Hälsa Jönköping då.Du var ju väldigt het på 2021-tråden så jag tänkte att det var bäst att vara på tårna så att 2022-trådstartmöjligheten inte skulle försvinna den med.
Fö är vare sig öl eller sprit min grej. Gillar berg bättre.
Har inte varit inne i Jönköping sedan sista turen runt Vättern, 2008, och har inga planer på besök i närtid så det lär dröja innan jag kan framföra hälsningen.Hälsa Jönköping då.
Högstadiet ringde och sa att det uppskattade skämtet.Hälsa Jönköping då.
15 m/s västanvind där så kan det hända roliga saker på den sträckan…Etapp 2 blir förhoppningsvis kantvindsbonanza över storabältbron. https://letourcph.dk/en/stages/stage-2
Ni som har sett TdF live, låser de ner route och sidovägar i staden/byn dagen innan (tänk Obama i sthlm)?
edit:
hittade dessa sidor
https://letourcph.dk/node/195 (trafikinfo på danska)![]()
![]()
Events
Amateur road races, talks on cycling and celebrations in yellow all across Denmark for people of all ages.letourcph.dk
och jag som tyckte Nove Colli var jobbigt. inser ju att detta är ju klart värreHold nu op! som dansken säger. Det står på deras hemsida att etapp 2 och 3 innehåller "seks kategoriserede stigninger" Hur kategoriserar de dem och var i Danmark ligger de? 🙄
Där kommer de nog att kasta flaskorna i botten för att orka över. 😱Côte de Kårup ser skräckinjagande ut Visa bilaga 516544
Flaggorna ser dock desto roligare ut. Kantvind!Côte de Kårup ser skräckinjagande ut Visa bilaga 516544
Om de (de danska trafikmybndigheterna alltså) angriper det på samma sätt som de gjorde vid Giro d'italia starten 2012 så stängdes tillfartsvägar längs rutten för bilar några timmar innan passage.Mortocykelburen trafikpolis patrullerade och rensade upp/eskorterade bilar som befann sig på sträckan efter avspärrning. Däremot var det helt ok att cykla på banan. Cyklade själv ~30 minuter före fältet ända fram till upploppet på etapp 2 och kanske drygt en timme före loppet på etapp 3. Maje fedt! Iofs har ju Girot alltid varit lite mer High Chaparall. ASO kanske ställer högre krav...Ni som har sett TdF live, låser de ner route och sidovägar i staden/byn dagen innan (tänk Obama i sthlm)?
På touren är det större marginaler. Det brukar stängas av i god tid före reklamkaravanen, som går ca 1 timme före cyklisterna.Om de (de danska trafikmybndigheterna alltså) angriper det på samma sätt som de gjorde vid Giro d'italia starten 2012 så stängdes tillfartsvägar längs rutten för bilar några timmar innan passage.Mortocykelburen trafikpolis patrullerade och rensade upp/eskorterade bilar som befann sig på sträckan efter avspärrning. Däremot var det helt ok att cykla på banan. Cyklade själv ~30 minuter före fältet ända fram till upploppet på etapp 2 och kanske drygt en timme före loppet på etapp 3. Maje fedt! Iofs har ju Girot alltid varit lite mer High Chaparall. ASO kanske ställer högre krav...
Ja men det räcker för migTror inte de stänger hela storebæltebroen. Det kan de inte för då kommer det inte trafik över, förmodligen stänger de en banan bara.
Mur de Kårup skulle man kalla den!Côte de Kårup ser skräckinjagande ut Visa bilaga 516544
Var tydligen med på etapp 17 i 1986 upplaga. Den och dagen efter (Alpe d'Huez) blir spännande.Galbier-Granon-etappen ser ut att vara den höjdmässiga höjdaren och avslutningsstigningen är jag lite nyfiken på. Jag har aldrig sett den cyklas.
Jo, läste det också. Det var dock innan jag började titta på cykel.Var tydligen med på etapp 17 i 1986 upplaga. Den och dagen efter (Alpe d'Huez) blir spännande.
Man får nog sitta ned och titta!Cykla dit, titta på cyklisterna och cykla hem - 22 mil och 7000 hm. Låter som en heldagstur!