Ibland får jag för mig att det är bra med Lbs och att man borde stödja dem så de överlever, men ibland är jag inte lika säker...
Jag gick i backen i söndags och åkte in till stan för att titta efter en ny hjälm i måndags. En stor vägg med MTB-hjälmar mötte mig. Överst satt en liggande A3 (eller möjligen var det bara A4) med texten "MTB-hjälmar 15%".
Provar några och frågar om pris på den en, då inget är uppmärkt och det är lite svårt att artbestämma och matcha mot en lista med små bilder på väggen. Får till svar att den är det inte rabatt på. Nähä. Frågar om en annan som oxå satt bra, men inte heller den är det rabatt på. Frågar vilka det är rabatt på och får till svar att det är bara några enstaka av fjolårsmodeller som inte finns i så många storlekar...
Tänker ändå att om jag köper en hjälm där och då och där jag fått prova så har jag löst problemet. Men den fanns bara i en färg jag var ganska tveksam till och några andra färger trodde han inte de kunde få in denna säsong. Inte snabbt i alla fall. Orkade inte tjafsade utav tänkte att jag sover på saken om jag ska accepterat en färg jag är skeptisk till och i så fall sticks in på lunchen och köpa den. Jag har svårt för att prova och få hjälp och sen handla på nätet. Men i detta fall gjorde jag precis det och beställde den färg jag ville ha från Bikester och den kommer imorn enligt tracking. 2 dagar mot utlovade 4-6.
Borde nog givit dem en kommentar om att skylten inte var ok, men orkade inte. För ett par år sedan fick jag dock väldigt bra service när jag handlade skidutrustning där, men nu blev jag mer tveksam om jag kommer återkomma...