Handla inte hos Tooorch, Spobik och Cykelkraft
Beställde ett nytt däck från Tooorch i måndags kväll. Enligt https://help.tooorch.com/article/31-hur-lang-ar-leveranstiden så skickas ordrar lagda före 11 samma dag och levereras normalt dagen därpå till Stockholm. Runt lunch idag onsdag efterlyste jag ett spårningsnummer men några timmar senare får jag istället besked att lagersaldot var fel och min order annullerats - dvs ungefär ett dygn efter att problemet borde upptäckts (ordern skulle ju plockats igår).
Jag skulle, så fort den här ordern anlänt, monterat däcket på en cykel jag skulle ta med på semester (ståltråden i det befintliga däcket "kom ut" i helgen). Nu måste jag hitta en annan lösning. Såklart kan det bli fel på ett lagersaldo men då borde de ju ha hört av sig direkt när ordern plockades, alltså senast igår eftermiddag, och meddelat detta, inte väntat ett dygn tills jag hörde av mig. Inte heller har de erbjudit någon kompensation för sina två misstag.
Tooorch är Spobiks/Cykelkrafts webbshop. Så vitt jag förstår delar de personal, logistik, lager, vissa lokaler, företagsledning osv.
-------
Uppdatering: telefonnumret till Tooorch är 036-34 71 50
Jag skulle, så fort den här ordern anlänt, monterat däcket på en cykel jag skulle ta med på semester (ståltråden i det befintliga däcket "kom ut" i helgen). Nu måste jag hitta en annan lösning. Såklart kan det bli fel på ett lagersaldo men då borde de ju ha hört av sig direkt när ordern plockades, alltså senast igår eftermiddag, och meddelat detta, inte väntat ett dygn tills jag hörde av mig. Inte heller har de erbjudit någon kompensation för sina två misstag.
Tooorch är Spobiks/Cykelkrafts webbshop. Så vitt jag förstår delar de personal, logistik, lager, vissa lokaler, företagsledning osv.
-------
Uppdatering: telefonnumret till Tooorch är 036-34 71 50
Senast ändrad: