Tooorch fortsättning

lagrave

Aktiv medlem
Tooorch fortsättning
Slå gärna ihop den här tråden med min befintliga Tooorch-tråd (och öppna den, eller förklara åtminstone varför den är stängd).

* Jag har fortfarande inte fått tillbaka hela beloppet för min första order som annullerades (de skickade tillbaka en del av beloppet)
* Ersättningsdäcken jag köpte skulle jag få för samma, lite lägre, pris som ursprungsdäcken. Den återbetalningen har inte heller skett.

Jag påminde Peter Arvidsson, som är något slags chef där, via e-post om detta 8/8, alltså nästan två veckor sedan. Men genierna här på forumet tycker väl det är en orimlig förväntan att att man ska lösa en återbetalning av en av leverantören annullerad order på en månad (ursprungsordern las 18/7 och annullerades 20/7).

Jag hade också ett telefonsamtal med Arvidsson som var mycket märkligt. En stor del av tiden klagade han på helt ovidkommande saker som inte hade med mig eller mitt ärende att göra (Tex kunder som hörde av sig några timmar efter en order lagts och frågade varför de inte fått någon uppdatering om plock och påbörjad leverans. Jag hörde inte av mig förrän knappt två dygn efter lagd order - några timmar innan den borde ha levererats - och frågade om status.)

Han/Tooorch verkar helt oförmögna att medge fel och ta ansvar.

Arvidsson tycker säkert jag är jobbig men verkar oförmögen att inse att det beror på att de brutit sina egna köpvillkor. Hade det varit jag som tex inte hämtat ut paketet (som brukar vara ett krav) så är jag rätt säker på att de hade pekat på sina köpvillkor när de krävt betalt för detta.

Tooorch fortsättning
Minns inte ens vas originaltråden handlade om. Nej, nu ska jag beställa lite däck tror jag.
Här är den:

Tooorch fortsättning
Om man filtrerar bort inläggen från Ben Dovers fanclub så är det väl bra om man får lite info om hur vissa e-handlare sköter reklamationer.

Cykelkraft och deras kompisar är inget jag skulle beställa från. Väldigt naivt att tro att "ojsan, det råkade bli fel med lagersaldot" är annat än BS. Ett positivt lagersaldo med angiven leveranstid är en konkurrensfaktor. Att fuska med det och sedan komma med en massa bortförklaringar är ganska fult. Men visst, om man inte bryr sig om support och reklamationer fungerar så är det väl bra att handla från såna.

Tooorch fortsättning
Om man filtrerar bort inläggen från Ben Dovers fanclub så är det väl bra om man får lite info om hur vissa e-handlare sköter reklamationer.

Cykelkraft och deras kompisar är inget jag skulle beställa från. Väldigt naivt att tro att "ojsan, det råkade bli fel med lagersaldot" är annat än BS. Ett positivt lagersaldo med angiven leveranstid är en konkurrensfaktor. Att fuska med det och sedan komma med en massa bortförklaringar är ganska fult. Men visst, om man inte bryr sig om support och reklamationer fungerar så är det väl bra att handla från såna.
Det är väl delvis rätt, men om man håller på och ringer någon chef istället för att prata med kundservice när något gått fel så är det kanske inte konstigt att man inte får hjälp med att lösa det? Den något rättshaveristiska framtoningen här gör ju också att man kanske drar öronen åt sig.

Tooorch fortsättning
TS har alltid rätt och alla andra har fel. Det är sedan gammalt.
1.PNG

Så oavsett vad vi andra tycker, säger eller gör så är det fel.

Att vi är genier hela bunten (alla utom TS) spelar ingen roll.
2.PNG

#Humor #KastaSkitOchKlagaSedanPåDåligtGensvar #EnTrådTill

Tooorch fortsättning
Minns inte ens vas originaltråden handlade om. Nej, nu ska jag beställa lite däck tror jag.
Kärnan i den tråden var att Tooorch inte följer sina egna köpvillkor. Att lagersaldon kan bli fel (som var problemet) förstår jag, men då hör man av sig direkt när man upptäcker detta, man väntar inte 1,5 dygn efter upptäckt, alltså till utlovad leveranstid, och kunden hör av sig och undrar varför det inte kommit någon avisering om paketet, med att ge det beskedet.

Tooorch fortsättning
Det känns som en ska beställa från Tooorch om så bara för att jävlas med @lagrave

Tooorch fortsättning
Det är väl delvis rätt, men om man håller på och ringer någon chef istället för att prata med kundservice när något gått fel så är det kanske inte konstigt att man inte får hjälp med att lösa det? Den något rättshaveristiska framtoningen här gör ju också att man kanske drar öronen åt sig.
Om kundservice inte är nåbar per telefon tvingas man ju ringa det telefonnummer man kan hitta. Pressmeddelanden är en bra ingång i alla möjliga åderförkalkade byråkratier.

Tooorch fortsättning
Vet inte om jag börjar bli senil men såg jag inte en tråd häromdagen om att det var så jävla bra att handla från detta företag? ?

Tooorch fortsättning
Om kundservice inte är nåbar per telefon tvingas man ju ringa det telefonnummer man kan hitta. Pressmeddelanden är en bra ingång i alla möjliga åderförkalkade byråkratier.
Visst kan man ringa godtyckligt nummer inom företaget, men man får nog vänta sig svar därefter också. Nästa gång kanske du ska testa att ringa vaktmästaren och se om du får bättre svar?

Tooorch fortsättning
Du är arbetarklass, eller hur?
Jag kan inte riktigt komma på hur det skulle vara relevant. Men med högskoleexamen och chefstjänst har jag nog svårt att se att jag skulle bli insorterad i det facket.
Fast jag har ju faktiskt truckkort och har jobbat i fabrik. Svårt detta! ?

Killen har ju fått 100likes.
Är det inte så att alla reaktioner räknas in? Även skrattgråt-emojin?

Tooorch fortsättning
Jag kan inte riktigt komma på hur det skulle vara relevant. Men med högskoleexamen och chefstjänst har jag nog svårt att se att jag skulle bli insorterad i det facket.
Fast jag har ju faktiskt truckkort och har jobbat i fabrik. Svårt detta! ?

Är det inte så att alla reaktioner räknas in? Även skrattgråt-emojin?
Om du liksom jag är sprungen är den bördiga arbetarklassens mylla så kan det ta några generationer innan hämningar och anständighet släpper.

Tooorch fortsättning
Det skeppet har redan gått, det gick till och med innan Tooorch del ett, två och tre kom ut på VHS.
Kan du konkretisera dina invändningar mot min kritik av Tooorch? De kanske inte borde följa sina egna kontraktsvillkor? Betala tillbaka annullerade ordrar? Eller är du ännu en mitläufer som alltid gick med flocken på skolgården?

Tooorch fortsättning
Kan tillägga att det tog förmodligen inte mer än en halvtimme efter ditt telefonsamtal så har Arvidsson skickat det vidare till sin kundservice på Spobik/cykelkraft/toorch/lägg till valfri butik här. Sen om de bryr sig om enstaka kunder som de upplever "strular" nej knappast, det skrattar de åt i fikarummet och så fortsätter de sälja tusentals cyklar och tillbehör till resternade kunder.

Jag känner Arvidsson och kan tillägga att det är en karaktär utöver det vanliga med ett temperament som ingen av er någonsin sett tidigare

Tooorch fortsättning
Dina tendenser att stå med mössan i hand och, som någon skrev ovan, tillhöra Ben Dovers fan-club.

Jag vet inte hur du är uppfostrad. Men du frågade faktiskt och i min värld är det inte orimligt att svara då.
För din egen skull hoppas jag att du har ett lite mer ödmjukt sätt i verkliga livet än det du ger uttryck för här. Men dina trådar skvallrar tyvärr om något annat.

Tooorch fortsättning
Jag vet inte hur du är uppfostrad. Men du frågade faktiskt och i min värld är det inte orimligt att svara då.
För din egen skull hoppas jag att du har ett lite mer ödmjukt sätt i verkliga livet än det du ger uttryck för här. Men dina trådar skvallrar tyvärr om något annat.
Hhaha ärligt men det måste vara internettroll?

Läser man TS övriga inlägg under hans profil, det kan bara inte vara på riktigt?? Lite sånt skratta eller gråta dilemma

Tillbaka
Topp