Jag sträcker ut en hand även här

Hejsan allesammans.

Jag måste börja med att tacka alla för det bästa forumet på nätet.
Detta kanske låter konstigt och rent utav som tiggeri, men läs mina tankar innan
du kräker av dig något ondsint. Då är det bättre att inte säga något.

Mitt namn är Björn Wikström.
Jag är 46 år och bosatt i skåne. Jag håller på med barmarksdrag vilket betyder
att jag cyklar mtb så fort jag kan, mednas min motor ( en snabbare hund) drar framför
runt en bana. Det har även visat sig att jag faktiskt gillar att köra xc vilket kompleterar hundsäsongen
bra.
Mitt dilemma är att nu kör ett tungt hemmabygge, som funkar, men det kunde absolut varit bättre, lättare mm.
Jag har skickat ut ganska många samarbetsförfrågningar och sponsor frågor till företag. Då tänkte jag att,
jag kan ju lika väl ställa frågan här, om det är någon, några som kan hjälpa mig med min utrustning.
Jag menar, allt från begagnade pedalskor, cykel kläder i strl M, mm, till kanske delar för att få ihop
en lättare hardtail? Eller om du rent ut av har en som du är villig att göra dig av med.
Allt är till nytta, och gör mig otroligt glad o tacksam.

Jag har författat ett litet brev, där jag förklarar vem jag är, vart jag kommer från och min vision.
Nu hoppas jag att jag inte kliver på en massa ömma tår och stratar en hatkampanj. Jag bifogar brevet och
hoppas ni vill läsa och hjälpa mig nå min dröm, på ett sätt eller annat.

//björn

Bilagor

Jag vet inte hur polisen där du bor gör men i mina trakter lägger de ut cyklar som ingen hämtar på auktion, det kan bli mkt prisvärt, kolla på polisens hemsida hittegods och ditt län, så bör det stå vilken auktionsfirma som är i närheten där du bor!

Lycka tilla,

ett referat här skulle inte skada...
Screenshot_20220624-003335_Drive.jpg
Screenshot_20220624-003405_Drive.jpg

Om du öppnar bilagan och läser så ändrar nog tom du uppfattning.
uppfattningen blir att där finns mycket kreativitet, kraft, och intellektuell kapacitet. och att ett alternativ för ts vore möjligen om han bryter sjukpensionen.

på nära håll träffat flera personer som tagit det steget, när dammet lagt sig efter hårda prövningar. och pensionen inte på samma sätt är aktuell längre.

lätt är det inte, men mycket roligt när det lyckas.

Gripande historia och fantastiskt att höra om dina ambitioner. Tyvärr har vi inte samma storlek på kläder men hoppas få följa din resa i denna tråden.

Lycka till med satsningen!

//Fredde

”Vad som helst” kan ses som en utmaning av vissa ?

Jag ska se om jag kan hitta nåt i gömmorna hemma. Vi är nääästan lika långa ?
oerhört tacksam! Tack för att du läste och är villig att hjälpa mig!
ja, så kan det ju vara... Jag fick faktiskt ett par underbyxor med vaddering av en kompis och en tröja. Annars har jag cyklat i vad jag haft på mig... typ shorts o t shirt
//B

Uppdatering:
Hejsan boys and girls.
Vi har kommit en bit på vägen. I går kom min "nya" cykel. En kittad drössinger, som har några år på nacken. Men att byta från min gamla hemmabyggda var som en saga. Bättre hjul, däck, växlar, bromsar mm. Viktskillnaden är runt - 5-6 kg, så nu hände det ju grejor. Då det kommer till SM med hunden, så har jag varit tvungen att inse, att ekonomin sätter käppar i hjulen. SM går i dalarna och med rådande bensinpriser och allt runtomkring, så får vi vänta på EM i Frankrike eller SM nästa år. Just nu är det Cykling som är lite mera av fokuset.
Så, igår blev det inkörning av den nya hojen och verkligen försöka lära känna den på blandade underlag och miljöer.
Åter igen, tack alla för ert stöd och hejrop. Vill ni fortsätta att ha uppdates?

//Björn

Bilagor

• cykeln.jpeg
    cykeln.jpeg
    618.4 KB · Besök: 160
  • 6mil.jpeg
    6mil.jpeg
    34.4 KB · Besök: 168
Uppdatering:
Hejsan boys and girls.
Vi har kommit en bit på vägen. I går kom min "nya" cykel. En kittad drössinger, som har några år på nacken. Men att byta från min gamla hemmabyggda var som en saga. Bättre hjul, däck, växlar, bromsar mm. Viktskillnaden är runt - 5-6 kg, så nu hände det ju grejor. Då det kommer till SM med hunden, så har jag varit tvungen att inse, att ekonomin sätter käppar i hjulen. SM går i dalarna och med rådande bensinpriser och allt runtomkring, så får vi vänta på EM i Frankrike eller SM nästa år. Just nu är det Cykling som är lite mera av fokuset.
Så, igår blev det inkörning av den nya hojen och verkligen försöka lära känna den på blandade underlag och miljöer.
Åter igen, tack alla för ert stöd och hejrop. Vill ni fortsätta att ha uppdates?

//Björn
Absolut, ska bli spännande att följa!

När var det SM i Dalarna?

Absolut, ska bli spännande att följa!

När var det SM i Dalarna?
Det är i Okt. Som sjukpensionär blir det svårt detta året. Bil från Skåne ToR blir någonstans runt 4t + boende + mat mm. Men jag gråter inte för det. Kommer ju fler tävlingar. Nästa år jobbar jag förmodligen betydligt mer och kan då budgetera på annat sätt

Det är i Okt. Som sjukpensionär blir det svårt detta året. Bil från Skåne ToR blir någonstans runt 4t + boende + mat mm. Men jag gråter inte för det. Kommer ju fler tävlingar. Nästa år jobbar jag förmodligen betydligt mer och kan då budgetera på annat sätt
Om det "bara" är 4 000 kr det rör sig om samt att det ju är ganska dokumenterat att du inte är ngn scammare, borde det inte vara en smal sak att sätta upp en gofundme? Jag bidrar gärna med ngn hundralapp för att se var det här landar.

Edit: Inser just att det tillkommer boende, mat, e t c. Men det borde väl ändå vara görbart tycker jag.

Om det "bara" är 4 000 kr det rör sig om samt att det ju är ganska dokumenterat att du inte är ngn scammare, borde det inte vara en smal sak att sätta upp en gofundme? Jag bidrar gärna med ngn hundralapp för att se var det här landar.

Edit: Inser just att det tillkommer boende, mat, e t c. Men det borde väl ändå vara görbart tycker jag.
Ja, så är det ju. Jag är jätte tacksam för välviljan. Med mina nyfunna insikter inom ADHD och varför saker tidigare alltid gått åt pipsvängen, så försöker jag ändra min inställning till ekonomi. Min hjärna triggas inte av pengar, inte heller kan den sammanfatta värdet av pengarna. Kognitivt så fattar jag ju det, men tillsammans med impulsiviteten och en massa andra faktorer, så har jag tidigare bara kört på. Då har jag kanske fått hjälp av folk och sedan har jag kraschat eller något har gått åt fanders. De gångerna det blivit så, så har jag skämts som en hund. Denna gången vill jag att det ska funka. Men super tack för ditt stöd, betyder otroligt mycket. Vill du så lägg till mig på strava eller följ mig på instagram, där finns jag

Läser gärna uppdateringar om detta och skulle gärna bidra med en liten peng om du når SM, så skapa en insamling och posta här ?

Ja, så är det ju. Jag är jätte tacksam för välviljan. Med mina nyfunna insikter inom ADHD och varför saker tidigare alltid gått åt pipsvängen, så försöker jag ändra min inställning till ekonomi. Min hjärna triggas inte av pengar, inte heller kan den sammanfatta värdet av pengarna. Kognitivt så fattar jag ju det, men tillsammans med impulsiviteten och en massa andra faktorer, så har jag tidigare bara kört på. Då har jag kanske fått hjälp av folk och sedan har jag kraschat eller något har gått åt fanders. De gångerna det blivit så, så har jag skämts som en hund. Denna gången vill jag att det ska funka. Men super tack för ditt stöd, betyder otroligt mycket. Vill du så lägg till mig på strava eller följ mig på instagram, där finns jag
Om du ångrar dig kan jag avstå Lotto med Joker nästa månad. Ser en större chans att du kommer till SM än att jag vinner på Lotto. Och gör du inte det har jag fortfarande fått med för de pengarna.

Tyvärr helt fel sida av landet för min del, annars hade det kanske kunnat gå att ordna med en tur till Dalarna. Men några kronor kan jag allt ställa upp med.

Hur har det gått för dig med kläder? Vad har du för skostorlek?

Happy har ju även tidigare sponsrat folk till start i evenemang, både pengar, lån av utrustning och mekhjälp. Har man något man verkligen vill så kan de gå - priset brukar vara att man måste rapportera villigt!
så är det ju. Det kommer att bli tävlingar. Både MTB och med hunden. det största är den support jag upplevt här och välviljan. Det har gjort att jag ser att det är möjligt

Då var måndagspasset klart. Blev en liten lätt tur med blandat underlag.
Mycket för att få Km i benen och varierat underlag/tempo. Jag märker att jag har så mycket lättare att köra nu med den nya hojen. Fantastiskt kul och givande. Tror fan jag gillar detta.
Jag har beslutat att köra Snapphanen i Sept. Det blir 43k. Åter igen Super tack för allt stöd och hejrop. Till er som rensat garderober och skickar grejer, jag är er evigt tacksam!

återkommer med progressions rapporter

Bilagor

• måndag 3.jpeg
    måndag 3.jpeg
    253.6 KB · Besök: 150
  • måndagsrunda.jpeg
    måndagsrunda.jpeg
    45.4 KB · Besök: 167
  • cykeln.jpeg
    cykeln.jpeg
    618.4 KB · Besök: 150
  • måndag2.jpeg