Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte så jag mena, ja menar mer om man verkligen vill ha en bikefit i världsklass, vem ska man gå till?Jag tror inte att det varit någon tävling så det är svårt att svara på.
Jag är helt nöjd med Adam på Art-v i Gbg.
LandsvägscykelBeror på vad för cykeltyp och vad man vill få ut tror jag. Ingen är bäst på allt.
Berätta gärna varför och vad dom gör som skiljer sig från andra ? :)Painfree performance!!
När jag gjorde Bikefit där så gicks både cykelns inställningar igenom och mina svagheter kroppsligt.Berätta gärna varför och vad dom gör som skiljer sig från andra ? :)
Jag har läst lite om bikeoptimizer i Uppsala. Gillar skarpt att han både är duktig på kroppen och bikefit. För dom två sakerna går verkligen hand i hand. Har du själv vart hos honom ?Frågan har ju varit uppe då och då, och utifrån de trådarna går det nog att dra slutsatsen att det finns riktigt bra bikefitters både i Skåne, Gbg-området och Mälardalen. Kanske även andra ställen.
Jag som bor i Uppsala har bara hört gott om Jacob Moe, fd proffscyklist och dessutom utbildad kiropraktor:
Men det finns andra beroende på var du bor.
Gör Adam fit med rigg eller sätter han dig på din befintliga cykel och justerar?Jag tror inte att det varit någon tävling så det är svårt att svara på.
Jag är helt nöjd med Adam på Art-v i Gbg.
Han har en rigg som jag tror även är optimerad i nån mån.Gör Adam fit med rigg eller sätter han dig på din befintliga cykel och justerar?
Anledningen till att jag undrar är för att jag skulle vilja göra en fit för att hitta mina optimala mått, snarare än hur jag kan bråka med min nuvarande cykel för så bra position som möjligt.
Min erfarenhet är att optimala mått varierar nästan från gång till gång beroende dagsform, distans, terräng osv.Gör Adam fit med rigg eller sätter han dig på din befintliga cykel och justerar?
Anledningen till att jag undrar är för att jag skulle vilja göra en fit för att hitta mina optimala mått, snarare än hur jag kan bråka med min nuvarande cykel för så bra position som möjligt.
Det finns inga optimala mått, förutom möjligtvis sadelhöjden. Allt är personliga preferenser. För att sitta bekvämt i en optimal position på en räser krävs många månader (år?) av dedikerad träning för att bygga styrka och flexibilitet. I början gör det ont. När det börjar kännas bra är det dags att sänka styret 10mm och kämpa vidare. ?Gör Adam fit med rigg eller sätter han dig på din befintliga cykel och justerar?
OK! Tack :)Han har en rigg som jag tror även är optimerad i nån mån.
Min erfarenhet är att optimala mått varierar nästan från gång till gång beroende dagsform, distans, terräng osv.
Vad är måtten optimala med avseende på? Utan att ange hur man mäter hur bra en inställning är och vilka begränsningar som finns blir det i mina ögon rätt suspekt att tala om optimal inställning.
Bra input. Det jag menar är att jag överväger nytt cykelköp och vill ha input kring vilka ramgeometrier jag ska titta på.Det finns inga optimala mått, förutom möjligtvis sadelhöjden. Allt är personliga preferenser. För att sitta bekvämt i en optimal position på en räser krävs många månader (år?) av dedikerad träning för att bygga styrka och flexibilitet. I början gör det ont. När det börjar kännas bra är det dags att sänka styret 10mm och kämpa vidare. ?
Dessutom beror det såklart på vad du skall göra. 40 minuters GP-rejs eller rando?
Vad är måtten optimala med avseende på? Utan att ange hur man mäter hur bra en inställning är och vilka begränsningar som finns blir det i mina ögon rätt suspekt att tala om optimal inställning.
En sån gubbe som bikefitjames vill man ju ha i Sverige, som verkligen förstår varför och hur man ska sitta på en cykel för att uppnå antingen komfort eller maximal aero eller en kombination. ?Känns generellt som att det måste vara väldigt svårt att avgöra exv. upplevd komfort utifrån ett kort test på en rigg. Antar att man kanske skulle kunna göra en mätning av effekt och puls (?) under testrundor för att få någon metrik i det hela.
Sen kan man ju alltid kolla på typ bikefitjames på IG som minskar reachen och höjer styret för alla räsergubbar som haft hybris när dom ställt in cykeln
Nej, jag har inte gjort nån själv, men har som sagt bara hört gott om honom. Har också sett hans rigg och situp i gamla TeamSportia-butiken vilket såg väldigt seriöst ut. Jag tror också på kombinationen gedigen cykelerfarenhet och kunskap om kroppens rörelseapparat.Jag har läst lite om bikeoptimizer i Uppsala. Gillar skarpt att han både är duktig på kroppen och bikefit. För dom två sakerna går verkligen hand i hand. Har du själv vart hos honom ?
Om det är en vettig storlek på cykeln går det väl att få en lika optimal bikefit på den som på en rigg.Anton på Art-V gjorde så när jag köpt en ny cykel.Han satte mig sedan på en Retul-rigg mest för att konstatera att jag trampade väldigt lika med båda benen.Jag skulle säga att utan rigg så är det ingen riktig bikefit. Då blir det ju mer en ”optimering” av befintlig cykel, så gott det nu går.
Jag gjorde en BikeFit hos Musette i Malmö under samma förutsättningar. Hade ögonen på en racer som jag gillade, men hade inte en aning om ifall den "passade" mig.OK! Tack :)
Bra input. Det jag menar är att jag överväger nytt cykelköp och vill ha input kring vilka ramgeometrier jag ska titta på.
Givetvis är det olika rekommendationer beroende på gren, vilket torde göra det ännu viktigare att ha en rigg man kan justera för att visa på skillnaderna mellan dessa.