Fästa pannlampa på ventilerad hjälm

Errno

Medlem
Jag har en ganska välventilerad Giro hjälm som jag vill fästa ett fäste för pannlampa som är gjord för rörfäste (typ styre)

Det är svårt att fästa ett GoPro eftersom det inte finns någon bra yta att tejp på.

Är det någon som sett några bra lösningar?

Jag har en ganska välventilerad Giro hjälm som jag vill fästa ett fäste för pannlampa som är gjord för rörfäste (typ styre)

Det är svårt att fästa ett GoPro eftersom det inte finns någon bra yta att tejp på.

Är det någon som sett några bra lösningar?

Från din inlägg är det inte klart om lampan bara har förfäste eller också GoPro. GoPro fäste går att lösa, sol i inlägg ovan. Rörfäste skulle jag inte vill har på hjläm för att den bygger för hög som ger mer vibrationer och högre risk att slår i träd.

oavsett vilken lösning man väljer är det viktigt att fästet ger vika vid belastning. helst elastiskt. fall och fastnande i trädgrenar måste kunna hanteras.

engångsvarianten tejp ger jag inte mycket för.

själv brukar jag fästa med o-ring trädd runt en av balkarna i hjälmen. lätt att sätta dit, lätt att ta loss.

oavsett vilken lösning man väljer är det viktigt att fästet ger vika vid belastning. helst elastiskt. fall och fastnande i trädgrenar måste kunna hanteras.

engångsvarianten tejp ger jag inte mycket för.

själv brukar jag fästa med o-ring trädd runt en av balkarna i hjälmen. lätt att sätta dit, lätt att ta loss.

Jag hittade ett fäste jag kunde modda lite och fästa med små kardborreband. Det blev ganska bra, blir det för högt tro?
B449F1B2-FE05-4334-8A0B-78F606CAA2F9.jpeg

ser väl vettigt ut:)

höjden är förstås bra om den är låg, men också bra om lampan kan vika undan om man ändå fastnar i något.

att gopro-fästen inte är att leka med har som avskräckande exempel framförts michael schumacher. fästet lär ha delat hjälmen.

Tillbaka
Topp