Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vittoria MezcalSöker tips på XC-däck med ljusa sidor. 29x2,35ish.
Bomba med förslag.
De enda jag hittat är Maxxis Ardent.
Och BarzoVittoria Mezcal
Söker tips på XC-däck med ljusa sidor. 29x2,35ish.
Bomba med förslag.
De enda jag hittat är Maxxis Ardent.
Rekon + Dissector.Följer!
Jag har kört Rekon en del innan och de är helt okej. Snabba på hårt underlag och inte katastrof på blött (även om det såklart inte går att jämföra med riktiga stigdäck).
Jag vill dock köra lite greppigare däck fram, och då blir det svårt. Rekon bak och DHF fram blir för mycket däck för min cykling, och Rekon Race bak och Rekon fram blir för lite däck. Tror inte alls på Ardent fram, och därefter har inte Maxxis något mer att bjuda på.
Jag lutar åt att offra lite grepp fram och köra Rekon-Rekon, eller välja det mer raceiga alternativet Rekon-Rekon Race. Men det blir fan inte roligt nu under hösten... Svårt! Ska sägas att jag kommer från stigcykling snarare än XC-cykling, så mina referensramar kan vara lite skeva av den anledningen. Även om jag skulle kunna leva med att köra mer på talang än faktiskt grepp i kurvorna så blir drivgreppet uppför jäkligt lidande med Rekon Race...
Rekon + Dissector.
Icke! Det hade ju varit perfekt, men Maxxis behagar ju inte göra Dissector i tanwall. Om någon skriver att "jo, det gör dom ju visst", så blir jag fantastiskt glad!?Rekon + Dissector.
Samma där, ingen tanwall..Eller troligtvis ännu bättre: Rekon + nya Forekaster.
Samma där, ingen tanwall..![]()
Ingen har ju krävt att man måste läsa hela tråden...?Ah, du vill har tanwall.
Nya Specialized Ground Control är riktigt bra! I T7 har den lite mer grepp än Rekon Dual och den kan man köra fram och bak.
Ingen har ju krävt att man måste läsa hela tråden...?
Skämt åsido så funderar jag på att släppa kravet om tanwall för att göra livet enklare, men när det är grisigt väder väljer jag oftast annan cykling än mtb så grepp är inte så jäkla avgörande egentligen.. Men min cykel är mycket finare med tanwall.
Körde Ground Control för länge sedan men gillade dem inte. Minns inte varför riktigt, och de nya kanske är bättre. Spez har ju en massa olika tanwall-däck åtminstone!
Nä, 100% estetiskt.Hör nog egentligen hemma i tråden https://happyride.se/forum/threads/fragor-man-inte-vagar-staella-egentligen.1287451/ men...
Finns det någon anledning till ljusa sidor annat än att man tycker det är snyggt? Trodde att kolpulver fortfarande var det som gällde för att få ett bra däck dess egenskaper...
Nä, 100% estetiskt.
Såg nån youtubefilm där de jämförde "samma" däck, där det ena var helsvart och det andra hade ljusa sidor. De med ljusa sidor var genomgående lättare.Hör nog egentligen hemma i tråden https://happyride.se/forum/threads/fragor-man-inte-vagar-staella-egentligen.1287451/ men...
Finns det någon anledning till ljusa sidor annat än att man tycker det är snyggt? Trodde att kolpulver fortfarande var det som gällde för att få ett bra däck dess egenskaper...
Moderna mtb-däck med ljus däcksida är ju bara ploj - de har som jag förstår det ganska ofta målade däcksidor, till skillnad från gamla kvalitetsdäck där den ljusa sidan var ofärgat gummi till skillnad från det färgade i slitbanan. Finns fortfarande sådana men de är försvinnande få. Schwalbes "transparent" vet jag inte hur de är tillverkade, men namnet antyder ju snarast att de är naturfärgade och inte målade ljusa - intressant att kolla upp.Hör nog egentligen hemma i tråden https://happyride.se/forum/threads/fragor-man-inte-vagar-staella-egentligen.1287451/ men...