Vuelta a España, 2022

Ilritorno

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Oscar Riesebeek Alpecin-Deceuninck kraschade illa under träningen i går morse. Han fick en allvarlig fraktur på en tumme och ett finger ur led. Behöver operation. Så blir förstås ingen Vuelta för honom. Alpecin undersöker möjligheterna att ersätta honom. Trist börja med en man kort från start.

Nairo Quintana har dragit sig ur självmant (eller på uppmaning av stallet?) efter hans åkte dit för Tramadol. Kommer överklaga sin diskning från Touren.

GoranS

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Tror loppets hemsida fått lite knas i beskrivningen av avslutningsbacken på etapp 15. Backen lär vara något mer än 19 meter lång.

1660885230199.png

1660885299450.png

Ilritorno

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Robin Formalin. Jo han är som han är. Jäkla förmåga att säga fel om saker eller lägga in ohyggligt långa konstpauser. Men jag tycker han är rätt ok ändå. När man uppfödd med höra Artur Ringart kommentera cykel kan det bara bli bättre! Roligst var ett vm-lopp där en från Filippinerna var i en ensam lång utbrytning, men Ringart sa konsekvent genom hela loppet att han var från Philadelphia.

Ilritorno

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Dagens sista stigning var ju inte jättelångt från det där :) Rätt udda stigning, men den lilla nedförbacken med 5-6 km kvar, där de svänga in runt hörnet på ett hus och hade typ 2-3 m bred väg sedan direkt en tokstigning efter. Såg inte helt lätt ut, och nästan konstigt ingen vurpa där

Pfaff

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Dagens sista stigning var ju inte jättelångt från det där :) Rätt udda stigning, men den lilla nedförbacken med 5-6 km kvar, där de svänga in runt hörnet på ett hus och hade typ 2-3 m bred väg sedan direkt en tokstigning efter. Såg inte helt lätt ut, och nästan konstigt ingen vurpa där

Sånt som gör Vueltan till min favorit.
Fast skall ärligt medge att det inte blivit mycket tittande i år, vädret har helt enkelt varit för bra för att sitta inne o glo.
Men idag har det regnat oavbrutet sen i morse, så…

GoranS

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Robin Formalin. Jo han är som han är. Jäkla förmåga att säga fel om saker eller lägga in ohyggligt långa konstpauser. Men jag tycker han är rätt ok ändå. När man uppfödd med höra Artur Ringart kommentera cykel kan det bara bli bättre! Roligst var ett vm-lopp där en från Filippinerna var i en ensam lång utbrytning, men Ringart sa konsekvent genom hela loppet att han var från Philadelphia.
Kolla lite på snooker med Kim Hartman så kommer du sen att tycka att alla andra kommentatorer är racersnackande stresspellar. T.o.m. jag som gillar den mer spartanska kommentatorstilen kan ibland börja fundera på om han gått och tagit en kopp kaffe mitt i sändningen.

Cujo

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Kolla lite på snooker med Kim Hartman så kommer du sen att tycka att alla andra kommentatorer är racersnackande stresspellar. T.o.m. jag som gillar den mer spartanska kommentatorstilen kan ibland börja fundera på om han gått och tagit en kopp kaffe mitt i sändningen.
Tror faktiskt Kim går ut och röker emellanåt :)

GoranS

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Såg väg- och landskapsmässigt riktigt trevligt ut där om man tänker sig lite bergsturistcykling.

GoranS

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Kommer Remco att fortsätta dominera som han gjort hittills även framöver eller kommer han att få någon svacka/fallande form?

gustavgo

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Kommer Remco att fortsätta dominera som han gjort hittills även framöver eller kommer han att få någon svacka/fallande form?
Mindre bra dagar lär han ha, gäller att ha det vi rätt tillfälle bara. Med tanke på hur överlägsen han varit hittills så krävs det dock en rejäl genomklappning, eller en riktig kaos etapp där han blir isolerad tidigt. Visserligen är han ett oprövat kort vecka tre men jag tror han lärde sig ganska mycket från förra årets Giro. Känns som han och hela stallet är betydligt bättre förberedda i år. Medan de flesta andra har haft Girot och Touren som huvudmål så har han kunnat satsa 100% på Vueltan. Tror han håller hela vägen även om jag hoppas att han tappar 2-3 min på Sierra Nevada så att det bli lite spänning mot slutet 🙂

psaaf

Medlem
Vuelta a España, 2022
Det känns som enbart Covid kommer kunna sätta stopp för honom nu. Han ser ruggigt stark ut.
Hoppas verkligen inte att det blir på det viset.

gustavgo

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Det känns som enbart Covid kommer kunna sätta stopp för honom nu. Han ser ruggigt stark ut.
Hoppas verkligen inte att det blir på det viset.
Tyvärr är både Sivakov och Yates borta med Covid idag. Totalt 33 som tvingats avbryta hittills varav 22 är Covid relaterade. Dessutom Alaphilippe ute med misstänkt nyckelbenfraktur 😭

GoranS

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Våldsam skillnad i växtlighet mellan grönskan som varit upp i norra Spanien där de var tidigare och det snustorra landskapen ner i östra Andalusien idag.

GoranS

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Ser ut som den i stort är en åkbacke. Får vi se Remco lägga sig i tät och bara vrida på grillen alltmer tills konkurrenterna får benen alltför stekta!?

NLC

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Utan Sepp och Wout tror jag det blir svårt för Primož att sätta någon större press på Remco. Men kanske kanske han kan bli lite mjuk inför andra halvan

Msiipola

Medlem
Vuelta a España, 2022
Robin Formalin. Jo han är som han är. Jäkla förmåga att säga fel om saker eller lägga in ohyggligt långa konstpauser.
Konstigt att Robin för fortsatt förtroende på Eurosport. Han har varit med i årtal och lika tråkig att lyssna på som alltid. Nu när Vacci var borta, tittade på loppet utan ljud.

Jag skulle nog titta på fler cykellopp på Eurosport om det hade en annan kommentator, men det är jämfört med Vacci/Adamsson är nog dessa inte enkla att hitta.

Msiipola

Medlem
Vuelta a España, 2022
Konstigt att Robin för fortsatt förtroende på Eurosport. Han har varit med i årtal och lika tråkig att lyssna på som alltid. Nu när Vacci var borta, tittade på loppet utan ljud.

Jag skulle nog titta på fler cykellopp på Eurosport om det hade en annan kommentator, men sådan kan nog vara svår att hitta om man jämför med Vacci/Adamsson.

ooms

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022

Jag skulle nog titta på fler cykellopp på Eurosport om det hade en annan kommentator, men det är jämfört med Vacci/Adamsson är nog dessa inte enkla att hitta.
Även om han är lite tråkig att lyssna på, har han ändå ganska bra koll på läget. Jämför ex.vis med Becksmo eller Bränholm som är de som kommenterat cykel på SVT på senare år, de är ju rena katastrofen i jämförelse. Fomin kör ju även en hel del andra sporter på Eurosport, så är nog inte helt enkel att ersätta. Och nån måste de ju ha att täcka upp med då Vacchi verkar välja mest guldkornen att kommentera.

fedde

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Vacchi/Adamsson kan väl inte jobba hur mycket som helst?
Visst är det lätt att tycka att Robin Formalin är tråkig men han
är ju en gudasänd dröm jämfört med Becksmo och Bränholm.
Och jag tycker ändå att Robin har rätt bra koll.

/Fedde

GoranS

Aktiv medlem
Vuelta a España, 2022
Personligen har jag inga problem med den typen av kommentatorer som kallas tråkiga. Tar alla dagar i veckan det framför att de skulle ta in någon flamsande, inkompetent skrikmaskin.

Min ideala kommentator är en person som vet vad hen snackar, kommenterar sansat och sakligt och som inte är rädd för att vara tyst när det inte finns något att säga som tillför något.

Topp