Kabinen öppen igen för cyklister?

Gatesaver

Aktiv medlem
Tjenare, ska upp till åre under bike festival och om man kollar på skistars hemsida står det att kabinen är öppen under sommaren. Har för mig att kabinen inte snurrade under sommaren 2020 och 2021, så är den öppen igen för cyklister eller är det bara gångare?

Det finns ju andra liftar, varför vill du upp med just Kabinbanan?
Tar du VM8an och Gondolen kommer du till samma plats. Två enkelturer med dessa kostar lika mkt som en enkeltur med kabinbanan under högsäsong. (Jag killgissar att varje lift räknas som en tur, men har kanske fel)

EDIT: jag hade rätt
"Upplev fjället på cykel eller till fots. Gäller för ett åk t/r i Kabinbanan (ej cykel) eller VM8:an & Gondolen. 207:-"

Det finns ju andra liftar, varför vill du upp med just Kabinbanan?
Tar du VM8an och Gondolen kommer du till samma plats. Två enkelturer med dessa kostar lika mkt som en enkeltur med kabinbanan under högsäsong. (Jag killgissar att varje lift räknas som en tur, men har kanske fel)

EDIT: jag hade rätt
"Upplev fjället på cykel eller till fots. Gäller för ett åk t/r i Kabinbanan (ej cykel) eller VM8:an & Gondolen. 207:-"
Ibland blir köerna långa och VM8an (blev fast i 20 min och missade nästan hela Whip It Good) samt Gondolen stannar eller stänger vid för hög vind, annars var jag mest nyfiken då jag kollade på öppettider.
1656436750626.png

Tillbaka
Topp