Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var har du hittat något sånt? Menar du fullface då?Det finns ju några olika hjälmar med inbyggda blåtandslurar och intercom. Har någon här grottat ner sig i tester, jämförelser och ljudkvalitet?
Nej, "vanliga" cykelhjälmar med integrerad teknik.Var har du hittat något sånt? Menar du fullface då?
Så kan det förstås vara. Samtidigt finns poänger i smidighet och hantering med ett inbyggt system, och i förutsättningarna att kunna optimera funktion utan att vara lika begränsad i storlek och batterikapacitet som man är i konstruktion av lösa lurar.Känns spontant dumt att ha det här i samma paket, ganska stor chans att antingen hjälm eller hörlurar pajar innan den andra delen är förbrukad.
Integrationen utesluter ju inte att hjälmen i sig kan vara bra - även om det verkar vara få modeller hittills som har MIPS-konstruktion. Sena har ett universalkit att använda med valfri befintlig hjälm, men jag tror att man kan utgå från att ljudkvaliteten inte är lika bra där. Coros lösning med benledning av lurljudet är intressant utifrån att man behåller full hörsel (läs: mot trafiksituationen) via hörselgången.Det är kul med teknik men jag skulle nog satsa på en bra hjälm och sen köpa bra hörlurar löst.
Jag tycker snarare man blir begränsad om man måste välja någon av de hörlurar som de här hjämtillverkarna behagar skicka med. Finns ju trådlösa lurar med bra batteritid numera, mer problematiskt är det för mig med passformen.Så kan det förstås vara. Samtidigt finns poänger i smidighet och hantering med ett inbyggt system, och i förutsättningarna att kunna optimera funktion utan att vara lika begränsad i storlek och batterikapacitet som man är i konstruktion av lösa lurar.
Integrationen utesluter ju inte att hjälmen i sig kan vara bra - även om det verkar vara få modeller hittills som har MIPS-konstruktion. Sena har ett universalkit att använda med valfri befintlig hjälm, men jag tror att man kan utgå från att ljudkvaliteten inte är lika bra där. Coros lösning med benledning av lurljudet är intressant utifrån att man behåller full hörsel (läs: mot trafiksituationen) via hörselgången.
Både batterikapacitet, vindskydd och - som en funktion av batterikapaciteten - DSP-möjligheter är ju storleksdrivande, och här finns inte på samma sätt frågan om passform eftersom det inte handlar om medskickade in-ear utan om utanpåliggande/närliggande element (och mikrofon) integrerade i hjälmen. Det borde kunna bli rätt okej resultat ändå.Jag tycker snarare man blir begränsad om man måste välja någon av de hörlurar som de här hjämtillverkarna behagar skicka med. Finns ju trådlösa lurar med bra batteritid numera, mer problematiskt är det för mig med passformen.
Ja, traditionellt är det ju absolut så. Därför är jag nyfiken på om de lyckats tweaka till något mer musikaliskt.Lurar som överför ljud via kindbenet finns det andra som tillverkar. Omdömet brukar vara att det fungerar bra till tal men inte till musik.