1 var sjukt tight som ny, därför märktes inte slitaget så bra är min teori. Har alltid använt samma verktyg för att mäta så det är min referens.Fy fasen det måste ha gjort ont! ?