Förslag om allmän pumptrack i Svedala kommun

Bra Tobias!

Jag har själv funderat flera ggr att lägga upp detta förslag för kommunen men aldrig kommit till skott.
Nu har jag iaf dragit mitt strå till stacken och röstat!
Det finns en liten bana bakom tegelbruket som jag brukar ta med grabben och träna lite bunnyhops och liknande. Men får vi till en riktigt pumptrack så är det klart trevligare :)

Bra Tobias!

Jag har själv funderat flera ggr att lägga upp detta förslag för kommunen men aldrig kommit till skott.
Nu har jag iaf dragit mitt strå till stacken och röstat!
Det finns en liten bana bakom tegelbruket som jag brukar ta med grabben och träna lite bunnyhops och liknande. Men får vi till en riktigt pumptrack så är det klart trevligare :)
Måste åka dit och kolla. Var bakom tegelbruket?

Röstat!

1598899132832.png

Tack för detta. Nu kunde jag passa på att rösta för gräsklippning och observera att man nonchalant beslutat att skita i att fixa trafiksituationen vid kyrkskolan med tipset att pöbeln gott kan promenera. Vilket jag är helt för men då måste pöbeln fråntas möjlighet att framföra bil.

On topic
Kultur och fritidsnämnden beslutar

att tacka förslagsställaren för initiativet samt att avslå förslaget med hänvisning till att det saknas ekonomiskt utrymme för både anläggning och drift av en pumptrackbana

att förslaget beaktas i det framtida budgetarbetet.

Jag tror jag ska lägga ett förslag om väpnat uppror och se om det får tummen upp. Det eller så köper jag en traktor och klipper själv.

Tjena.
Har lämnat i ett förslag till kommunen om att bygga en allmän pumptrack. Jag behöver 30st "gilla" för att kommunen ska titta vidare förslaget. Så bor du i närheten eller bara tycker det är en bra idé klicka på länken och gilla förslaget.

https://www.svedala.se/paverka/politik-och-demokrati/paverka-Svedala/ide-svedala/aktuella-ideer/?DFR={"

Mvh Tobias
Hej Tobias!
Lite sent svar kanske, haha…
Jag såg denna tråd först nu.
Lämnade själv in ett förslag nu i augusti månad.
Kanske får draghjälp av dig som haft förslaget uppe 1 gång tidigare.
Skickar med en länk, sprid det gärna.
Mvh
Lasse

Hej Tobias!
Lite sent svar kanske, haha…
Jag såg denna tråd först nu.
Lämnade själv in ett förslag nu i augusti månad.
Kanske får draghjälp av dig som haft förslaget uppe 1 gång tidigare.
Skickar med en länk, sprid det gärna.
Mvh
Lasse
Ahh perfekt. Mitt förslag fick avslag pga underhållskostnader för pumptracken. Så försök att tänka på det, att du hittar ett så underhållsfritt förslag som möjligt. Jag håller tummarna ?

Ahh perfekt. Mitt förslag fick avslag pga underhållskostnader för pumptracken. Så försök att tänka på det, att du hittar ett så underhållsfritt förslag som möjligt. Jag håller tummarna ?

Vad då, måste det underhållas? Jag tycker var och varannan kommun bommar underhållet av typ allt (vägar, byggnader, lekplatser, idrottsanläggningar, motionsspår, gatubelysning, osv). Lite humor att en kommun helt plötsligt anser att underhållskostnaden är ett problem.

Tillbaka
Topp