thomaslundstrom
Aktiv medlem
Tour de France 2022, 1-23 juli
Jaha, vilka ska över bron nästa fredag och kolla på TT i Kbh? 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kitzbüheler Horn? Hade varit en kul inledning med ett bergstempo hela vägen upp där!Jaha, vilka ska över bron nästa fredag och kolla på TT i Kbh?![]()
fasiken inte att leka medKitzbüheler Horn? Hade varit en kul inledning med ett bergstempo hela vägen upp där!![]()
Om inte regnet ställer till det funderar jag över att ta mig upp till Helsingborg > färja till Helsingör och cykla längs Strandvejen ner till Kph. Tåget tillbaka till MalmöJaha, vilka ska över bron nästa fredag och kolla på TT i Kbh?![]()
Jag är sugen men missar kalaset pga det körde ihop sig på jobbet :///Om inte regnet ställer till det funderar jag över att ta mig upp till Helsingborg > färja till Helsingör och cykla längs Strandvejen ner till Kph. Tåget tillbaka till Malmö
Någon annan som är sugen?
Det är en fin tur det!Kitzbüheler Horn? Hade varit en kul inledning med ett bergstempo hela vägen upp där!![]()
Helsingör till Köpenhamn är en fin tur, men tråkig trafikmässigt. Bilisterna tutar för att man kör på vägen, men ”trottoarerna” består av nersjunket grus innanför trottoarkanter så där kan man inte heller ligga. Klart körvärt dock.Jag är sugen men missar kalaset pga det körde ihop sig på jobbet :///
@KashewHelsingör till Köpenhamn är en fin tur, men tråkig trafikmässigt. Bilisterna tutar för att man kör på vägen, men ”trottoarerna” består av nersjunket grus innanför trottoarkanter så där kan man inte heller ligga. Klart körvärt dock.
Satans brant. Cyklade upp till starten för Hahnenkamm störtlopp på en mtb med 20t fram o 32 bak. Har för mig att jag fick gå en kort bit.Det är en fin tur det!
Hahnenkamm misstänker jag i så fall är klart brantare än Kitzbüheler Horn (om man tar vägen upp dit).Satans brant. Cyklade upp till starten för Hahnenkamm störtlopp på en mtb med 20t fram o 32 bak. Har för mig att jag fick gå en kort bit.
Jag har inte cyklat upp där så jag utgick bara från behov av att gå med 20/32-utväxling när jag gissade att den är brantare än Kitzbüheler Horn.Hahnenkamm är nog lite brantare, men på vägen är det väl inte så farligt? Cyklade upp med en bebis i cykelvagnen för många år sedan ?
Ser ut på långtids prognosen att det är 10 m/s i rak motvind över bron… det kan bli kul…
Du har aldrig varit på bron eller i närheten av den märker jag. Om det är 10 m/s så är det betydligt mera byarna och så är det rejäla kastvindar ;) Har kitesurfat under bron och där ute flera gånger. Oxå varit med och cykla över där..Då blir det tråkig racing. Kuligare rejs med 10 m/s kantvind
Du har aldrig varit på bron eller i närheten av den märker jag. Om det är 10 m/s så är det betydligt mera byarna och så är det rejäla kastvindar ;) Har kitesurfat under bron och där ute flera gånger. Oxå varit med och cykla över där..
Det var väl något slag av väg för underhåll o räddningstjänst längs med banan.Hahnenkamm är nog lite brantare, men på vägen är det väl inte så farligt? Cyklade upp med en bebis i cykelvagnen för många år sedan ?
För de satsar på Fabio Jakobsen?Ni som fattar cykling, kan nån förklara varför Cavendish inte får köra i år???
Quick-Step är ett nederländskt stall, Jakobsen är från Nederländerna. Dessutom har Jakobsen varit snäppet bättre i år samt att Cav redan fått åka Girot.Ni som fattar cykling, kan nån förklara varför Cavendish inte får köra i år???
För de satsar på Fabio Jakobsen?
Teamet skickar den cyklist man tror vinner flest etapper och skiter i rekord. Lättare om alla kör för en gubbe så man väljer bara en kandidat. Trist såklart.
Jakobsen har väl vunnit mer än Cavendish i år?
Tackar! Från en outsiders perspektiv verkar Cavendish leverera väldigt bra (typ Giro + British National), och är ju så nära att slå Merckx rekord men är även rätt gammal så har kanske inte särskilt många år kvar att försöka... Är också en favorit bland fansen, så sponsorerna borde kunna bli glada av att ha med honom. Men förstår, finns bättre kandidat i teamet och taktik gör att man bara behöver en sprinter!Quick-Step är ett nederländskt stall, Jakobsen är från Nederländerna. Dessutom har Jakobsen varit snäppet bättre i år samt att Cav redan fått åka Girot.
Hade dock varit mäktigt att om Cavendish vunnit på Camps-Élysées och slagit Merckx rekord i den brittiska mästartröjan...
Nja, quickstep är väl så belgiskt som ett lag kan vara. De vill nog bara maximera sina uci-poäng precis som de flesta lag. Jag är mer förvånad över att Alaphillipe inte kom med, men han kanske inte själv tyckte han var i tillräckligt bra form än.Quick-Step är ett nederländskt stall, Jakobsen är från Nederländerna. Dessutom har Jakobsen varit snäppet bättre i år samt att Cav redan fått åka Girot.
Hade dock varit mäktigt att om Cavendish vunnit på Camps-Élysées och slagit Merckx rekord i den brittiska mästartröjan...
Cav fick väl till och med skaffa egna (eller ta med sig sina egna) sponsorer till quickstep för att betala sin lön, så jag tror inte lagets huvudsponsorer är så intresserade av honom. Sen kommer han mest troligt inte att köra för quickstep nästa år, men Jakobsen har väl kontrakt några år till, så uci-poäng som Jakobsen samlar på sig stannar i laget på ett annat sätt om jag fattat rätt.Ur lagperspektiv fattar jag; man tar inte in Zlatan när han inte platsar längre. Men ur sponsorperspektiv borde Cav's medverkan väga klart tyngre och det brukar ju betyda mycket i cykel.
Jag tänker att läget är helt annorlunda efter förra årets tour.Cav fick väl till och med skaffa egna (eller ta med sig sina egna) sponsorer till quickstep för att betala sin lön, så jag tror inte lagets huvudsponsorer är så intresserade av honom.
Som sagt du har inte varit på bron eller där i närheten. När det är så mycket vind så kommer det rejäla kastvindar på grund av turbulens där…. Och då menar jag från sidan… fast vinden kommer rakt framme ifrån. Alltid problem när vi cyklar eller kitesurfar där… Men spelar ingen roll. Vinden är bara just är 4 m/s som det ser ut..Fortfarande är det så att om det är 10 m/s rakt i nosen så är det absolut mest effektiva sättet att ta sig fram i en stor klunga. Oavsett byar på 15+. Eventuella utbrytningar blir obönhörligen ikappkörda.
Jämför samma vindstyrka och kantvind. Då blir det åka av.
ja det är lite knepigt att ha två sprinters på samma lag, alla vill ju till touren, men de vill väl ha en backup ifall det blir skador, förra året blev ju väldigt lyckat just på grund av det. Nu har tydligen El Tractor fått Covid också, så quickstep saknar en väldigt viktig draghäst, brukar inte gå lika bra för dem i de lopp där han (Tim Declercq) inte är med.Men det är ju inte frågan om att skicka någon föredettning om de hade valt Cavendish. Han är ju alltjämt en av världens bästa spurtare
Nästa år får de för övrigt ett nytt problem på samma tema med Tim Merlier med i laget istället![]()
Cykla på bron? But how?Du har aldrig varit på bron eller i närheten av den märker jag. Om det är 10 m/s så är det betydligt mera byarna och så är det rejäla kastvindar ;) Har kitesurfat under bron och där ute flera gånger. Oxå varit med och cykla över där..
Såklart! Skulle gissa att skadorna från LBL sitter i. Även om han gjort sitt första lopp sen kraschen så är det väl något annat att göra 3 veckor i ett bräde.Nja, quickstep är väl så belgiskt som ett lag kan vara. De vill nog bara maximera sina uci-poäng precis som de flesta lag. Jag är mer förvånad över att Alaphillipe inte kom med, men han kanske inte själv tyckte han var i tillräckligt bra form än.