thomaslundstrom
Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Tja, det är ju en vecka kvar. Gissar att Rogla kommer köra rätt offensivt. Det blir kul!
?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tja, det är ju en vecka kvar. Gissar att Rogla kommer köra rätt offensivt. Det blir kul!
Jag tror/hoppas att det verkligen är en punka. Känns som det skulle vara en väldigt riskabel sak att göra med tanke på alla människor som står med mobilkameror överallt. Och om det skulle vara fejk, hur tusan beslutar man sig för att man ska göra något sådant? Man kan ju inte göra det på var och varannan etapp. Visst, Roglic attackerar. I mina ögon ser det dock ut som Remco redan är borta från Roglic när Roglic börjar avancera upp. Finns väl då tre varianter:Nu vetetusan om det är så, men fejkar han en punka efter att blivit droppad, då går skam på torra land.
Den e fan helt sjukPå tal om fusk av odiskutabel art kom jag ihåg Nibali 2015, det är nog det värsta man sett tror jag!
Jo. Med Mas känns det som han oftast stabil men sällan har det lilla extra för att på riktigt utmana om segern. Men om Remco klappar igenom och han kan hänga på i toppen kan det förstås gå. Mas såg hyfsat stark ut i söndags.Om inte Remco har någon riktigt dålig dag framöver eller om formen helt är nere i källaren tycker jag det känns som att fajten om totalsegern lite grann dör i och med Roglics brytande. Mas är ju visserligen inte så mkt längre efter, men jag undrar om han vågar satsa tillräckligt mkt för att verkligen kunna utmana. Roglic kändes som att han gjorde vad han kunde och verkligen ville försöka vinna även om det kunde ha kostat. Mas misstänker jag skulle vara rätt nöjd med en andraplats när de går i mål i Madrid på söndag.
Ja han såg ut att ha fått en smäll mot skallen och inte bara armen och var uppenbart groggy när han skulle över linjen. Hörde ryktesvis att det skulle ha legat någon typ av skräp (leklera?) på vägen där vurpa skedde och Fred Wright menade på att de inte hade haft kontakt. Oavsett vilket, trist värre för RoglicFasiken, trista nyheter Roglic bryter vuletan pga sviten från kraschen igår. VadHan har det verkligen inte lätt stackaren
![]()
Primož Roglič abandons Vuelta a España following stage 16 crash
Slovenian leaves the race having sat in second overall.www.velonews.com
El era bueno!
PlusHan måste slagit i pallet hårdare än vad han förstår, om det skulle stämma med att Fred "came from behind and rode the handlebars out of my hands before I knew it" (efter att Roglic slog åt sidan och försökte gå in i slipstream igen) betyder det ju bara att han inte hade farten uppe för att hänga med men var för het för att våga riskera en sekunds lucka till framförvarande.
Troligare är väl att han missbedömde situationen och gick på Freds hjul. Fred i sin tur hade chans på en etappseger, Roglic hade det definitivt inte vilket får mig att hålla med Robbie McEwen att han skulle bara hållt sig åt sidan när väl när spurten kom igång.
![]()
Primož Roglič and Jumbo-Visma release much-criticised statement blaming Fred Wright for Vuelta crash - Cycling News | Bike Reviews | road.cc
In a bizarre statement, which has been heavily criticised by many, Jumbo-Visma and Primož Roglič insinuated that the crash which saw an end to the Slovenian’s quest for a fourth straight Vuelta a España win was caused by British rider Fred Wright.In the long-read article published on the team’s...road.cc
![]()
Opinion: Jumbo-Visma's PR disaster only puts Primož Roglič in a negative situation
'Jumbo Visma have been successful only in starting fan conflicts and causing a huge upset on social media, all at the expense of one of their most valuable assets and the reputation of one of the most beloved athletes in the peloton,' writes Kate Wagner.www.velonews.com